hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kan noen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Kan noen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Horzigirl
» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  23:23:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHorzigirl  Svar med kopi av melding
Jeg har tenkt mye på å få meg hest på for en sommer innen de neste årene. Jeg skal nok mest sannsynlig ha den hos tanten og onkelen min som bor på en gård. Den får mest sannsynlig selskap av islandshester.

Det jeg lurer på er: Hvilken rase passer for meg, som kan en del, men ikke har så mye erfaring (det er det jeg prøver å få meg;)), og som kommer til å bruke den til kun turridning?

Har du erfaringer med lignende situasjoner?

Takk på forhånd;)

-Don`t just talk to the horse, listen to the horse-

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  23:45:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Se ikke etter raser, men etter individer ;) Se etter en rolig, kanskje også litt eldre hest (bare den er frisk og i fin form) som er trygg å ri på og håndtere. Kaldblodshester fungerer ofte godt som turhester, men kommer an på den enkelte hest. De fleste hester kan bruker som turhester, men du trenger gjerne ikke se så nøye på de varmere rasene; fullblods, halvblods ol, som egner seg bedre til mer seriøs konkurranse. Fjordinger, døla hester, kaldblods, islandshest, haflinger, nordlandshest er alle fine raser til turridning. Hvor stor du er spiller også litt inn, er du lav kan du se på ponnier også. Det viktigste er at du og hesten passer sammen.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 29/06/2005 :  11:31:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Er enig med MissEva, ikke tenk rase med en gang.. Men finn en hest som passer til deg! Prøv masse forskjellig, og ikke ta første og beste :)

Sånn helt subjektivt svar fra meg; anbefaler haflinger :)

Har du noen spørsmål, ta gjerne kontakt...! Og ta en titt innom Norsk haflingerforenings hjemmesider..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2005 :  11:52:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men finn en hest som passer til deg! Prøv masse forskjellig, og ikke ta første og beste :)

Veldig enig!

Ikke si ja til noe du ikke føler deg 100% sikker på at du vil ha og kan klare.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/06/2005 :  20:35:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Om du trenger hjelp til å finne en hest, eller hvilken type, syns jeg du skal spørre noen som virkelig kjenner deg og dine behov; ridelærer e.l.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Horzigirl
» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  18:23:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHorzigirl  Svar med kopi av melding
Tusen takk!

Det med haflingere har jeg faktisk tenkt mye på, for de virker som en utrolig fin rase!

Håper at jeg finner en hest/ponni som passer til meg, og det jeg skal gjøre!:)

-Don`t just talk to the horse, listen to the horse- Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 03/07/2005 :  19:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke tenk så mye på rasen, men litt har den vel å si;)
Haflinger passer nok fint, det gjør nok fjording, islandshest og nordlandshest også. Det er mange flere typer som er gode turhester, men kommer ikke på flere nå;)
Du finner deg nok en god hest;) Ta deg god tid så går det nok bra;)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.