hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kaldblodshoppe 16 år
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Kaldblodshoppe 16 år
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Maylene2

» VIP

Skrevet - 16/06/2005 :  18:09:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har funnet ei klb hoppe jeg har veldig lyst på, men mamma sier at henne er litt dyr. Henne koster 20 000 for bare hesten og 25000 med utstyr. henne er født i 1989, altså 16 år i år. De som skal selge henne sier at de kommer til å sette opp prisen på henne etter nyttår, når de har fått trent henne litt mer. Henne har hoppa 80 i sprang og er 145 i mnkh. Henne er registrert og alt det der..henne er også barfot hest.
Nå vil jeg bare vite..HVA SYNTES DU? ER HENNE DYR?

Stor klem Maylene

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2005 :  19:39:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er alt for dyr! En såpass gammel hest som ikke har gått høyere ville jeg ikke gitt mer enn 10-15 for, avhegnig av avlsverdi og lynne generelt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 16/06/2005 :  23:37:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg synes det var dyrt ja... alderen spiller veldig inn her.
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  00:43:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Synst også det var veldig dyrt. Hvis hun ikke har knallbra stamme og har være flink som traver, og derfor er mye verdt som avlshoppe da? Jeg skal kjøpe ei 12år gammel kaldblodshoppe nå, og gir kr.9000,- for henne. Hun har ingen prestajoner på travbanen å vise til, og stammen vet jeg ikke så mye om er bra eller ikke. Hoppa er veldig snill og godlynt, og fungerer bra som barfothest. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  01:31:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei... Det heter ikke Henne... det heter HUN... ;-)

For øvrig er jeg enig med de andre her under den forutsetningen at hun faktisk VIL bli satt opp i pris... Det er gjerne sånn at noen bruker trusler om øket pris for å presse noen til kjøp. Men; facts er facts.. Om de venter enda lenger og drøyer til over nyttår er hun 17! Altså helt klart under betegnelsen "gammel hest". Bruken begrenser seg, hun vil vanskelig ta seg og kan derfor ikke brukes i avl, samt at du har hest for en begrenset tid framover.

Pga alder ville jeg satt prisen til 12.00.- og 15.000.- med noe utstyr. (Utstyr avhenger av type og prisnivå.)

Lykke til med prutingen!

Hilsen Line.

PS; et godt motargument i visse tilfeller (hvor hesteselger leier stall plass) er at dette koster pr. måned og rett og slett er til tap for hesteselger å betale framfor å slå av og få solgt NÅ... He-he...

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/06/2005 :  13:17:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig dyr i mine øyne da

Nabo av meg som kjøpte en kaldblods på 10år, og hun betalte 10 000 uten utstyr! Veldig bra stamme og kjempesnill ellers.. Måtte selges pga skade i en fot.. Men kunne brukes fult og helt som ridehest! Kanskje noen som vet av Kruska? stor traver..! Datter av henne!

Redigert av - Bustetrollet den 17/06/2005 13:17:44 Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 20/06/2005 :  15:36:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Dette var altfor dyrt.
Max 10tusen for denne hesten, selv det er for dyrt for en så gammel kaldblodstraver. Det eneste som kan rettferdiggjøre prisen må være om hesten har EKSTREMT god stamtavle, med tanke på avl.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 24/06/2005 :  19:50:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke gitt så mye for en så gammel hest.. Max 12 000 tror jeg at jeg ville gitt..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  13:49:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var en dyr hest!

Kjøpte selv en kaldblodshoppe på 16 år for noen år siden, har henne ikke lenger nå.

Hun kunne øvelser til LA og var frisk og rask, og det viste seg også at hun hoppet 110 cm uten problemer! Jeg betalte 8000,- for henne. Hun kunne være litt "hoppete" av og til og litt sær og sånn.... Men en god ridehest,- absolutt!
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  11:00:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Jeg ville aldri ha betalt så mye for en såpass gammel hest. Kaldblodser er jo heller ikke av det dyreste slaget har jeg fått inntrykket av, har sett kaldblodser til salgs mellom 5-20 år som er greie ridehester som selges for rundt 20 000,-.
Fortsett å let du:)

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  12:02:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Alt for dyr til å være så gammel, og kunne så lite! Spør om du får hun til 15 000 med utstyr, hvis du slår til med engang. Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  17:06:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Søstera mi kjøpte netopp en kaldblodsvallak på 6 år som aldri har blitt trent som travhest, har bare blitt brukt i stedet for bil. Hu får med en hel del utstyr og hesten har bra stamtavle, og hu må bare betale 10 000 for ham.

Så for denne hesten ville jeg ikke gitt mer en maks 15 000 for med noe utstyr. Dette er pga alder, og det virker som om hun ikke kunne så mye siden de skulle vente til hu kunne mer før de satte opp prisen
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.