hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem er hesten din?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvem er hesten din?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 13/06/2005 :  13:52:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Var på stallmøte i går i forbindelse med forbredelse til et kurs vi skal ha i høst. Kurslederne hadde gitt oss et par spørsmål å tenke på. Blant annet; hvem er hesten din?, føler du noen ganger at du merker hva hesten tenker?, hva betyr hesten din for deg? osv.

Det ble faktisk et ganske morsomt stallmøte etterhvert. Det kom noen gullkorn fra forskjellige kanter da kurslederne ELSKET rare spørsmål og svar. Må nesten sitere lillesøsteren min, for det var så utrolig søtt sagt;

Det ble snakk på å få til egne sprangtreninger hos oss slik at vi slapp å dra opp til en stall like ved med sinnsykt dårlig miljø. Lillesøsteren min rir en 22 år gammel araberhoppe som ikke synes hoppe er det morsomte i verden, men nå i det siste har det faktisk gått veldig bra og det var snakk om at hun kanskje kunne være med på de treningene. Helt ut av det blå kommer da Pernille (min lillesøster) med utsagnet; jeg vet hun liker å hoppe, hun tør bare ikke å innrømme det. Synes det var en utrolig morsom tanke om en hest.

Også var det spørsmålet da. Hvem er hesten din? For min del var svaret veldig enkelt. Hadde Ibrahim vært et menneske hadde han 110 % sikkert vært Asbjørn Brekke i Nissene på låven. Og slik som pappa sier; det finnes tre forskjellige typer mennesker. De som får ting til å skje, de som lar ting skje og de som lurer på hva som har skjedd. Ibrahim er så absolutt det siste.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2005 :  14:38:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, for en søt sammenligning.

En venninne av meg var med å red på tur med meg, hun red Fabian og konkluderte med at: "skikkelig fine mann han Fabian". En annen fin beskrivelse av ham er "sær". Syntes det dekker det meste. Vi passer egentlig litt sammen, jeg er også ganske sær :P

Siden han har disse særegenheten er det litt vanskelig å si at sånn er Fabian. For eksempel går han igjennom kjempesmal åpning inn til ridehuset uten problemer, men å gå inn igjennom stalldøra når det er mat inne og regn ute er farlig. Hvis jeg mister ham på tur, springer han alltid hjem, men går ikke inn stalldøra. Han elsker å være ute, men mens han omtrent springer tilbake til stallen når jeg skal ta han inn fra beite, lunter han rolig og bedragelig på vei til beite; mens alle de andre hestene tripper i vei. Når man rir dressur er det så vidt han gidder å løfte på beina, men så snart det er bommer inne i bildet kan man bare hive fra seg sporene. De fleste hester gjør det meste for mat eller et slag med pisken, men Fabian reagerer som regel på ingen av delene, så her må man være tålmodig. Selv syntes jeg Fabian er snill og grei som aldri sparker og reager ikke på hunder, men jeg får høre av andre hvordan han har sparket etter de og hvordan han er livredd hunder. Han syntes det er veldig gøy å springe ut av stallen og rote til hagen til naboen, men lar seg villig fange med en gang. Selv om han kan virke litt ustabil stoler jeg på ham, jeg kan ri ham uten sal og galoppere full fart opp bakken uten å holde meg fast som en annen tulling, uten å føle at jeg ikke har kontroll og jeg kan leie ham sammen med to andre og ikke bekymre meg for at det er han som skal begynne å tulle.

Masada, som jeg stelte før var litt Ludvig i Flåklypa. "Ekke det fali a?" Hvis man bare sier neida, det er ikke farlig, blir han med. Ofte litt rykkete "Dette tør jeg, nei, jeg tør ikke, eller tør jeg, jo ok, jeg tør" Litt sau. Men veldig søt ;)

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 14/06/2005 :  08:54:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Oi... Den var vrien. Eller egentlig ikke, for jeg vet så absolutt hvem hesten min er, bare hvem skal jeg sammenligne henne med?

