hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke bøker anbefaler du meg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 Hvilke bøker anbefaler du meg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

beat

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  11:59:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet dere, idag kom Steffen, mannen min å sa; Jeg syntes kanskje ikke du har nok heste bøker. Hva med å bestille deg en til?
(Vi fikk så mye greier i bryllupsgave, at han måtte snekre nye hyller, og er nok litt stolt av dem )

Jeg er jo ikke treg å be når det gjelder hesteting, så nå lurer jeg på, hvem av disse anbefaler du?
  • The Faraway Horses
    by Buck Brannaman

• Believe
    by Buck Brannaman, William Reynolds

• Horses Never Lie
    by Mark Rashid

Bare noen eksempel dette! (Ble anbefalt av Amazon)

Anbefal gjerne andre også!! Bøker jeg har er; True Horsemanship Through Feel
by Bill Dorrance, Leslie Desmond, True Unity by Tom Dorrance, Natural Horsemanship fra bakken og i salen av Per Werner Vogel, Å tenke som hester av Henry Blake, Hest i Norge av Bergliot Børresen og en til, Horses av Yann Arthus Bertrand(Takk Formosissima) Hestens stell og helse, og Våre hester, Gi hesten nye utrordinger.

How strange, that so often, it all seems worth it.

Redigert av - beat den 02/07/2005 12:26:05

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  16:31:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Den eneste boka jeg har noe kjennskap til er Horses Never Lie av Mark Rashid. Har såvidt lånt den av venninne som har kjøpt den i utlandet,men har lyst til å kjøpe den selv. Hadde vært kjekt om den var oversatt,selv om man kanskje har godt av å lese litt engelsk.
Jeg liker metodene hans,og man får noen aha-opplevelser.

Ellers vil jeg anbefale en av de siste hestebøkene jeg har fått av samboer'n; Med tanke på hesten av Mark Rashid,utgitt av Lynne Publishing. Her skriver han historier om problemer og problemløsninger. Jeg synes den er veldig fin! Og så er den oversatt.
Den kostet 180 kr på Tof,det er i grunn rimelig.
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 02/07/2005 :  22:58:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom du ikke har lest noe fra Mark Rashid bør du gjøre det! Veldig bra, har lest 3 av bøkene hans. Ikke den siste. Det er samme t'ypen' NH som Desmond og Dorrance, de er alle veldig opptatt av 'feel', og er midlere i sin håndering av hest om vi kan kalle det det. Så få med deg Rashid ja!

Må bare si at det er også eneste av de 3 bøkene jeg har lest. Vet ikke noe særlig om de andre.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  19:31:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Vil også anbefale Hestehold i Praksis av Mats Mellberg, en av de beste bøkene jeg har lest Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  19:49:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for alle tips;) Skal sette meg ned å tenkte litt!! Marte&Don, hva handler boka om, untatt hestehold da,? ;)
Gå til toppen av siden

MIX

Skrevet - 05/07/2005 :  20:03:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Edit: Flyttet fra "Diverse" til forumet for "Bøker og videoer".
MIX, administrator Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  20:13:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du kan sjekke denne tråden:
«Bokanmeldelse: "Hestehold i praksis"»

En bok jeg absolutt også vil anbefale..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  20:18:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei... da har jeg skumlest litt der. Men tror du ikke at Hestens stell og hesle, og denne "overlapper" hverandre litt?
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  20:52:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke lest "Hestens stell og helse", men har inntrykk av at "Hestens stell og helse" er en mer basis-/nybegynnerbok enn hva "Hestehold i praksis" er. Uten at jeg vet.. Kanskje noen andre vet
dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 05/07/2005 20:54:06 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  23:09:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Beat: Du kan jo kjøpe deg den boken du låner av meg, den er jo bra ;-P I tillegg tror jeg nok du ville like Sprang etter Strømsholmsmetoden, eller hva den nå heter. Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  23:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei. Da har jeg fått mange gode tips. Kanskje jeg klarer å smiske litt med Steffen å kjøpe to ;)

spoff; Det er helt sikkert en mer nybegynner bok. Forklarer hvordan man møkker boksen, og lignende. Har egentlig ikke lest så mye i den, da jeg føler jeg kunne ganske mye.
Men noe er bra i den, det er et langt kapittel om sykdommer, symptomer, og behandling!

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  03:09:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Anbefaler varmt Mark Rashids bøker. Alle 4.

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

m@thilde

Skrevet - 20/08/2005 :  12:53:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidem@thilde  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler: foxhall rideskole.....Vet neon hvor de selger dem???
Isamonni! My little Baby :'(
ww.rexin.piczo.com
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.89 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.