hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vaksine
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Vaksine
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 27/06/2005 :  21:31:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min skal grunnvaksineres..
Første sprøyten blir tatt snart.. Hvor lenge bør jeg vente med å ri hun igjen..? Det er den første sprøyten i grunnvaksineringen..

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  21:39:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Du kan ri henne samme dagen sånn sett, men ho bør ikkje trenast særleg hardt den første veka. Bør helst ikkje være i nærheten av å bli svett. Men roleg tur/rening går fint.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  22:40:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ikke noe problem å ri hesten samme dag... Det veterinæren min sa til meg, var jeg ikke kunne regne med å få topp utbytte av både trening og vaksine. Så når hesten får vaksine, bør man legge opp til rolig/lett trening :) Om du er i tvil om hva du kan gjøre, så spør veterinæren din...han/hun vet sånt!
Det gjelder uansett om det er første vaksinen i grunnvaksineringen eller ikke..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  23:34:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har fått beskjed fra min veterinær at jeg kun skal skritte den første uken, ikke la ham bli svett anyway. Det pga i tilfelle han blir syk av vaksinen, får feber og slikt.
Så jeg og hesten min tar det bare helt roligt og koser oss på skritteturer :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 28/06/2005 :  00:03:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes også man skal ta det med ro den første uken. Derfor er det smart å ta vaksine om vinteren når hesten bli lite ridd har jeg hørt siden den blir lite trent for de uten ridehus...
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  00:10:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg trener mere på vinteren enn sommeren.. Men det kan nok være lurt å legge opp vaksinering når man trener lett eller lite ja. Eikdokka fikk vaksine for snart ei uke siden, har kun ridd/kjørt i skritt på korte turer. Bedre å være litt overforsiktig enn for lite.
Therese
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  12:28:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er nok ulik praksis på dette, og mange dyrleger med mange ulike meninger:) Men som Eikdokka sier, er det vel bedre å være litt for overforsiktig enn for lite. Jeg har pleid på ta det litt med ro de første dagene, for så å trene som normalt, og dette har fungert fint for mine hester. Bare pass på å ikke vaksiner rett før et stevne o.l.!
Hege Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  13:08:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Sist gang Blida fikk vaksine fikk jeg beskjed om å la henne få fri i to dager, deretter rolige turer resten av uka... Men som Hege J sier, dyrleger har forskjellig syn på dette..
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  21:28:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes man bør la hesten få tre dager helt i ro etter vaksinen.
Jeg tok meg en rolig skrittetur på min dagen etter,men han ble helt slapp og sjanglete etter noen minutter,så jeg hoppet av og tuslet hjemover med han. Så jeg synes man bør ta det med ro.
Min reagerte jo på vaksina også da,men.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  21:39:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Har fått beskjed av vet. om å ta det rolig første uka, hesten skal så godt som ikke bli svett.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.