hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva gjør du hvis du kjeder deg i sommerferien?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva gjør du hvis du kjeder deg i sommerferien?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

karen&irpill

Skrevet - 21/06/2005 :  20:39:15  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Heisann!
Nå som sommeren er her og en del av oss har sommerferie er det vel en del av hesta som er sendt på sommerbeite. Ellers er mange heldige å har hesta hjemme, men mange reiser på ferie selv.
Hva gjør du i ferien når du ikke er i stallen? Når du kjeder deg osv?
Har dere tips til dem som ofte ikke har noe å gjøre? (Inkludert meg!! Klarer som regel å finne på no, men det er som regel ting jeg ikke orker:P)

Kan vel starte med meg selv:
Hesten min er ikke på beite, så jeg får ridd=) Jeg skal bare bort en uke i Kroatsia og en på rideleir + småturer på hytta og sånn, så blir mye hjemme. Kjeder meg litt da ja når ingen er hjemme.

Her har jeg satt opp noen forslag på ting man kan gjøre:
*Jogge seg en tur (f.eks til stallen å hilse på hestene)
*Spille playstation hvis det er dårlig vær
*Dra et sted å bade
*Ha en overnattingstur med hest
*Pusse saltøy
*Gå turer med hunder\sitte barnevakt
*Dra på et senter eller hestebutikk
*Dra til Oslo eller en annen by og gå på brygga å spise is.. Kanskje ta båt ut til en av øyene der ute?
*Sykle en tur
*Dra til Tusenfryd
*Endagstur til Sverige
*Spille fotball (evt med seg selv; trikse litt, slå mot vegg)
*Ta noen sit-ups hver dag
*Lage hjemmeside

Det jeg kommer på nå. Har du noen forslag, skriv dem! Hvis ikke du synes det er noen gode forslag er det sikkert noen andre!=)
GOD SOMMERFERIE=)

Redigert pga skrivefeil;)

[Karen og Irpill]
Redigert av - karen&irpill den 21/06/2005 21:06:04

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  21:57:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Tja, du har vel sagt det meste, men har nå noen x-tra tips..

- Hoppe "hinder" i hagen (dvs. campingstoler med en kost over, ganske moro )
- Dusje hesten litt og tørke den i sola etterpå
- Hytte-tur med venner
- Lage et treningstevne, med godteri som premier, på stallen
- Ta deg en tur med fotoapparatet

Noen tips ihvertfall

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  22:13:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Pleier ikke å kjede meg i sommerferien jeg... når jeg har ferie så er det jo godt å kunne koble helt ut og slappe av litt. Syns det er deilig å bare ligge å slappe av å ikke gjøre noe som helst mange ganger i sommerferien jeg.

Ellers er jo mange forslag til hva man kan gjøre hvis man evt. skulle kjede seg allrede nevnt.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  22:28:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg kommer nok heller ikke til og kjede meg så mye i sommer da vi har noen herlige skjønne valper her hjemme for tiden. de er ikke leveringsklare før i den tiden skolen begynner igjen, så vi har laang tid til og kose oss med dem :o)

Men ellers så kan du jo kanskje ta deg en tur og se til hesten om den skal av sted på sommerbeite? Se til at den ikke har fått noen skade og at der er vann hos dem, at den ikke har noen sår som må stelles evnt.flueangrep o.l. :o)

Redigert pga skrivefeil.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 21/06/2005 22:30:10 Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 21/06/2005 :  23:40:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal jobbe så mye i sommer at jeg sannsynligvis ikke får tid til å kjede meg, og selv hvis hesten er på beite er det jo mye å ta seg til. Du kan:
- ha storrengjøring i stallen
- vaske bokser
- evt. male
- vaske alle dekken, børster, sjabraker o.l.
- pusse utstyr
- kvitte deg med (selge?) alt utstyr du egentlig vet at du aldri kommer
til å bruke
- gå over beiter/paddocker, kontrollere gjerder/underlag o.l.
- treffe venner
- leie film
- gå på kino
- turer (i skogen, på fjellet, på sjøen eller til byen. Til fots, med sykkel,
med båt, med bil eller med hest)
- gå på kafe
- få seg en sommerjobb (passe andres hester?)
- ligge ute i solen og slappe av
- lese
- sitte på hestemarked

Det ble en del inneaktiviteter her, men på vestlandet er ikke "sommerferie" synonymt med "godt vær"
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2005 :  16:37:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjeder meg svært sjelden om sommeren. Eneste tida jeg får slappet av litt... Men hvis jeg ikke skulle ha noe å finne på leser jeg eller ligger i sola :P Det er godt =)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2005 :  16:47:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om sola kommer hit til Trondheim, så skulle jeg ikke hatt noe problem med å slappe av ute med en bok...:) Er litt lei av innearbeid nå gitt! Heldigvis begynner feriene på jobb snart, så da blir det mer jobbing og penger på meg! Som jeg kan bruke på noe unyttig til høsten!
Hege Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  12:53:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjeder jeg meg en gang i ferien ville jeg nok dratt opp i stallen og sitti og sett på hestene som står på beite og tatt bilder:P

eller bare dratt for og bade eller noe:D

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  14:12:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
I dag kjeda jeg meg litt, så jeg tok bussen opp til et beiteområde. Er to-tre sommerbeiter med hester der (en del med kuer også, men de var mindre interessante), så jeg traska rundt der en stund å så etter kjente fjes. For noen år siden kjente jeg sånn omtrent alle hestene som beitet i området, men idag var det bare noen få jeg kjente igjen. Kos å treffe på de uansett. En annen dag skal jeg ta bussen lenger vekk der hesten jeg hadde på for står.

