hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - GODE TIPS...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 GODE TIPS...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

popo

Skrevet - 28/06/2005 :  09:44:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Våtservietter er nesten et must i pussekassa mi.Bruker det særlig til å fjerne "lort" i øyekroken,rundt munnen og i neseborene.Og hvis hesten er skikkelig støvete,suger våtserviettene bort det meste.Særlig bra å bruke der salen og div utstyr ligger på hesten.De fleste hester syntes kanskje dette er litt "skummelt" i begynnelsen,men når de venner seg til det liker de det kjempe godt...
Vaselin er utmerket å bruke i munnvikene.Blir myke og smidige,og du slipper sprekker som gjør vondt.Også blir jo hesten umulig å hanskes med når du rir den,når den har vondt...
Tran er kjempe bra å bruke på høvene,fremfor hovolje ol.
Jeg brukte det på hesten jeg eide før,og disse høvene var det aldri noe tull med.Jeg smurte tran utenpå høvene den ene dagen,og den andre dagen smurte jeg inne i høvene.Slik at høvene fikk luft...
Og når man har strammet gjorden,pleier jeg å dra frambeina fremover,slik at huden som ligger i klem pga gjorden blir "strekt ut"...

Opal

» VIP

Skrevet - 28/06/2005 :  10:39:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tran er kjempe bra å bruke på høvene,fremfor hovolje ol.

Mange smeder gråter nå ...Ikke fordi det nødvendigvis er dårlig, men fordi det er noe svineri å få på seg
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  13:35:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Om du har sympatex salgjord er det en fordel og vaske over den med en vår klut etter bruk. Vasker som regel over på hesten hvor gjordten og salen har ligget med et vått håndklè evnt.svamp ( + tørke om der er kaldt ).
Sjekker sal og hodelag etter bruk og smører over det med olje eller balsam ( liker best balsamen da det da blir blankest og ser renest ut ).
Skifter ofte shabrack/polypad, vasker dem ofte for og slippe svette o.l. som kan gi hesten gnagsår.

Ja det var et par ting jeg kom på i farten..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

popo

Skrevet - 28/06/2005 :  20:29:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
men tranen tørker jo inn ganske fort,så hvis hovslageren skal komme lar jeg jo selvsagt være å ta på tran Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  21:59:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bare en liten ting; våtservietter rundt øynene er ikke alltid så bra, da må du sjekke at det ikke finnes noe tilsatt såpe/parfyme ol. De fleste babyservietter og sånt som selges i butikkene er tilsatt ett eller annet, og får hesten det i øynene kan det irritere. Hesten jeg hadde på for renner kronisk fra øyet, og hvis vi bruker våtservietter rundt øyet blir det mye verre. Så for å fjerne søvn i øyet bruker jeg heller en vanlig klut eller fingeren ;)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  22:20:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Enig med at man ikke burde bruke våtservietter i øynene til hesten. Kjøp baby servietter fra coop, med aloe vera. Evt. smak på en serviett selv først. De det er såpe/parfyme i vil du fort smake det, og jeg vil ikke putte såpe i øynene til hesten min i allefall. ;)

Har kun sett en type babyservietter uten såp/parfyme. Coop babykluter m/ aloe vera!

Therese
Gå til toppen av siden

helert

Skrevet - 01/07/2005 :  12:10:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Coop våtservietter ble "best i test" i foreldre og barn for litt siden. Bruker kun den på min lille tulle..(datter altså) Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  11:41:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en linklut på rema 1000 for ti kroner i fjor sommer. Hesten min får kjempemyk og blank pels av den, pluss at den fjerner finstøv. Han er heller ikke særlig glad i ansiktsbørsten, så jeg bruker den også på hodet. Vil anbefale å bruke en pusseklut, men ikke bruk microfiber...

Equie-crémen til hööks er kjempegod på tørr hud og små skorper.

Babyolje gjør halen silkemyk, men hesten min så litt tvilsom ut engang jeg hadde det i luggen hans...Litt sånn hallik/John Travolta...;p

Jeg tar av sjabraken og henger den til tørk hver gang etter jeg har ridd.

Honning er veldig billig og effektivt på småsår.

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  14:48:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
HVis hesten er solbrent, ta på yougurth! Funker fett ;)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  19:51:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Funker på mennesker også det;p Aloe vera er også bra på solbrente muler. Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 13/07/2005 :  11:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Streptolin (spenefett) på spenene til hoppa er kjempebra å ha på etter du har vaska "der nede"
Hindrer at alt for mye skit og fluestikk kommer på spenene..

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  13:23:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Prøv å gi Eplecidereddik(ca.3-4 korker)i 10 l.vann til hestene! Hvis de drikker det kan det tyde på mangel pa Crom!
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  19:10:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Prøv å gi Eplecidereddik(ca.3-4 korker)i 10 l.vann til hestene! Hvis de drikker det kan det tyde på mangel pa Crom

Ikke nødvendigvis....har vært borti flere hester som har hatt problemer med at de ikke drikker nok,og da hjelper dette på,noe med smak/lukt som appelerer til dem!
Samt at det er bra for nyrene,det hjelper til å rense ut. Men man bør ikke gi dette hele tiden,heller innimellom som et tillskudd!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  23:43:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Lene:Jeg skrev at det KAN tyde på mangel på Crom,det trenger ikke nødvendigvis å være tilfelleMen fint med mer info.om hva det er bra forHar også hørt at det styrker høvene,har du hørt noe om det?
Gå til toppen av siden

Martine_og_Luke

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2005 :  01:38:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMartine_og_Luke  Svar med kopi av melding
Hei!
Hvis det er noen der ute i hesteverden som sliter med at hestene for sår som ikke vil gro fordi fluene graver i det hele tiden..!!

ASELLI transalve er svaret!!

I fjor sommer ble hesten min bitt på halsen, og finne en måte å dekke til dette på var ikke enkelt. Men tilslutt prøvde vi transalve, og det hjalp. Han har heller ikke fått hvite hår, der han hadde sår. Og fluene holder seg unna;)

Bare ett tips;)

Mvh Martine
Gå til toppen av siden

Horzigirl
» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2005 :  19:53:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHorzigirl  Svar med kopi av melding
Hvis du gnir litt spenol på mulen til hesten blir den kjempemyk! Og hvis hesten har småsår, eller bare sår hud kan du smøre på silulensalve med sink!
-Don`t just talk to the horse, listen to the horse- Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.