hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trening i sommer varmen...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Trening i sommer varmen...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  14:00:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei!

Det er deilig med sommeren varmt og godt...
Men hvordan trener dere hestene deres i varmen? Prøvde å trene tidelig på morran og da ble jeg overfalt av klegg :( På dagen er det altfor varmt og på kvelden trenger hestene ro eller?
Hva gjør dere på sommeren og hva hjelper mot klegg???
Se gjerne på hjemme siden min www.stall-hestevold.pizco.com

Lene

www.stall-hestevold.dk

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  14:03:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Rir ikke :P

Men hvis jeg rir, rir jeg om kvelden. Hestene kan heller få helt ro midt på dagen; da er det så varmt at ingen gidder å røre på seg uansett.

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  14:45:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingenting å si å ri sent om kvelden nei, har ridd treninger så sent som i 21-22 tiden flere ganger, og hestene har bare syntes det har vært godt etter å ha stått stille i solen hele dagen:)
Hege Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  15:01:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Pleier å ri sent på kvelden. Ellers er det godt med en liten tur i havet med hestene på dagen :)
Therese
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  15:18:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Synst også det er best å ri sent om kvelden hvis jeg skal ri på varme dager. Tror ikke hestene har behov for å hvile utover kvelden. Når de går ute på beitet så ser de ut til å være mest aktive utover kvelden og natta, og slappest på formiddagen. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  15:32:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Bruker ri tidleg eller seint. Gjerne kl 21-22. Eller så tar eg ein svært roleg skrittetur på dagtid, men ungår det mest muleg, det er svært varmt for både hest og folk no.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  17:28:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Enten så rir jeg å vasser, eller så lar jeg Don få fri til kvelden, og rir han da. Nå om sommeren er det jo ikke så farlig om de blir brukt om kvelden, mange går jo på beitet hele døgnet, og har fri uansett? Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 07/07/2005 :  17:52:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir på dagen, jeg..
Da rir jeg i ridehuset, der er det bedre enn ute;)
Men noen dager er det så klamt i ridehuset, og da orker jeg ikke ri der..
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  18:47:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har faktisk alltid ridd i 12 tiden på dagen jeg. Har vært gammel vane å treffer kl 12, for på kvelden dro vi som regel å badet... Men nå skal jeg bryte den 'regelen' og trene snere på kvelden. Delvis fordi det er så varmt, og delvis fordi jeg jobber på dagen.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 07/07/2005 :  19:27:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene går ikke å legger seg om natta de slik som vi gjør. Så for dem spiller det ingen rolle når på døgnet du rir. I varmen setter de fleste hester pris på å få stå i ro når det er varmest, og heller ta treningen på kvelden. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  20:13:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
I ridehallen vår er det helt drivhus om sommeren, sp jeg rir enten ute eller på kveldstid. Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  22:05:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg rir også på kveldstid nå når det er så varmt....
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/07/2005 :  22:45:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det spørs litt på været egentlig.. Om det er vinn, sol, overskyet.

Men oftest så rir jeg om kveldene, eller så får hesten fri..

Har flere ganger blitt invadert av klegg.. ikke morro!

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 08/07/2005 :  10:30:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg rir også på kvelden.. Pleier å ta inn hestene i elleve-tolv tida nå om sommeren, så å ri kl ti er ikke noe problem. Men pleier å gi de litt ekstra middagsmat de dagene jeg planlegger å ri, for ellers er de gjerne sultne og tverre sånn rett før kveldsforing..
Ellers setter hestene mine stor pris på å få gå ned til vannet og vasse litt :) DET er stas det!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2005 :  10:45:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
må som regel alltid ri om kvelden uansett årstid pga. jobben, så det blir kvelden på meg også!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  13:56:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Det varierer, her i Sunndal har det en tendens til å bli utrolig varmt (syden tendenser) når sola først stikker frem, så det er ikke noe særlig å trene dressur/sprang midt på dagen (hesten svetter før vi begynner treningen), så da rir jeg helst på kvelden, men hvis jeg skal på tur kan jeg godt ri mens sola steker (rir stort sett i skritt på tur), og bader i elva på veien;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.