hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tøffe heste-fletter...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Tøffe heste-fletter...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

€Lucas€

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  22:27:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fått dilla på disse tøffe flettene heste-eierene lager på hestene sine når de skal på stevne! Ønsker å lage sånne på min hest, men trenger et bilde å se etter
Vet du tilfeldigvis om et bilde eller 2 der hesten har en tøff flette?

Takk på forhånd

C.R. Lady

» VIP

Skrevet - 30/06/2005 :  22:46:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pleier nå å hver bilde av det i di fleste hestebøkene... Ellers kan du jo se på vipene til forskjellige folk, spesilet di som konkurrere har vel fletter på hestene sine. Men i bøkene står jo det også da hvordan du skal flette... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/06/2005 :  23:54:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruk nettet, søk, let, se;D

Fan tilfelidigvis denne artikelen!
http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Hest&h=d&id=1

Gå til toppen av siden

m@thilde

Skrevet - 01/07/2005 :  16:06:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidem@thilde  Svar med kopi av melding
hieihe hakke tid

Isamonni! My little Baby :'(
ww.rexin.piczo.com
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 18/07/2005 :  13:03:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Har en man og halebok jeg kjøpte fra landbruksforlaget. du har sikkert sett disse heftene før. Søk på nettet etter Landbruksforlaget sine sider. I det heftet beskrives det hvordan man fletter + bilder av flettinga.
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  01:27:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Dette er kanskje ikke stevnefletter, og heller ikke fletter,
men jeg synes de ble ganske stilige :D Går fort å lage også :)
Gå til toppen av siden

Akra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  21:05:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAkra  Svar med kopi av melding
Dødskul flette! :D
Kald- eller varmblods ønskjes kjøpt neste år! =) Gå til toppen av siden

Kkokos

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  13:24:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Såg eit kjempefint bilde av ei så hadde fletta manen til hesten sin med tau. Er det nokon som veit korleis ein gjer dette? Når eg skal flette på "vanlig" måte blir det så stygt! Nokon ligg oppå nakken, nokon ligg på sida, nokon er store og nokon er små. Er jo kjekt at det er fint når ein først skal flette

Er det andre flettemåtar som er fine?

Kristine Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/08/2005 :  20:06:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette med flette oppå nakken kan jeg.. Men Hvordan i all vide verden skal jeg forklare det? Det er jo en slags kinaflette. Bare eat du tar inn nye hår på den ene sida bare. Man må flette ganske stramt. Kan komme med et bilde senere

Gå til toppen av siden

Olin&Bella

» VIP

Skrevet - 06/08/2005 :  12:34:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
araberflette kalles den fletta som går nedover hele nakken på hesten, d flettes nesten som fiskeflette å oss mennesker jeg har også hørt at den kalles ardennerfette så jeg veit ikek hva som er riktig. du deler jo litt av manen i tre deler som vandelig og vær gang du tar den delen som er nermest resten av manen som ikke er fletta/ nedover mot manken tar du litt av den ufletta manen med den tusten du fletter med.

det blei en rotete forklaring, men kanskje du skjønte litt??

Redigert av - Olin&Bella den 06/08/2005 12:38:28 Gå til toppen av siden

Kkokos

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  16:05:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, den flettemåten kan eg (araberfletta). Blir veldig fint. Men sjå her på denne vip'en - nydelig flette! Har lurt på den flettemåten sidan eg såg det her.. :)

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=5989&galleri=show&side=3&PicID=191994

og eg lurer på om ikkje ho har brukt samme måten her:

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=5989&galleri=show&side=4&PicID=451281

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  00:34:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det "vanlige" fletter. Jeg er absolutt ikke noe fletteekspert, men kan prøve å forklare:
1) Del manen inn i like store deler (bruk f.eks. en mankam til å måle)
2) Ta ut strikken på en og en "del" og flett stramt. Sett på en strikk.
3) Brett dem opp i kuler, altså: Du tar tak i enden av fletta, bretter den inn mot manroten (er det det det heter?), også bretter du en gang til. Så setter du på en strikk, og tadam.

Cluet er å flette stramt.

(har aldri prøvd dette selv, bare fått det forklart, så må gjerne rette på forklaringa mi)
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  00:56:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Vet ikke hva "flette med tau" vil si, men har hørt det blir finere med nål og tråd, slik som de gjør på "shows" i England:

klassiske fletter: (på engelsk)
http://www.newrider.com/Library/Horse_Care/plaiting_mane.html
http://www.horsegroomingsupplies.com/horse_grooming_tips-3.htm
http://www.ponyclubvic.org.au/?Page=127

Gå til toppen av siden

Kkokos

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  18:08:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk takk! Det var det eg leita etter :) Å flette med tau er vel også "vanlige" fletter, men det blir så mykje finare! (Pga du slepp dei teite gummistrikkane som ikkje får det til å henge stramt nok) Og det kan jo kallast å flette med tråd òg.. Hehe.

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  18:28:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, ja ok, det jeg trodde, men ble litt forvirra av "tau" *ser for med å prøve å flette med nål og tjukt tjoretau* :D

Enig, gummistrikker er noe herk, spretter opp og ryker og alt mulig.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.