hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Regnklær
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Regnklær
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  11:55:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:o)

Noen som har noen bra regnklær og anbefale??
Har Mc Kinley og et eller anna arbeidsregnatøy fra faghandelen.
McKinley tåler bare duskregn fant jeg ut av, og når det først regner her, så regner det! Det andre er så klamt at jeg kan likegått gå ut i regnet uten.. blir like våt uansett..

Ville gjerna hatt noe å bruke i stallen (også til ridning) som faktisk tåler regn og ikke er så klamt.. Noen som vet om?

Guro
» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  12:44:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg tror rett og slett det kan være praktisk å stikke innom en sportsforretning og sjekke hva de har der. De har ofte regntøy som er tilpasset det å bevege seg, framfor det å skulle sitte helt stille.
Hva angår bukser så har jeg ofte tenkt at jeg skulle kjøpt meg sånn regnchaps, men har aldri kommet så langt, men jeg tror denne har enkelte fordeler når man rir, rett og slett fordi det ofte er ubehagelig å ha hele buksa oppi salen, den sitter jo som limt (iallfall i lærsaler), og det er ikke spesielt behagelig.

Men altså hva jakker angår:
Stoff som både puster og holder ute vannet er jo eksempelvis Helly-Tech fra Helly-Hansen, Dermizax (mulig stavefeil), som Bergans benytter, og velkjente Gore-Tex som fryktelig mange andre benytter. Dette er alle stoffer som jeg har god erfaring med, og mener er vel verdt pengene, selvom jakkene ofte koster litt mer enn godt gammeldags "gummiregntøy", så er de litt mer flerbruks, og holder litt lenger

Det eksisterer også et merke som heter Stormberg (tror jeg), som har masse friluftstøy, som skal være bra (ingen egen erfaring), disse er heller ikke så dyre som de andre tingene jeg har nevnt *positivt*

Forresten tror jeg det ultimate plagget å ha på hesteryggen er en oilskinfrakk *ønske seg*
De er ofte litt dyre, men dertil holdbare og gode. De dekker jo nedover beina også, så slipper man å tenke på bukser.

Og jeg skriver for øyeblikket himla rotete innlegg..og lover full skjerpings på den fronten fom tirsdag kveld (da er jeg endelig ferdig med eksamen *jippi*)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  15:19:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et alternativ til Oilskinsfrakk er vanlig regnfrakk. Jeg har den fra Hööks, og er kjempefornøyd. Nå har jeg ikke ridd så mye med den da (rir nesten aldri i regn), Men et par ganger har det blitt, og den er på ingen måte i veien. På bakken har jeg brukt den mye, og den er kjempegod!

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  17:49:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en sett med regnklær av merket Greenwood, ganske dyrt, men har virkelig erfart at dette er lite bra regntøy.. Etter hver tur om det er på hesteryggen eller turer i skog og mark, er jeg ordentlig klam og ekkel. Så skygg unna dette regntøyet om du noen gang kommer over dette merket.

Har også tenkt og anskaffe meg regnchapsen fra Hööks, men glemmer det bare hele tiden * grrr * Og jeg som bor nær Bergen da, hvordan kan det gå ann og glemme?!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  22:54:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:o)

Har regnfrakken fra hooks, men den funket dårlig i vinden.. og her blåser det stort sett alltid.. Det sies at den stilleste dagen på Lista er når høna blåser av sted;o) En del overdrevet det da... Men vind vet vi hva er!

Kjøpte McKinley regntøyet på Intersport.. kosta rundt 1000 kr, så regnet jo med at det holdt da... Men den gang ei.. Regnchaps må jo være en fin fin ting, men med min gullfisk hukommelse kan jo det ta sin tid;o)

tenkte å prøve Navigator regntøyet fra røff og tøff(ikke alltid ulempe å være lav). Har hørt at det visst nok skulle være bra..
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  23:21:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir og kjører i FinnTack dressen sommer som vinter når det regner/snør Den består av bukse med strikk under foten(+når man rir) og jakke. Hadde ikke klart meg uten den nå som jeg har prøvd den! Greit den er litt tykk til kalde vinterdager og man blir varm på sommeren men jeg føler ikke at jeg blir klam i den. Hadde den på meg sist jeg var ute å trente Knekten hardt i snø,regn og sludd vær omhverandre men jeg var tørr under
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  23:53:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

tenkte å prøve Navigator regntøyet fra røff og tøff(ikke alltid ulempe å være lav). Har hørt at det visst nok skulle være bra..

Opprinnelig postet av Anita&Svarten

Med mindre de har bedret seg betraktlig de siste årene tviler jeg på at disse puster noe særlig...

Hva med å følge med litt på når det blir salg, og hvis du er en litt ukurant str så dukker det jo rett som det er op utgående modeller osv for en lavere penge...

Det eneste jeg kan komme på med den chapsen er vel at den da setter et visst krav til lang jakke, hvis man ikke har en plan om å bli våt i rompa.

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  08:29:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Du har ganske rett i det med våt rompe, Guro. Jeg kjøpte regnchapsen til min datter for noen få år siden, og hun var da avhengig av lang jakke for ikke og bli våt i rompen.
Men ellers så fungerte regnchapsen perfekt, hun ble ikke klam eller våt. Så denne skal jeg også kjøpe, må bare komme på det når jeg skriver listen... Det er mitt store problem.

Hilsen ei som også har gullfiskhjerne visst nok..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  10:04:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
HEIHEI!
Den nye Kingslandjakken/sommerjakken fungerer kjempe fint!
Rei med den i går når de øs-pøs regna her og var helt 100% tørr og ikke klam..
Og den tørket nesten med en gang!
Regnbukse har jeg ikke, så rir uteusjj...

Og det mente jeg...

Redigert av - DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK den 04/06/2005 10:05:01 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  14:20:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
I regnvær bruker jeg oilskinsfrakk + regnchaps/lærchaps (kommer an på hvor jeg skal og hvor mye regn det er).
Dette holder meg tørr og god, og er absolutt på anbefale.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  17:12:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
For et år siden kom jeg over salg på XXL. 1/2-pris på Mountain Horse regntøy. Nå er vel den modellen jeg kjøpte ute av produksjon, men de har nye modeller som likner veldig. Har en slik modell med tynt stoff. Er veldig fornøyd med det.

Har også denne Kingsland transparente jakka, men det blir rett og slett for tett. Er for mye "plastikk". Men penere som konkurranseregnjakke da, dersom man trenger det.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 06/06/2005 :  09:38:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har i alle år slitt med å finne regntøy som holder når jeg er på fjellet å rir. Blir fort våt når det høljer ned i 8 timer. Kjøpte tilslutt regntøysettet (ikke frakken) på hööks. Det er det eneste regntøyet som har holdt meg tørr. Dessverre hadde jeg et lite tryn på asfalten når hunden dro til, og sømmene gikk litt fra hverandre, og den var ikke lenger vanntett. Har nå kjøpt meg et nytt, og håper at det er like tett som det forrige var. (får vel prøve det før jeg drar oppover) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.02 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.