hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - NM for funksjonshemmede
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 NM for funksjonshemmede
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/07/2005 :  15:52:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ble litt skuffet når jeg leste artikkelen på www.hest.no. Her er et lite utdrag;

Kopi av melding:
Fem norske ryttere stilte til start i grad IV, også der ble det jevnt i toppen. Men Sigrid Rui (bildet) vant begge delkonkurransene foran Ann Cathrin Lübbe, dermed måtte den dobbel gullmedaljevinneren fra OL for funksjonshemmede i Athen nøye seg med andreplass.

Grad IV
1. Sigrid Rui og Daylight, Morger
2. Ann Cathrin Lübbe og Zanko, Hedemarken
3. Gunhild Isaksen og Garbino, Molde

Det som skuffet meg var de ikke en gang har fått med seg at Ann Cathrin ikke red Zanko. Hun red faktisk Schwoll, som nå er på sitt 21 år. Synes det er en kjempe god prestasjon av han, og det var dumt de ikke fikk påpekt dette istedenfor å henge seg opp i at Ann Cathrin måtte ¨nøye¨ seg med en annen plass. Det var jo trossalt 2 forskjellige hester hun red i hhv Athen og under Lier Horse Show

Begynner også å lure litt på om journalisten ikke ser forskjell på disse to hestene? Ganske godt gjort, for de er så forskjellige som det er mulig å bli

Zanko

Schwoll

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 20/07/2005 14:58:27

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/07/2005 :  16:24:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
ehh litt off topic, men ser det er samme forfatter på denne artikkelen og den som nettopp er lagt ut om fjordhest NM også det på hest.no.

Her ser man klart kor feil det kan bli når journalisten/forfatteren av artikkel ikkje har heilt peiling på det han/ho skriver om.

Det var nemleg ein heil del feil i artikkelen frå Fjordhest NM også.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2005 :  16:47:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hemmeligheten (dvs godt avslørt nå) er at de ikke alltid er på stevnene (i dressur nesten aldri..). Bare skrive om dem likevel. Det er vel igrunn et generelt journalisttriks, men dessverre røpes de av og til på det. Det skal sies at de faktisk så godt som aldri er og ser på dressur, og tror at hele dressur-Norge er Per Waaler. Dessverre.. Det de ikke vet er at det kun er en av dem Ok.. De er på NGP og OHS der hvor det går sprang parallellt. Det skal sies.

Hvor står egentlig Schwoll nå? Det er den Kjetil rei/eide, som Connie LOrentzen rei i gamledager? Har ikke har flyttet til Spania? I en alder av 21 år er det kanskje greit at den evnt ikke ble med.. Eller er det en annen Schwoll?

Jeg så faktisk Zankos transport kjøre oppover mot Hedmarken i går. Da jeg var på vei til Oslo. Sånn OT.. Synes også det hørtes rart ut at Ann Cathrin skulle ri Zanko, for jeg tror hun synes det rett og slett blir litt lite sportslig i et slikt nasjonalt mesterskap. Godt å høre at hun ikke gjorde det, det ville forundret meg (derfor jeg stusset på det først da jeg leste det, og særlig da det stod at hun ikke vant). Hun ble jo liksom nr 2 i lillerunden under NGP helga før, så Zanko er i toppform. Hun har forresten kjøpt ny unghest nå. Husker ikke om det var gutt eller jente, men helsøsken av Zanko iallfall Den Zanta (heter den vel?) hun startet i fjor er jo også helsøster..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 04/07/2005 16:53:10 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2005 :  16:58:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
NRYF har iallfall fått det med seg.. «Norgesmestere kåret i Drammen»

Litt OT, men litt innenfor tema likevel.. Jeg er så imponert over hvor godt miljø det virker som at det er i miljøet for de funksjonshemmede. Det stårler utad, og er viktig for de rundt. Og ikke minst for de som driver idretten sammen. Det er mange andre idretter/ridegrener som har mye å lære av dem.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/07/2005 :  20:16:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Schwoll står hos oss han spoff :) På stallen hvor jeg har Ibrahim altså. 800 m fra Lykseth. Det er Connies gamle hest ja. Kjetil hadde han, men han betalte ikke stallleie osv slik at hesten måtte vekk fra Moldegaard. Han sto fortsatt i Sofie Olsens navn, så hun ble enig med Connie at de skulle sende han nedover til oss. Det er Caroline, Connies tantebarn og min gode venninne, som har tatt over Schwoll og skal ha han til han pensjoneres (vip; Caroline^^). Jeg har ridd han også faktisk - litt av en personlighet det der!

Ann Cathrin syntes det ble litt urettferdig å ri Zanko vil jeg tro. Hun vinner jo alt med hesten (ihvertfall i funkjsonshemmedklassene). Synes det var kjempe moro at hun ville ri Schwoll. I en alder av 21 år og med en ukes forbredelse (ja, faktisk) så synes jeg sølv er en kjempe prestasjon :)

Redigert for å legge til at på bildet av Schwoll er han 21 år. Bildet er tatt i vinter. Han holder seg veldig godt til å være i den alderen må jeg si, og han er nesten en av de sprekeste på stallen! Hehe

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 04/07/2005 20:18:08 Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  14:10:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går det an å finne resultatlister fra NM for funksjonshemmede noen år tilbake? Gå til toppen av siden

Hanne_N

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  12:03:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror dessverre det er vanskelig å finne resultatlister tilbake i tid. Det kan være noen i grenutvalget har dem. Hvilke år var det du tenkte på? Kan være jeg kan hjelpe deg litt. Husker i værtfall resultatene noen år tilbake.

mvh
Hanne.

Mvh Hanne. Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 06/07/2005 :  16:45:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei det er bare det at jeg tror tanta mi startet en gang i NM, men jeg er veldig usikker, og finner jo selvfølgelig ikke nr hennes nå så jeg kan ringe og spørre... Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 09/08/2005 :  00:44:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, d viser bare hvor mye de som skriver vet om det.
jeg synes også at de som skrev artikelen kunne sagt noe om gunhild isaksen og garbino. de gjorde det meget bra, og hun har ikke startet mye før det året her. hun var også akkurat i madrid og tok 2 plass. noe som jeg synes er super bra for noen som kommer fra et lite hestemiljø i molde!!! hva synes dere??
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  01:30:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja, d viser bare hvor mye de som skriver vet om det.
jeg synes også at de som skrev artikelen kunne sagt noe om gunhild isaksen og garbino. de gjorde det meget bra, og hun har ikke startet mye før det året her. hun var også akkurat i madrid og tok 2 plass. noe som jeg synes er super bra for noen som kommer fra et lite hestemiljø i molde!!! hva synes dere??

Opprinnelig postet av ann-elen

Nettopp! Synes Ridehesten hadde vært flinke med å trekke frem noen ukjente fjes i denne sammenheng. Nå var jeg ikke på NM for funksjonshemmede, og vet ikke om noen ble uterlatt. Men jeg er igrunn litt lei av å lese artikler hvor Per rir dressur og Lubbe er Norges funksjonshemmede dressurrytter. Det er viktig at de nevnes, men det er vel så spennende (om ikke mer spennende?) å få litt nye fjes, høre om dem, og "oppdage" at både miljøet rundt de funksjonshemmede rytterne og blant dressurfolket er litt større enn som så.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.