hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Innsekter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Innsekter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*heidi*

Skrevet - 30/05/2005 :  17:20:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en ponni som er noe plaget av innsekt bitt. Jeg gir henne hvitløk og sprayer henne med insektspray, men alikevell har hun allerede begynnt å få bitt. Hun får mest på brystet og en del på resten av kroppen, jeg merker hun syntes det er ubehagelig. Bittene begynner å blø med en gang og så får hun en skorpe på. Vanligvis er bittene så tett at det blir store klumper.
Jeg fikk vite i fjor at det var vanelig at hestene fikk en del stikk første sommer på et nytt sted, men dette er hennes andre sommer på samme stall og beite og hun begynner allerede å få bitt/stikk...
Bør jeg bruke innsekts dekken på henne?

Blir glad for å høre deres mening...
Mvh Heidi

Redigert av - *heidi* den 30/05/2005 17:21:48

Ullsokken

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  14:18:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Siden hesten plages slik med innsekter ville jeg kjøpt innsektsdekken, ja. Et at god kvalitet som tåler en støyt.

Når mygg/knott og andre småkryp er på sitt grusomste kan det også være en løsning å ta hesten inn i stallen.

En av forumbrukerene la i fjor ut en super hjemmelaget insektsspray. Hvem?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  15:23:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
I stallen vår pleier vi ikke bruke insektspray, men vi får et middel av dyrlegen som vi tar litt på at på hele hesten. Husker desverre ikke hva det heter, men det er veldig effektivt. Insektene forsvinner ikke helt, men når vi ser forskjellen på hvor mye insekter det er rundt hestene i vår stall og de på nabobeitet så har de 10 ganger så mye insekter rundt seg. Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  17:40:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Det er sikkert Switch du mener? Det fåes enten på resept fra dyrlegen, eller fra www.skoies.no, som av en eller annen grunn kan selge det uten resept. Veldig effektivt!
Det går også an å ta inn hesten når insektsplagene er som verst, ofte rett etter solnedgang og tidlig på morgenen.
Gå til toppen av siden

helert

Skrevet - 01/06/2005 :  16:07:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når det gjelder "switch", kan det brukes av drektige hopper? Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2005 :  13:59:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Veit ikke om det er lurt å bruke Switch på drektige hopper,men jeg kjenner flere som har brukt det på varmblodshopper mens de har gått med føll ved foten eller rett etter bedekning/starten av drektigheten,aldri merket til noen bivirkninger.

Jeg har brukt Switch på mine hester tidligere,føler meg tryggere med det enn med dekken som de kan henge seg fast i. Men det er et ganske så sterkt bekjempningsmiddel,så man bør nok ikke overdrive. Dessuten skal helst ikke hesten brukes når den har vært behandlet.
Det har også kommet såkalte "bioband" (insektsband) til å sette på hesten. Har gode erfaringer med dette på hund,men det kunne kanskje være en idè også til hest? Det er ihvertfall fritt for skadelige stoffer..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.