Jeg har også vært oppi stallen for å male, må opp en gang til for jeg har en og en halv vegg igjen :P Tenkte å få ryddet litt mer i salrommet, ligger en del skrot igjen. Må også rydde i mine egne "hestesaker" og få vasket det. Nå ligger det i matkjelleren her i huset og stinker, hehe.

På lørdag kommer en venninne bort dit på "ferie" (hun bor ca 10 minutter unna, hehe) Jeg er alene hjemme i flere uker, så da får jeg noen å være med. Alt etter som hvor late vi er og hvordan været blir tenker jeg vi tar noen turer til fots og med sykkel i nærområdet. Være turister i egen by for å si det sånn.

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  14:47:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
- Lag barn

Har ikke kjedet meg en dag etter Storm ble født!

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 07/07/2005 :  15:01:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kjeder meg en del om sommeren, liker å finne på ting, men vennene mine er noen sløvinger=) var på stranda i dag, det var herligt, ellers setter jeg på en film hvis det regner, tar en tur opp til hestene jeg skal passe i sommer(bilder på vipen), eller henger på hestemarked, leser om hester rundt omkring på nettet osv...har som mål at jeg skal klare å legge ut bilder på direkten her, men det er visst vanskeligere enn jeg trodde...=) Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  23:14:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Hvis Inga kjeder seg: =D

Uhesteting:
Jeg ringer venner, er sosial med de ELLER jeg setter meg ned for meg selv og spiller musikk.... Leeenge!! Jeg "asosialiserer" meg rett og slett!:)
Ellers så kan man jo sole seg, trene(sure!!:p) osv...

Hesteting:
Ri en tur(hvis hesten ikke beiter), vaske hesten, pusse sal, hodelag osv... ese nyttige ting og legge opp "treningsprogram", sette opp forplan, rydde i stallen, vaske børster.... Masse rart!!!;D;D;D

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  15:51:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Rydde skikkelig på rommet/i hybelen/leiligheten/huset ol!
Har brukt hele dagen i dag på å vaske! Kjedelig ja, men nyttig. Også blir det så fint etterpå =)
Som nevnt tidligere, male stall ol.
Alt hjelper.

Les ei bok! =p

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  22:18:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hehe, siden familien til kjæresten min har 6 islandshester, så kjeder jeg meg ikke så veldig når jeg er der akkurat, blir vel en to til fire turer pr. dag, sammen med annen trening (bakke o.l.) og leie småbarn på tur. Storkoser meg. Kjæresten er på jobb fra 08 - 16, så da har jeg hele dagen på å kose meg med hestene. Det er deilig.

Men, dersom det skulle skje at jeg kjeder meg der, har jeg alltids utstyr å pusse, jeg kan gå tur med hunder - evt. lære meg å gjete (stefaren til kjæresten er både gjeterhunddommer og norgesmester i gjeting opptil fler ganger), surfe litt rundt på internett, dra å bade i Glomma, spille WoW.. Ja.

Er i Oslo nå, har igjen nøyaktig en uke å arbeide - så er det ferie - rett til Os, og deretter til Otta. Hva jeg skal foreta meg der, uten internett og evt. uten hester, i en til en og en halv uke, kan bli spennende å se. Kanskje jeg slenger meg på en buss og bestiller en ridetur et sted. Vi får se :-)
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  04:17:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Spiser... Det er det eneste jeg gjør hvis jeg kjeder meg...:\ Akkurat nå er jeg så vrangsøvd etter en festival at jeg er våken om natta - spiser, og sover bort dagen. Men jeg skal faktisk stå opp om 8 timer for å dra på ridetur med ei venninne =) Når jeg har normal "søvnsyklus" så er jeg ofte på stranda og bader, treffer folk og blir brun.
Jeg kjeder meg virkelig... Har surfet på hestemarked etter oppdateringer, men det er ikke så mange på natta, desverre..

Kjæresten er jo også bortreist i tre uker, for å jobbe hos noe familiefolk.
Setter meg ned å hører litt på Kaizers jeg ;)

God sommer (:
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  15:24:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Rekker ikke kjede meg jeg, jobber hele sommeren (kjeder meg litt på jobb da men...), trener hesten så å si hver dag, går ellers endel turer i fjellet...og mer blir det ikke tid til...gleder meg likevel til skolen begynner igjen da, savner Trønderstan!;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.