hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Magnetdekken
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Magnetdekken
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  20:13:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Lurte på om magnetdekken er doping i konkurransesammenheng? Mener å ha hørt at det er forbudt å legge på hesten magnetdekken før stevne-start.

De fleste kjøper jo faktisk magnetdekken for at hesten har problemer med musklene. Jeg bruker jo mitt før trening osv, med gode resultater.

Uansett, et slikt dekken koster jo en del kroner. Jeg betalte 9 000 kr, så det hadde jo vært synd om jeg ikke fikk brukt det annet enn hjemme i hverdagen.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Labbis

Denmark

Skrevet - 31/05/2005 :  21:24:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det er ikke lov med magnetdekken før stevnestart, det står under doping-forskriftene. Men det går visstnok an å søke om dispensasjon om å få bruke det, etter det jeg har skjønt. En som rir på landslaget i sprang bruker det på en av sine hester som er stiv i ryggen, og hun snakket noe om at hun måtte søke om disp for å bruke det, men hun hadde god grunn for å bruke det. Du kan jo høre med noen i rytterforbundet om reglene eller om det er grunnlag om disp. etc. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  22:15:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hvordan fungerer et magnetdekken, og hvorfor er det doping å bruke det?
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Labbis

Denmark

Skrevet - 01/06/2005 :  10:29:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Magneter øker blodsirkulasjonen, og ting som kunstig øker blodsirkulasjonen regnes vel for doping. Når blodsirkulasjonen øker blir det mer blod/oksygen til muskler etc, og hesten kan prestere bedre. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.