hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - snubble problemer!!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 snubble problemer!!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bustetrollet

Skrevet - 18/07/2005 :  21:07:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
I morgen drar jeg og rosita til dyrlegen

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2005 :  21:33:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Lykke til, håper alt er bra med henne og du får fikset problemet! :)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/07/2005 :  14:37:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg vært hos dyrlegen, og det gikk suuupert Hun hadde IKKE vobbler. Dyrlegen sa at det var oftest på unge hester, fra 1/2 - 1 år. Veldig skjelden. Men hun ble dopet ned, og hun fikk 1 sprøyte i hvært kne Det var vist kneskåla, som knekula ligger i som var får stor, så den vippet ut, når bakføttene sviktet(Må innrømme at det er veldig vanskelig og forklare). Skal tilbake til sjekk om 1 måned + at hun skal få litt penselin som skal blandes i foret..

:):):):):) nå er jeg glaaa.. kommer til og smile i flere måneder :):):)

Men, jeg har selv sprøyte skrekk, og med en gang jeg fikk se sprøyta, så ble jeg kvalm og måtte sette meg ned.. Heldigvis så var veninna mi med, og sto og holdt rosita mens jeg satt og roet ned. Har hatt mange utrolige/rare opplevelser på skolen når vi tok BCG osv. Som og begynne og riste, Gå løs på helsesøstra(hehe, begynnte og sparke å slå henne, i bevisthet) Når rosita var færdig, var jeg enda ikke bra, så jeg lå der ved veggen, på asfalten, mens folk red forbi og kom løpende.. Gjett om det kom mange rare blikk.. Lå der som en fyllik, med et glass vann forran meg.. Huff

OFFRER ALT FOR ROSITA

Redigert av - Bustetrollet den 19/07/2005 14:40:37 Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  15:21:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så flott da, Kristine!!! Bra at det ikke var noe så alvorlig da!! Selv om det virket litt alvorlig likevel, virket det ikke som noe som ikke kunne fikses
How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/07/2005 :  16:28:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
:):):):)

Skal bare bruke rosita i skritt i 1 måned nå, Har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Bakketrening/Øvelser i salen/ Andre morsomme ting for både hest og rytter

Søren og da, lånte et par treningsbøker på biblioteket, men har ikke fått de enda

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/07/2005 :  21:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
jorden kaller, jorden kaller!

Kristine søker trenings tips fra bakken og fra ryggen i skitt. Men har enda ikke hatt noe hell.

jorden kaller, jorden kaller!

Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  13:23:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Så bra at du fikk fiksa hesten din:)
Du kan jo trene mye på å ri sikk-sakk rundt trær o.l. i skogen. Dette er jo også en fin "periode" å bruke på å tømmekjøre hesten din, i og med at det foregår i skritt!
I og med at du skal ri mye i skritt, kan du fokusere mye på sitsen din, at du hele tiden sitter rett, selv om du rir på tur. Du kan trene på overgang fra skritt til holdt og omvendt. Få hesten 100% lydig på det. Trene mye på sjenklene når du rir på tur. Bl.a. Prøve å lære hesten å bare gå på sjenklene. Sidebevegelser i skritt.

Du kan trene mye på å "skremme" hesten. Plastik-poser, presenning, papp-esker (bare fantasien som setter grenser!)....Tror aldri en hest får nok av denne treningen!
Jeg vet jo ikke hvor mye, og hva du har trent på med hesten din før. Eller hvor mye den kan. Men bruk fantasien. Gjør slik at skritte-turene sammen med hesten blir kjekt, for deg og den.
Du kan også bruke laaang tid på oppsaling, dulle skikkelig med hesten før du rir. Klø henne mye....
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  14:20:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
One rein stop
How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 21/07/2005 :  15:59:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar;D

One-rein stop blir i allefall øvd på

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/07/2005 :  18:52:36  Vis profil  Svar med kopi av melding

Når har jeg ridd første rideturen etter dyrlegebehandlingen Det er som natt og dag Trodde ikke det var sååå mye forskjell.. Bakbena hennes svikter ikke så mye jo:D Jeg er så gla at det er like før jeg begynner og grine:) Helt fantastisk opplevelse, og ikke være bekymret for bena hennes. Dere aaner ikke;D Av og til kan hun jo snubble og bakbena sviketer litt av og til, men ikke i den grad det var før:D Men hun er jo fortsatt under behandling, så jeg regner med at hun er bedre en det hun er etter noen uker

ÅÅÅÅÅÅ, jeg kan ikke beskrive hvor glaa jeg er:D

Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  18:02:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Så flott:D:D Jeg har ikke vært ute for det selv, men kan tenke meg hvordan det er!
Det er deilig å kunne slappe av, og ikke vær bekymret for slike ting:D
Gå til toppen av siden

Lene87

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  18:13:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene87  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene87  Svar med kopi av melding
Hei.. min hest gjør akuratt e samme tingene!! Han kan gå bortover en bein vei og blutselig ligger han på knærene.. veldig slitsomt.. + at han svikter i bakbeina, spes i overgangen fra trav te skritt og på volter.. (dette e verst når eg rir.. ikje så gale når eg kjører) hadde dyrlege på han, men han fant ingen ting.. har hatt noen hestemasører, å lign.. de sier at dt er noe i krysse men kan ikje si ka dt e. Lurer litt på om dt kan være kansje en nærve som ligger i klem en plass?? Han e orntli skodd me rett lengde på tåen, dette hjelper litt men har jo fremdels svikten i bakbeina.. Skal prøve å få tak i en annen god heste vetrinær, men vet ikje om dt er så mangen i tromsø.. Noen som vet om? så hadde eg blitt glad! vil få "ordnet" han sån som du har fått me din

sjekk hjemme siden min www.freewebs.com/lene87 og skriv i GB mi :) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/07/2005 :  19:23:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lene87: Rart Vetrinæren ikke fant noe.. Be vetrinæren om å kjenne etter om Kneskåla er for stor! Det var det hun gjorde på min.. Og da fikk hun to sprøyter, og hun er mye bedre nå:d

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/07/2005 :  19:27:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lene87: Rart Vetrinæren ikke fant noe.. Be vetrinæren om å kjenne etter om Kneskåla er for stor! Det er litt vanskelig og forklare, men knekula som er i kneskåla er for liten:P Og da knekker knekula ut av skåla og da skviker bakbena.. Var til dyrlege og hoppa mi fikk to sprøyter, og hun er mye bedre nå:D

Uheldigvis så er dette arvelig:(

Redigert av - Bustetrollet den 24/07/2005 19:29:09 Gå til toppen av siden

HesteløsHestetøs

» VIP

Skrevet - 25/07/2005 :  23:50:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min snublet litt på flatmark en tid da ho var feil skjært. E nok en god idé å få en seriøs hovslager til å se på det. (og da mene æ virkelig studere, ikke bare en 5 minutts lyntitt -da e ikke den hovslageren seriøs i det hele tatt)
Lykke til
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.