hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Muskelbyggende, men ikke fetende
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Muskelbyggende, men ikke fetende
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  13:52:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Noen som vet om noe fôr som er muskelbyggende, men som ikke er fetende? Hesten min har nemlig veldig lett for å legge på seg, så det er det siste han trenger. Fôrer nå med St. Hippolyt NaturMûsli og havre. Han er ganske så god og rund nå, men han går på dagsbeite i tillegg så det er vanskelig å si om det er gresset eller kraftfôret.

Flere på stallen har begynt med Eggersmann og de har bare positive tilbakemeldinger. Lurer på å begynne med dette jeg også, siden de har veldig mye forskjellig å velge imellom og kanskje de da har akkurat det jeg er ute etter. Har surfet litt rundt på hjemmesiden dems og funnet frem til et fôr som heter High Energy Mûsli. Noen som har noen erfaringer med dette fôret, sett opp i mot mine kriterier?

Evnt. andre forslag?

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 11/07/2005 :  21:14:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal du ha mer muskler må du fore med protein. Lucerne inneholder mye protein bl.a. Det trenger vle ikke nødvendigvis være en egen fortype? Kan du ikke supplementere med noe annet? Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  12:49:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Eggersmann har også et slikt tilskudd som heter 'Muscle Maker', kanskje det kunne vært noe å prøve.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 12/07/2005 :  14:20:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, kanskje. Det er flust av slike produkter på markede, hvor god effekten er har jeg imidlertid ikke fått dokumentert. Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 12/07/2005 :  18:28:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Desverre har ingen "matsort" verken til hest eller folk muskeloppbyggende effekt "i seg selv" (veldig leit egentlig..hm..). For å få muskeler må det trening til både for oss med to og våre firbeinte venner.

Det kan være farlig å gi for mye proteiner til hest da det kan føre til tarmforstyrrelser og i verste fall død (det dannes et overskudd av nitrogen). Ved et normalt variert og riktig sammensatt kosthold skal det ikke være behov for ekstra proteiner til andre enn unghester og drektige hopper i siste del av drektigheten. En varmblodsridehest på 500 kilo i middels trening trenger omlag 497 gram proteiner daglig (noe mere for fullblods)

Har du forsøkt å laste ned demoversjonen av forplan-hest?

http://www.pc-horse.com/47/demo47.htm

Synes selv den er nyttig for å få en formening om behov/forbruk/innhold i ulike fôrslag mv. Må uansett ses på som et hjelpemiddel.
Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  07:36:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som Opal sier, trening er beste tipset her tror jeg.. Men det spörs jo litt hvor mye kraftfor han får, og hvordan kvalitet det er på höyet/gresset..

Når det gjelder å fore med High enegry, og dessuten musclemaker, har jeg prövd begge deler(mucslemaker kun en kort periode)
Hvis ikke hesten din går i hard trening, eller er veeeeldig lat hadde jeg ikke satset på HE, den energien hesten ikke bruker på trening, legger den på hullet, og resultatet blir en enda tjukkere hest. Isåfall, hvis du likevel vil pröve, ville jeg kun foret MAX 2kg om dagen og da KUN HE. Musclemaker'n skal man gi et sånt lite beger av, og den hesten jeg prövde det på, ville ikke spise det (var nesten som mel, falt ikke i smak, selv om han spiser stort sett alt!)

Lykke til!

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Lykkeliten

» VIP

Skrevet - 16/07/2005 :  01:59:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg sverger til Eggersmann. Er superførnøyd!
Brukte High Energy på hesten min sammen med musclemakeren, det fungerte fint! Du får musclemakeren i stor pelletsform også, trenger ikke være "mel." Hesten min var litt het, men merket ingen forskjell på hodet hans ved bruk av High Energy, enegien gikk til beina og ikke hodet, for å si det sånn.. Hvis hesten din er lerrforet får du bare passe på å ikke gi for mye..
Min ble kjempeflott i fasongen, og jeg merket stor forskjell på muskelbygningen hans etter at jeg byttet for til Eggersmann.
Hvis du lurer på noe om foret har vi feler forhandlere i Norge du kan ringe og spørre..

Mvh Lene
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.