Altså, hun er noget spesiell. Hun arbeider KUN for to personer, og det er meg og Per. Det er ikke så mange som har ridd henne enda, men de som har ridd henne har enten bli kastet av eller bare lunta rundt...
Så er hun verdens snilleste hest på boksen, hvor hun er litt bortskjemt. Når vetrinæren(Guri) hennes kommer knegger hun, sparker i veggen og gjør alt for å få hennes oppmerksomhet. Til slutt kommer Guri inn i boksen og klør henne.
Mille er også veldig kosete, men vil helst ikke innrømme at hun er glad i meg da. Det kan jo ødelegge henne rykte, fysj... Mille er heller ikke redd for noen ting. Hun kan stå i boksen og spise/sove/sture/smile/slappe av osv, og det kan falle noe "skummelt" ned i boksen hennes, men Mille spiser/sover/sturer/smiler/slapper av videre, det skal litt mer til enn en "skummel" gjenstand til, før hun letter på et øyelokk. Nabohesten skvetter bare man mister børsten fra ryggen og ned. Det morsomste var i fjor, når vi skulle rive alt innvendig i Milles avdeling i stallen. Alle hestene måtte få lunsj ute, fordi de var så redde for alt bråket, bortsett fra Mille. Hun stod like rolig inne og spiste eller fulgte nøye med på det som skjedde. Og det var bråkete, han som jobbet der, rev ned vegger med slegge, borret hull og rev ned planker osv. Men Mille hun ville være med å ødelegge hun, wee...

Som dere ser her, virker hun egentlig som verdens mest behagelige hest... Think again...

Hun er totalt gal... Den ene runden kan hun gå på løse tøyler og nesten daffe, før man har rukket å tenke en lten tanke, er hun i lufta. Ganske uforutsigbar, men jeg vet alltid hvilken vei hun spretter. Når hun er fin, er hun dritfin og ri, og mab kan be henne om hva som helst, og hun gjør det. Nå hun er forferdelig, er hun helt forferdelig eller alt foregår i lufta.

Så... hvem skal jeg sammenligne henne med. Hun Er seg selv og seg selv, altså... jeg tror hun er shisofren... Men hun er ikke det, hun bare er sånn. Hadde hun fått velge, ville hun nok vært sitt idol, Guri(vetrinæren)
Mille er en underlig skrue, men vi har det gøy sammen.

La meg bare si det slik; Vi kaller henne Jern Erna!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 14/06/2005 :  09:28:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Artig tråd!

Min hest er akkurat som meg hun, så og gi henne et "synonym-navn" ville ikke blitt vansklig..
Noen ganger selvsikker,sta og iskald .Andre ganger usikker,ydmyk og følsom. Jeps,det er oss!

Redigert av - xxxx den 14/06/2005 09:31:32 Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 14/06/2005 :  10:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe... hvis vi sammenlikner med Nissene på låven, er det nok Steven. Han er den typen som får ting til å skje Men veldig uskyldig og litt naiv på en måte!!
Men han er helt herlig og passer meg perfekt. Jeg skal ALDRI selge han, han er min sjelevenn

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2005 :  10:59:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
He,he,he...Mange rare personligheter på hestene,ja! For å ta ett eksempel til kan jeg nevne Varmblodsen min,Roy! Hvis jeg skal sammenligne ham med en kjent person så må det være Svein Krogstad i Hotel Secar! Han er"tøff som få"en stund men når det beg.å skje noe så stikker han å gjemmer seg Dessuten så er han er ordntlig kosegris men er LIV REDD for fremmede hester! På tur er han som regel kjempe rolig og snill helt til vi møter ett menneske eller en annen hest! Da vet han plutselig ikke hvor han skal gjore av seg! Ved èn anledning steilet han først 3-4 ggr.for så å sparke bakut,jeg tok svalestup og landet på bakken og Roy fløy i full galopp hjem til stallen!
Jeg måtte da gå 3 km.hjem og da sto Roy rimelig slukøret foran stallen med senket hode og humret forsiktig...Han visste godt at han hadde vært slem gutt men jeg var bare sjeleglad for at han ver like hel så det ble masse kos fremfor kjeft Har jeg tolket Svein Krogstad rett så er han av samme"ulla".Snill og uskyldig men livredd for konfrontasjoner! Og vil helst gi inntrykk av å være tøff

