hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva bør jeg kjøpe?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Kjøring
 hva bør jeg kjøpe?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 14/06/2005 :  18:43:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Har lyst til å kjøpe meg sele og vogn for å kunne kjøre med hestene mine.. De er ikke innkjørt, men satser på å få gjort dette i løpet av sommeren.
Har kjørt litt hest før, men har aldri tenkt på hva slags utstyr de har...

Kan jo si at jeg har to haflingere, rundt 150 i mankehøyde begge to. Og jeg skal bare kjøre turer og sånn.. Hva slags vogn og hva slags sele bør jeg kjøpe?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2005 :  19:01:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Spørs hva du vil satse på, hvis det er turkjøring så passer en enkel roadcart og vanlig arbeidssele, men hvis du vil satse på konkurranse bør du kjøpe maratonsele og gigg eller 4-hjuls maratonvogn:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2005 :  23:17:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kom bare over denne annonsen og tenkte på deg:
http://www.hestemarked.no/annonse.asp?ukat=57&ID=101881
Aaner ikke om det er noe slikt du kan tenke deg, om det passer eller ikke, men det skader ikke å gi tips :) Dessuten ligger det vel ikke så alt for langt unna deg heller.
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 09/09/2005 :  12:19:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom det er snakk om tur-kjøring ville jeg kjøpt en roggart og travsele. Travsele er mye lettere og billigere enn arbeidssele, og rimeligere. Den er også lettere å feste stramt til vogna.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  09:27:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Nå har jeg for alvor begynt letingen etter kjøreutstyr. Fikk endel penger til jul, så nå skal det handles!
Har bestemt meg for å kjøpe en roadcart da, og en travsele. Det jeg lurer på er hvilken str jeg skal kjøpe? Hesten min er ca 145-148 cm i mankehøyde, er en middels kraftig haflinger. Han bruker str full i hodelag. vil vel tippe at jeg skal ha str cob i sele?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  09:57:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler en vanlig bryst sele og en baksele som dette:

Bakselen er kjekk å ha om det blir tungt i nedoverbakker!!

Travsele hadde nok ikke jeg skaffet meg, tar jo så lang tid å få festet til vogna... surre surre surre surre surre...
Mye greiere med en ore å putte inn, eller en reim!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  11:09:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Sant det Roxira. Det tar lang tid... tenkte jeg ikke på. Så jo veldig fin ut den selen du hadde! Akkurat sånn vil jeg kjøre med hesten min også :D
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  11:22:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Lettsele tror jeg det heter, har slik selv
Virkelig fine seler, og på noen har man muligheten til å bytte ut brøstreima med bogtre hvis man ønsker.

Therese
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  13:36:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hmmm... er det det samme som brystsele med baksele?
Er så mange navn på alt mulig at det går helt i surr for meg ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  14:14:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Brystsele med baksele (bakselen må kjøpes løs) er iallefall sånn jeg har...

Hos www.borjes-tingsryd.se er iallefall finselen en helt annen enn den jeg har.. Den har jo drag liner...
Finsele hos børjes:

Brystsele hos børjes:

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  14:17:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Er ikke helt sikker.. Vi kaller det bare for lettsele.
Og den har bred brystreim og sånn reim over halsen, baksele har vi kjøpt i tillegg. Synes vår "lettsele" ser temmelig lik brystsele jeg

Uten baksele.

Med baksele, men dårlig bilde.

Kan uansett anbefale disse selene på det varmeste, med mindre du skal kjøre med noe tyngre enn roadcart e.l.

Therese
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  20:12:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
OT: Åh, jeg vil være med på kjøretur til våren Anette! Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  20:40:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hehe, den er grei Ragnhild! :D

Får se hva jeg finner av sele da...kanskje like greit å kjøpe en ny sele på en butikk som kan si meg hva jeg skal kjøpe :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 27/12/2005 :  09:48:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker ikke lettseler, foretrekker travseler... Hadde lettsele før, problemet var at hele vogna gynget pga. at en ikke får festet selen helt stramt til vogna pga denne ene, lettvindte reima.. Derfor foretrekker jeg heller å "surre meg i hjel"med en travsele, så får jeg hvertfall en lydløs og stødig kjøretur!

Men som sagt, det er nok en smakssak!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  12:51:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette med valg av sele går vel litt på smak og behag Jeg har tilgang på både travsele, bryst/lett sele og arbeids sele og det er som oftest lett/bryst sela som "vinner" kampen om å bli brukt(kommer seff an på hva jeg skal kjøre og om jeg er alene eller ikke! Har baksele på arb. sela og lett/bryst sela

Jeg ville ha kjøpte en bryst/lett sele med baksele og er/blir du lik Tone og Svarten og gynger "ihjel" så kjøp en sikkerhetsreim fra travsele og surr fast vogna Da har du "bare" en reim på hver side å surre -hvis du bruker orer da Roadcard er en ok vogn

Lykke til med kjøp av sele og kjøring med hestene

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  18:00:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har en Olaf Nyby standardsele. Ser sånn ut. Bruker min til turkjøring for det meste og er veldig fornøyd. Den skrangler ikke når man traver/galopperer slik som arbeidsselen og den har baksele for å holde igjen vogna i nedoverbakker, det har ikke travselen.

Av vogner foretrekker jeg de som er såpass høye at jeg får god oversikt både over hesten, trafikken om resten av omverdenen, men også dette er en smakssak..

Ang at man omtrent surrer seg i hjel på travselene; får man ikke slike quick-fester nå for tiden? Bare å "klipse" på?

Jeg vil tro dine hester bruker cob i seletøy.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.