hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Flytting av veterinærhøgskolen..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Flytting av veterinærhøgskolen..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway
Innlegg: 376

Skrevet - 29/05/2005 :  16:34:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
I "Dalane Tidene" (avis fra Egersund området) stod der et stort oppslag om at noen av stortingsrepresentantene ville heller flytte høgskolen til Sandnes i Rogaland, enn å ha noe i Sandnes, noe på Åsane og noe i Oslo. Det var bedre å bygge helt nytt i Sandnes enn i bruke en milliard på å utvide det som er på Åsane, eller å bygge helt nytt midt i Oslo sentrum.. Samtidig som dyrene ikke trengde å pinest så mye.

Mesteparten av dyrene de bruker finner du i Rogaland, det er der de fleste jordbruksdyrene er i hele landet.

Hva mener dere? Jeg mener det er bra at noen får øynene opp, men jeg syns vi bør ha to høgskoler i Norge så det er enklere å komme inn samt bedre å kunne velge...

Ann Lajla

Ann Lajla


www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 29/05/2005 :  17:10:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syntes også godt de kan spre skolene ut litt. Nå vet jeg ikke hvordan det er med dyr i Åsane(det er ved Bergen sant?), men det er jo naturlig at når man skal ha veterinærskole, bør den ligge i et område med mye dyr, så å ha en midt i Oslo sentrum høres krøkkete ut. Kan vel gjerne dele det inn i smådyrsveterinær og veterinær for større dyr, men det krever isåfall en del reformer.

Å ha veterinærskole i Sandnes høres veldig ideelt ut iom, som du nevner, Jæren er såpass stor på jordbruk og dyrehold. Det er også "midt i mellom" Bergen og Oslo kyststrekningsmesig, så da blir det litt mer spredning av veterinærstudentene.

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway
Innlegg: 376

Skrevet - 29/05/2005 :  18:37:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Det kan hende at jeg har "løyet" litt.. For den plassen jeg mener ligger på østlandet en plass, tror jeg det var moren min sa..

Jeg er helt enig. Jeg vil gå veteriærhøgskole, helst i Norge men vil ikke gå i Oslo. Det hadde vert kjempe ideelt for meg om den ble flyttet til Sandnes, for mormoren min og tre søskenbarn med familie + to par med tanter og onkler bor på en plass sør-øst for Egersund, + at ene søskenbarnet mitt med familie skal flytte til Stavanger..:)

Ann Lajla

Ann Lajla


www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Labbis

Denmark
Innlegg: 90

Skrevet - 02/06/2005 :  12:23:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er Ås (i Akershus) det er meningen å flytte NVH til..... slik at det skal bli universitet sammen med landbrukshøyskolen. Flyttingen har gått igjennom i regjeringen, men skal tas opp i Stortinget nå snart. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.