hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fôr til drektig hoppe?!?!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Fôr til drektig hoppe?!?!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Supermaja

» VIP

Skrevet - 25/05/2005 :  13:45:13  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hoppa mi blir forhåpentligvis drektig i løpet av sommeren. Ønsker å gi henne det beste av det beste, av grovfor: som jeg dyrker selv m/ analyser o.l
og
tilskuddsfor. Hva er viktig å gi, med tanke på fosterets utvikling og hoppas ve og vel. Det skal sies at hun skal gå på beite i hele sommer og er sikkert ikke direkte tynn når hun kommer hjem. Men hun trenger kanskje noe i tillegg uansett.
Men hva med noe som er næringsrikt men som ikke er fetende?

Eller kanskje hun ikke trenger noe annet enn "oppdrett" alle disse forfolka produserer?

Hmmm, jeg lurer

Lucinda:

Norway

Skrevet - 25/05/2005 :  13:54:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Hoppa treng ikkje noko særleg ekstra fôr før i dei siste 3 mnd av drektighetstida.

Eg brukte oppdrett og energi frå champion til mi hoppe da ho følla i fjor. I tillegg til godt rundballefor og den siste tida godt høy pga att eg ikkje fekk meir rundballefor av god kvalitet. Min hoppe klarte seg i allefall veldig bra på det, og resultatet blei beste åringshoppe på unghestutstilling i år.

Gå til toppen av siden

helert

Skrevet - 25/05/2005 :  15:31:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg brukte champ. energi frem til det var 4 måneder igjen, da byttet jeg til oppdrett som hun nå får . Ho var i godt hold etter sommeren og er jo ganske rund nå også, er jo bare 2 uker igjen. Fôra etter hold og anbefalingene fra felleskjøpet.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2005 :  16:10:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg ga champion energi og bygg frem til det var ca 4 mnd igjen, da gikk jeg gradvis over til oppdrett. I tillegg fikk hun betfor, vitaminer, sojaolje, salt, gulrøtter og kalk (føllets skjellet vokser mye den siste tiden, og trenger kalk, kan forebygge svake koder(??)), og fri tilgang på rundball hele dagen, høy til kvelds. Hun var i fint hold.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 25/05/2005 :  19:53:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at gulerøtter er veldig bra for drektige hopper og unghester.

Så skal det være bra med champion oppdrett de 3 siste månedene også.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 26/05/2005 :  13:38:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ga champion energi og bygg frem til det var ca 4 mnd igjen, da gikk jeg gradvis over til oppdrett. I tillegg fikk hun betfor, vitaminer, sojaolje, salt, gulrøtter og kalk (føllets skjellet vokser mye den siste tiden, og trenger kalk, kan forebygge svake koder(??)), og fri tilgang på rundball hele dagen, høy til kvelds. Hun var i fint hold.

Opprinnelig postet av Natalie_S

Hvorfor gir du kalk? Meningen med oppdrett er jo at det skal dekke de behov drektig hoppe og føll trenger. Så hvis du gir anbefalt mengde, skal det ikke være nødvendig å gi noe ekstra av noe som helst.
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 26/05/2005 :  15:02:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
alt fra champion inneholder vel det hesten trenger så lenge en gir anbefalt mengde...elller? Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 26/05/2005 :  15:26:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gis det over 1,5 kg Champion oppdrett de tre siste mnd av drektigheten skal det ikke være nødvendig med tilskudd av vitaminer/mineraler (med unntak av salt). Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2005 :  17:01:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg ble anbefalt å gi ekstra kalk den siste tiden for styrke skjellettet til føllet (man kan visst ikke gi for mye kalk). Det ser ut til å ha virket også, for føllet mitt hadd ikke antydning til svake koder (noe de fleste føll vanligvis har de første dagene):) Jeg har ikke så stor greie på foring av drektige hopper, så jeg forhørte meg rundt med oppdrettere og dyrleger da jeg satte opp forplan.

Men det hadde helt sikkert vært nok med oppdrettsfor ja, men dette funket veldig bra for hoppa mi (ga litt mer oppdrett enn anbefalt fra FK, samt annet for pga at hun tidligere er blitt veldig tynn etter følling)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 26/05/2005 17:04:31 Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 27/05/2005 :  13:50:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøver å unngå å bruke pelletert for i det store og hele. Det er ikke samme innhold i alle sekkene. Pluss at det bygger seg opp slagg stoffer i tarmene på hesten. (ikke bra) Så kan man gå til en mølle å få de til å lage for til deg, er nok det bedere. Ikke alltid så lett å få tak i så da har man jo ikke noe valg.
Har foret på Musli for, noe som er veldig bra!
Svenskene er dyktige på for til hest, så om man leser noen forsknings resultater derfra på hest og pelletert for, får man nesten hetta med tanke på hva vi putter i dem.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.