hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fargeforandring på hest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Fargeforandring på hest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  13:22:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Hvordan er fargeforandringen på Kaldblodshester fra føll til voksen? På fks.Arabere så blir jo lyse føll mørkere som vokne mens mørke føll blir lysere som voksne! Gjelder dette flere raser?

Kaldblodshoppa mi har fått føll nå i år og det er nå rødt(ganske lyst)med rød man og hale og helt lyse ben. Vil denne fargen forandre seg og bli mørk brun fks.?

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  13:29:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fargen kan vel gå i flere retninger, det spørs vel på hvilken farge hesten har og ikke lett å se før den blir eldre. Føllet kan for eksempel være skimmel; da kan den bli født rød/brun og være helt lyse grå som voksen.
Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  15:25:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Du ser ganske snart om føllet er rødt eller brunt. Hvis det ser rødt ut og har helt lyse bein, er det nok rødt, og da holder det seg rødt resten av livet.
Brune hester fødes jo gjerne brune; svarte hester er ofte grå når de blir født. En brun hest vil forøvrig ha mye mer pigment i hårspissene enn ved rota.
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  11:40:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Hmmm....Legger ved ett bilde av føllet,jeg så er det kanskje lettere å uttale seg for de som har litt mer peiling enn jeg

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  13:18:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Ehm, totalt off-topic: Men det var da en utroooolig søt liten krabat *nommin*

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  17:37:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Ser ut som om h*n er rød for meg. En god hest har jo ingen farge ;) H*n er iallfall kjempefin. Gratulerer med føll! Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  21:53:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han (eller var det hun?) vil bli rød, bena og undersiden også Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  19:04:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg ville sagt at det blir rødt med årene! utrolig herlig vertfall!
En hest jeg steller, var helt lys da han ble født! Blakk/Buckskin farga, og han ble rød med årene!
En annen kaldblods var grå da den ble født, men ble helt mørkebrun senere! ;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

veslegloppa

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  17:19:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseveslegloppa  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har en shettis som jeg kjøpte da hun var bare 10 mnd. gammel. (nå er hun 5 år) Først var hun helt svart, så når vinter/føllpelsen forsvant, ble hun brun med litt rødskjær i, så når vinteren kom ble hun mørkegrå, og etter det har hun bare blitt lysere... Nå når vinterpelsen er borte har hun fått hvite flekker! ...Hva blir det neste mon tro...:P hihi! Er det noen som har hester/hest med lignende "farveskifting"?
Redigert av - veslegloppa den 03/07/2005 17:21:33 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  17:26:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
H*n blir nok rød ja. Lolita så også slik ut ved fødsel, dog med mørkere man og hale, og er nå rød i pelsen med mørk brun man og hale.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 03/07/2005 :  18:52:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjempesøt=) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/07/2005 :  23:50:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det sies jo at Nordlandshesten ikke får den riktige fargen før den er 6år.. Ble redd for at hoppa mi blir lysere, når jeg fikk høre dette!

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  08:57:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Følle mitt va brun da han blei født, nu har han nesten skifta all pelsen, å den e svart! Han e 2 mnd å 8 daga nu.
Så e spennt på å se det endelige utfallet :) regne med han blir møøørkebrun, men time will show!! :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.