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/06/2005 :  19:35:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette var virkelig en artig tanke! tror nokk hoppa mi er som mr bean.. hehe.. som å se hann i aksjon

Redigert av - Bustetrollet den 14/06/2005 19:36:50 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  23:34:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hihi, artig tråd dette Ikke bare jeg som har hatt sære hester;p
Mellomnavnet til Don er Snublefot. Han er helt håpløs til å fote seg i fjellet, i paddocken, på stallgangen, i boksen.... Ganske ille, altså:) Noen ganger tidlig om morningen når jeg leier han ut, hører jeg plutselig bare noen skramle-lyder bak meg. Da er det bare Don som ikke har klart å bestemme seg for om han skal bli med, tøye ut først, eller bare bli stående i boksen.
En gang når jeg så på ham i paddocken, skulle han flytte den siste foten inntil de tre andre, og plutselig bare datt han sammen. Jaddam..

Jeg vurderer å skifte navn på ham(vil beholde Don, men kanskje gi ham et tilnavn), mamma syns "Femi-Don" eller "Homo-Don" hadde vært ganske passende..Stakkars Don:) En av vennene mine sa en gang "Marte har en tendens te å gjere alle hestane sine te skjeivinga"..hihi, og dette var før jeg kjøpte Don! Men kanskje, kaanskje det er noe i det??

Da jeg var liten, sa jeg visst nok om den shetlandshingsten vi hadde da(etter at han hadde løpt meg ned tre ganger på rad) : Han eekje ond (Har forressten blitt brukt mot meg i all ettertid..:P )

Noe annet jeg en gang i tiden har unnskyldet var alle "gledeshoppene" til Amadeus, en Nordlandsvallak jeg hadde på fôr, som var ganske så ung i hodet. Pappa fant forressten på å nevne det i konfirmasjonstalen min...
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  00:06:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Veit ikke helt hvem jeg skal sammenligne Ciscopånnisen min med, men han er utrolig snål noen ganger. Han er fryktelig skvetten på tur, men det har noe med at han går av gårde, også finner han ut at det er noe som er spennende å se på, og det følger han med på. Hele tiden. Han går gjerne den retningen han ser også, hvis jeg ikke styrer noe. Er helt opphengt i det. Også plutselig snur han seg tilbake og da skvetter han til for det er havnet noe der som ikke var der før han snudde hodet. Det er nemlig veldig mye som er skummelt på tur!

Han er også veldig kresen, han er ikke hesten som slikker på hender og slikt. Han tar det veldig pent hvis det er noe godt der, men ikke snakk om at han skal slikke eller spise noe hvis det ikke er noe der.
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  12:28:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
*Fnis* Morsom tråd

Miriam er en relativt rolig, snill, vennlig, søt, og liker både hopper, hingster og vallaker(har kjærester på i alle kjønn omtrent;). Hun er veldig opptatt av bestisens velferd, men kan allikevel ta litt av iblant. Utrolig glad i ungene sine, Storm og sauen. Angelina Jolie kansje???

Storm er småfrekk, utrolig sjarmerende, flott å se på, velproposjonert, litt uforutsigbar, men en god kompis i flokken. Han er også en helt utrolig skuespiller, spesielt når mor blir sint. Da sperrer han opp dådyrøynene sine og sier: "Moi??? Nææææææ, ville aaaaaldri gjort noe for å gjøre DEG sint jeg mor?" Han blir en blanding av Espen Eckbo og Johnny Depp

Festus er en eldre, klok herremann han tenk. Veldig snill, selskapssyk, har tonnevis på tonnevis med humor, men kan være UTROLIG irritabel! Lett å hisse opp, og eksploderer når han har fått nok. Da deles det ut spark og skrik i hytt og pine, og han minner mistenkelig om godeste Egon Olsen. Eller kansje Karl i Mot i Brøstet...

