hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Galopp?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Galopp?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 12/06/2005 :  00:47:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan kan man trene hesten i å få en behaglig galopp? Har en Unghest, og hun vill bare ha Full speed! Hviss jeg roer henne ned, så går hun ned i trav og hviss hun galopperer rolig og jeg roser henne, så begynner hun og galoppere fortere igjenn.. Begynner og bli mektig lei av dette!

Noen sier at når man traver, så må man gjøre ett eller annet sprell, så hesten mister balangsen litt og slår over i galopp.. men jeg vet ikke om det er noe jeg skulla ha prøvd??

Erfaringer og tips ønskes så meget

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2005 :  01:11:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det du ønsker er en hest som bærer seg selv bedre i galoppen, og sånnsett roer seg mer ned. Antagelig er hesten for svak til å klare dette, veldig vanlig for unghester/utrente hester.

Vi har hatt noen debatter om hvordan man bygger en bedre galopp tidligere. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på dem, og gjerne stille størsmål dersom det er noe du lurer på, eller dersom det oppstår problemer underveis:

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2005 :  15:27:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Spoff, unghester har gjerne ikke utviklet alle muskler og kraft som den trenger for å bære seg godt i galoppen og med god balanse, og derfor kompanserer den med å løpe fort.
Har forresten opplevd det med ros=raskere tempo, men med hunden min (!), og vet hvor irriterende det er, så det kan være at måten du roser på (kanskje du da setter deg anderledes i salen osv) gjør at hesten "speeder" opp. Kan være mange årsaker:)

Bruk uansett god med tid, varier treningen og bruk gjerne andre til å hjelpe deg.

Hege Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2005 :  16:43:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt mange spørsmål inne på forumet angående galopp problemer og at hesten mi nbare raser avgårde eller går ned i trav som din gjør.
Men eneste jeg har å si er: tålmodighet og arbeid! jeg har brukt over 1 år på å omskolere hesten min (en kaldblodstraver) og først nå har han begynt å roe seg såpass at man kan jobbe han i trav,han går ok galopp nå,trenger litt mer balanse og utholdenhet, men ellers er han blitt veldig flink. Så hvis du rir mye tur i bakker, og intervaller, jobber på banen med versade/travers og mye på volte + longerer (da anbefaler jeg tømmelongering, med bare en line vil hesten fortsatt være stiv, men med 2 tømmer vil den stabilisere seg lettere og jobbe mer riktig!) så lykke til videre!!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.