hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trening av muskler på oss mennesker!?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Trening av muskler på oss mennesker!?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  20:56:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Klatring trener alle musklene i kroppen...
Og det mente jeg...

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/07/2005 :  11:28:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ridning er vel trening i seg selv, men det skader ikke å trene utenom også. Tenker man på styrke trening, er markløft bra for ryggen (rygghev funker oså), knebøy er bra for lår og legg og f.eks. nedtrekk eller militærpress er bra for skuldrene. Vekttrening gir jevn og god belastning ved rett utførelse av øvelsene. Videre er svømming, jogging, klatring og ski bra for å holde seg i form.

Ryggen, magen skuldrene og beina (også hoftene) blir brukt mye under ridning, så de er det viktig å "holde i form". Tøying er bra for bevegelighet.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 17/07/2005 :  12:27:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Til de som ønsker å forbedre ridningen sin gjennom annen aktivitet, så vil jeg bare legge til at du bruker akkurat de samme musklene når du går på rulleskøyter som når du rir:) Litt off topic, menn.. Gå til toppen av siden

margit

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  00:18:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemargit  Svar med kopi av melding
Ridning er helt klart god trening. På Ungdomsskolen var jeg den minste i klassen, men tok likevel alle i håndbak, og i konkurransen om hvem som kunne 'sitte' inntil en vegg lengst.
Kjempemorsomt!
Formen har såklart tapt seg litt etter et par år uten daglig trening, men det sitter en god stund.
Har noen andre enn meg hørt om at det er typisk for mennesker som rir å være sterke men stive?

I'd rather have a bottle infront of me, than a frontal lobotomy. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  19:39:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom du sitter riktig, er ridning veldig bra for magemuskler. Ellers tror jeg ridning, og hestehold generelt er veldig god trening. Og tror også det kan stemme at mange ryttere å være sterke og stive...vi er nok ikke allltid like flinke til å strekke ut som andre idrettsmennesker.

Og til deg som sa at du ikke kjente noe etter å ha ridd islandshest i 3-4 timer. Det har veldig mye med hvordan du rir. Pleide heller ikke kjenne særlig mye når jeg rei på skolen, men vi var på "studietur" til Island, og hadde undervisning i tøltridning. Har aldri vært så siv og støl og følt det så mye på kroppen at jeg hadde trent. Og det etter 45min på bane.
Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 11/08/2005 :  17:15:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har noen andre enn meg hørt om at det er typisk for mennesker som rir å være sterke men stive?

Opprinnelig postet av margit

Ja, det tror jeg at jeg har hørt. Og det kan nok stemme også. De fleste som rir pleier jo ikke akkurat å tøye ut etter hver ridetur.
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  14:23:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Riding og svømming er vel de eneste treningsformene, der "alle" musklene i kroppen blir brukt??

Og ski

Men helt enig at man bruker kroppen mye. Da jeg gikk på videregående var jeg sterkere enn alle jentene i klassen, og jeg måler 158 cm på sokkelesten. Moro det! Av 24 elever var det kun 3 gutter som tok flere push-ups enn meg!!
Dette fulgte med meg inn i Forsvaret, der jeg også var sterkest av alle jentene og mange av guttene. Men jeg fikk høre at jeg jukset av en gutt. (Ehh...hvordan er det mulig? Det går kanskje ann å 'sluntre' litt unna, men ikke når det står 7 befal og skal godkjenne hver armheving du tar!!)

Men når det kommer til løping suger jeg.. jeg klarte kunst stykket å besvime på 3000 m. Haha.. Snakk om å overvurdere seg selv! Men bare dumt var det jo ikke, for befalet som plukket meg opp og bar meg til sykestuen, er jeg idag gift med

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  14:42:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jøss mange "sterkest i klassen" her, jeg er visst en skikkelig veiking. Men tror jeg har ridningen til å takke for at jeg har muskler nok til å stå oppreist ihvertfall, hehe. Merker at jeg kommer skikkelig ute av form og legger på meg, nå som det er sommer og jeg ikke går å rir hver dag. :P
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 14/08/2005 :  23:05:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
MissEva: Hvis jeg skal gi deg juling kan du jo bare løpe ifra meg
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2005 :  23:20:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, ja jeg får ta beina fatt. "Run away!" i skikkelig Monty Python stil :D
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  14:21:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe... ja, men skikkelig 'funny walks'.. Haha... *Tenke på Monty Pythons*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.