hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - FjordhestNM 2005 - hva skjer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 FjordhestNM 2005 - hva skjer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

eligj

Skrevet - 02/07/2005 :  00:36:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har vært der og sett? Hvem er med? Hvem har gjort det bra? Er det med noen kjente navn? Har du sett noen spesielt flotte fjordinger? Hvem er din favorittfjording?

Andre meninger og synspunkter? Bare kom med det!

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  09:36:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg er der dessverre ikkje. Skulle gjerne vært der å sett. Spesielt i går og forgårs når dressuren pågjekk. Men, men sånn er livet. man kan ikkje alltid få med seg alt.

I dag er det maratonkøyring. Det er spennande å sjå på. Spesielt dei som virkelig kan køyre maraton. Etter rask titt på startlista tipper eg att f.eks Malin Sæthre, Jon Lund og Wenche Johannessen er blant namna som vil være øverst på resultatlista etter maratonkøyringa. Malin Sæthre er frå min klubb og ho blei Norgesmester i Køyring for Ponni i 2004. Tok sølv i 2002. Begge ganger da på heimebane. Wenche Johannessen har masse erfaring i køyring, men starter i år med sin nye hest så det blir jo spennande å sjå kor godt det går da, men det blir nok høgt oppe tipper eg. Jon Lund er også erfaren og rutinert. Han er også ein flott ekvipasje å sjå i dressurkøyring. Han vant dressurkøyring middels i går.

Eller så er det danskane som har lagt seg øverst på resultatlistene etter dei høgste dressurridningsklassane. Den danske Athos har vunnet både LA2 og LA3 med over 70%. Fulgt av danske Max. I LA2 kom dei norske ekvipasjane Harams Romio og Rappen på 3 og 4 plass. Desse byttet plass i LA3 og kom der på 4 og 5 plass.

Resultatlister finst på http://www.fjordhest.no/nm2005/ Men siden ser ut til å være treg å komme opp i dag.

Eg har jo i debatter tidlegare nemnt f.eks Harams Romio og Myrimann Nordgard som gode dressurfjordinger. Harams Romio har vist seg godt fram på NM. Myrimann har det dessverre ikkje godt like bra som det burde/skulle, som vi håpet på. Men det er ikkje alltid det går like bra som man forventer. Dei hadde vist litt problemer i LA2 kva som skjedde i LA3 veit eg ikkje. Han har i allefall oppnådd 57 og 58% i desse klassane. Han kan meir enn det. Han blei nr 2 i Vestlandsmesterskapet i LA for 14 dager siden.

Redigert av - Lucinda: den 02/07/2005 09:40:51 Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 02/07/2005 :  11:05:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skulle gjerne vært og sett på de flotte fjordingene.. Synd det er så lang "hjemefra" i år. Har vært på fjordhest NM to ganger, i -93 og -03. Var på Sandnes begge gangene. "Deltok" tilogmed sist gang, (var groom for ei...) hehe.

Blir spennende å se hvordan det går med "hjemmehåpene" Myrimann & Myrfaks Nordgard da! Hesten min er vokst opp med disse to..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 02/07/2005 :  15:54:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Og jeg sitter hjemme og dør meg ut for at jeg ikke fikk dratt og sett på. Tekstmelding nuh forteller om lille gullige Obelix som er ute i maratonbanen akkurat nå:

"D gjekk jævlig raskt!! Eine balle-hinderet holdt dei på å rive ned i farten... :-) Sliten på siste hinder, men trur d har gått bra!"

Heia Obelix

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  17:20:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kom på eit namn til eg gløymte å nemne anngåande dagens maratonkøyring. Helen Indrebø med Helgfin er ein svært dyktig ekvipasje i maratonkøyring. Helen blei Norgesmester i Køyring for ponni i 2002. Ho representerte da Gloppen, min klubb. Nå er Helen bosatt i Sverige og representerer Sverige.

OT Kajsa. Obelix er berre ein knallbra guling da. Ok dressurponni og ei kule til å hoppe. Og ein hest man virkelig kan bruke til alt. Han gjekk i skulen på fjordhestgarden den eine sommeren eg jobba der. Har ridd han.

Redigert av - Lucinda: den 02/07/2005 17:20:51 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  17:44:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg var der både torsdag og fredag

Kjempegøy å se på. Har da sett mest dressurridning. LB:2 og LA:3.

Det ble noen feilridninger for Myrimann Nordgard i LA:3 i hvertfall. Det var synd.

Det var mange som red feil i LA:3. Ble litt overraska, men slikt skjer jo innimellom.