Så Sauen da... Lille pille som vi kaller henne. Bæ har en ganske intressant personlighet. Hun er ene øyeblikket snill og føyelig som smør, i andre sta som et esel. VELDIG glad i mat, og har en høy posisjon i flokken. Hestene respekterer henne. Har egne meninger, søtt utseende, men inni skjuler det seg en jernsau. No offence, men hun minner om Siv Jensen(som forøvrig er helt konge;)

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  23:58:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Mange morsomme sammelikninger her ja

Tja, hva/hvem skal man sammeligne Blida med da???
Hun er veldig bedagelig anlagt og er ikke redd for noe. Tar livet veldig med ro og har ingen bekymringer, eller jo, en; hjelp det er tomt for mat!!!
Hun har sine meninger og de kommer som regel ganske klart frem.
Raymond i Alle elsker Raymond kanskje?
Enten han eller broren min; ta livet som det faller seg!

Hun er definitift den typen som lar ting skje

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 17/09/2005 :  18:28:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
funnet ut hvem jeg kan sammeligne min hest med:D Han ligner så på Prince Charming (Drømmeprinsen) fra Shrek 2:P

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 18/09/2005 :  10:59:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Jeg har en åringshingst som er så rolig at han ikke gidder å finne på tull engang, han tar seg turer på egenhånd vekk fra de andre hestene, her om dagen hadde jeg han løs med på ridetur, etter hundre meter ca stoppet han og der sto han og spiste helt til vi andre kom igjen fra turen vår, like rolig. Han elsker å kose da sovner han nesten. Han er min merkelige lille godgutt.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  12:04:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hmm... Hvem er Miss Viola? Vanskelig spørsmål egentlig.. Hun oppfører seg som en liten barnslig unge. Er så rolig og grei ene dagen, for å deretter være kjemoerampete. Hun Hyler nærmest etter oppmerksomhet fra meg, men ikke fra andre. Vi har litt motsatt oppførsel vi to, og derfor utfyller vi hverandre godt!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  13:00:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
OM jeg skal sammenligne hoppa mi med noen må det bli navnesøsteren Magica fra tryll.. Hun er stor og svart og kan virkelig være en skikkelig heks, (mange kaller henne bare heksa) Hun kan både sparke og bite for å vise sin misnøye med ting, noe som gjør at de fleste lar henne være i fred. Hun er superkosete og har ett hjerte ab gull innerst inne, det blir flere og flere gode dager og færrre av "fluffbombe" dagene for hver uke som går. En annen ting er at hun er 110% kald i hodet, bjeffende hunder, traktorer, tømmerbiler, motorsager og alt annet kan seile sin egen sjø. Når hun var føll brøt hun seg ut av inngjerdingen og gikk tur uten mamma, enten sammen med en som gikk forbi med hunden eller alene, kom tilbake når det passet seg selv igjen. Da det ble tid for første vaksine orket hun rett og slett ikke reise seg der hun lå så den fikk hun liggende uten å lee på ett øre. Ellers er hun en utpreget høyrangshest som ikke lar seg plukke på av noen. Det er dager vi krangler som bare det og jeg ville sendt henne med GLEDE vekk med første person som dukket opp med henger, andre dager når hun viser sitt sanne jeg ville jeg ikke byttet henne bort mot briar engang :P

Redigert av - Bea den 18/09/2005 13:02:12 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  13:57:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Shettisen vår kan sammenlignes med Ludvig i flåklypa... Like pysete.. Hehe...

Norlandshesten min kan sammelignes med figuren han har fått navnet etter, nemmelig Tigergutt...

De tre andre har jeg ikke helt funnet ut hvem de ligner på enda

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.