hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fluer!!neineinei!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 fluer!!neineinei!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sle13
» VIP

Skrevet - 18/06/2005 :  10:10:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå har sommeren kommet og fluene og myggene er kommet...men hyvordan holde de unna de stakkars hestene?? vilken metoder bruker andre her??åssen midler??
hjelper virkelig hvitløk?? trenger masse synspunkter!!

--------------------------------------------------------
til hjelp for deg,til hjelp for andre...

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  10:54:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Jeg har beg.å lage min egen insektspray som faktisk fungerer
Jeg smører det på med svamp men det kan jo også tømmes i en tom spruteflaske om du foretrekker det Her er oppskriften!

21/5 dl.vann
2 dl hvitvinseddik
15-20 dråper citronellaolje
10 dråper tea-trè olje
3-4 båter hvitløk

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  23:08:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Flere tips finner du her.

Du kan jo også søke litt i arkivet å se på andre gamle debatter om temaet

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2005 :  19:07:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
GML: Hvor får du kjøpt ingrediensene til fluessprayen din?? Hesten min er ekstremt plaget av fluer, prøvde å lage fluespray i fjor men den funka dårlig :(
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 19/06/2005 :  19:31:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kom over dette i spørrespalten på hest.no (veterinær):

Kjære Idun
Insekt på sommeren
Hesten min er plaget med mange fluer og lignende på sommeren. Siden jeg har en varmblods er hesten meget utsatt for bitt/stikk da han har lite man,og tynn pels. Har prøvd mye av spray/hetter o.l. men det hjelper ikke/sliter den av seg. Kontaktet dyrlegen min,og han sa at til hest ble det brukt noe som heter "swich",eller noe lignende. Lurte på om du har kjennskap til det, om du kan fortelle noe om det? virknigen,hvor lenge,hvor dyrt? regner med at sikkert du kjenner til det,noe jeg ikke tror min dyrlege gjør. om du har egne erfaringer liksom?? setter pris på svar,har fått gode svar fra deg tidligere :) M.v.h. Ida :)

Iduns svar :
Hei Ida!
Middelet du tenker på heter Switch, og er et produkt man heller over hesten, hovedsaklig over rygglinjen, man og halerot. Man kan også gni litt under magen og i ansiket, men det fordeler seg over hele hesten uansett. 40 ml holder til hele hesten. Virkningen skal holde i 2-4 uker. Jeg vil ikke si at det er et vidundermiddel, men det virker iallefall bedre enn de sprayene man kjøper på hestebutikker. Om du i tillegg kjøper citronella-olje på apoteket, og smører litt med det i tillegg, får du enda bedre virkning. Du må få resept på Switch fra din veterinær. 250 ml koster rundt 500 kr.

Om du finner opp et godt insektmiddel til hest som i tilegg ikke er skadelig for hesten, så blir du rik!!! Mange som leter etter et slikt vidundermiddel....

Har ikke prøvd dette selv, men kanskje det kan være til hjelp?

Kopi av melding:
Om du finner opp et godt insektmiddel til hest som i tilegg ikke er skadelig for hesten, så blir du rik!!! Mange som leter etter et slikt vidundermiddel..

Noe for deg GML? :)

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 19/06/2005 19:33:32 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.