OT: Ja, Obelix er flott

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 02/07/2005 :  22:18:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Lucinda: Ja, jeg vet. Gry sto på vår stall med ham i Bergen, og jeg har lånt ham som "rideskolehest" til hun jeg er støttekontakt for. Virkelig en super ponni! Kjempefin å lære å ri på siden han er godt ridd. Tenner "endel" når han ser hinder, KNALL i terrenget (virkelig, knall!) og super kjøreponnis. Sånn skal min gule bli óg... en gang. Sånn flink til alt :)

Men dere, jeg har hørt rykter om denne Athos, samt en "stålgrå" veldig pen en - også en danske. Er det ingen som har bilder? Vil seeee

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 02/07/2005 :  22:20:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jah, så glemmer jeg og si, "vår" Obelix ble nr 2 av seniorene på¨maratonen. Heia heia!

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  23:04:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har fått sms av min venninne på NM. I maraton vant Jon Lund med Hedda Gabler foran Malin Sæthre med Rakne Frikk, Helen Indrebø med Helgfin (2.pr hingst), Henriette Skjelbred med Birkelidguten (tidlegare spiss på Eid), Husker ikkje namnet (ehh) med Dalargutt (1. pr hingst), Ann-Maria Nydal med Obelix.

Malin Sæthre blei da best av seniorane, Ann-Maria Nydal nr 2 av seniorane. Er ikkje sikker med trur Malin da leder samanlagt senior. Tonje Møllerud leder vel av juniorane. Malin og Tonje har kjempa om NM tittler mange ganger tidlegare dei. Trur dei har både Gull sølv og bronse begge to. Malin er senior for andre gang. Tonje har vel ett år igjen som junior.

fjordhest.no ser ut til å være umlig å komme innpå i dag. Grrr. Fleire som har det problemet eller? Eg og vil sjå bilder. Sukk

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 03/07/2005 :  15:06:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Andre plass!! Obelix og Ann Maria kom på 2. plass sammenlagt!! Ohoy vi er happy nå!!

Malin Sæthre og Raknefrikk gikk av med seieren for senior. Well done!!

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  16:06:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ja har fått beskjeden eg også. Malin er einaste frå Gloppen som deltar i år. Kunne jo ikkje blitt så mykje betre det. NorgesMester. Trur kanskje laget til Sogn og Fjordane gjekk av med lagseieren også men er ikkje heilt sikker.

Å skulle gjerne vore der no. Avslutningsseremonien pågår no. Det er flott å sjå på det. 60-70 fjordinger på rad og rekke. Fantastisk.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  16:16:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
I Junior vant Tonje Møllerud foran Nina Bekkevold med Rokki og med Beate Hausken på Troya på tredje (trur eg det blei, litt usikker på tredjeplassen) dei tre andre juniorane blei eliminert i sprangen vistnok.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  18:00:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Synd jeg ikke fikk sett dressuren. Gikk jo på torsdag og fredag (da var jeg i Bergen). Ville spesielt likt og sett denne danske Athos. Fått over 70% enstemmig av alle tre dommere, begge dager i LA. Jeg har skrevet for han ene dommern på L-stevne i LA tidligere, og da ga han 60% i LA til kun en hest i løpet av to dager. Det var flotte hester, så en fjording med kvalitet over 70% må være rimelig tøff 70% i LA er jo bare knallbra uannsett..

Noen som kjenner til hvordan denne Athos går i Danmark? Hva slags klasser, og hvordan den scorer der?

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 03/07/2005 18:02:26 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  18:06:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Spoff: sjølv om bilder osv aldri kan fortelle det samme som virkeligheten så kjem vi nok til å få sjå bilder av han på fjordhest.no når Ingvild får lagt desse ut. Ho har vore i sving heile NM reknar eg med med å ta bilder, skal vistnok ha tatt rundt 2000 bilder frå dressurdagane. Blir ein liten trøst å få sett desse da.

Min venninne som er der nede som hestepasser for Myrimann Nordgard seier desse danske hestane ikkje var særleg mykje å sjå på på stallen/når dei stod i ro. Men når dei kom i bevegelse var dei veldig flotte, men det er jo det danskane er så flinke til også. Å lage fjordinger med svært gode bevegelser.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  18:19:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Spoff: fant nokre resultat for Athos, dog berre eit reint fjordheststemne (Dansk mesterskap) i LA:3 (samme som det norske LA:3 eller ?)

Resultatliste

skal sjå om eg finner meir.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  18:50:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Nokre linker til sider om Athos

Bilde

Bilde og diverse info

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.