hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Erfaring trengs!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Erfaring trengs!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

equador_it

» VIP

Skrevet - 22/04/2003 :  21:19:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, jeg har drevet med hest i snart 9 år, ridd ca 9 kurs på rideskole, og jobbet i stall samtidig. Mest travhester.
Jeg synes ikke det er nødvendig for meg å gå flere ridekurs, da jeg skal fortsette med travhester, jeg kan en del dressur og sprang, og synes ikke det er nødvendig å kunne hoppe de høyeste hinderne eller ri de høyeste deressur klassene. jeg fikk hest for snart 2 år siden, og jeg rir mange andre hester på stallen for å få variasjon både i type hest (ride og travhest) og personlighet.
Jeg lagde dette formumet for å finne ut hva dere synes..
Gå til toppen av siden

pimpenelli

Skrevet - 22/04/2003 :  22:04:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei nei, vi er ikke rike altså:) Hesten min gikk i rideskolen det første halve året slik at jeg skulle få skikkelig oppfølging og ta dette seriøst. For at de fikk bruke hesten min til noen timer i uken gidde de meg gratis ridetimer og alle andre utgifter ble dekket:) Men det var bare i ett halvt år for at jeg skulle se hva dette innebar->ansvar Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 22/04/2003 :  22:44:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det viktigste for hestens del er vel at man har erfaring fra stallarbeide, og helst et miljø hvor man kan få hjelp fra andre dersom man trenger det. I tillegg bør man også "ri etter evne". Da mener jeg at man bør gjøre ting som man mestrer, i alle fall når man rir uten oppsyn. For eksempel: Ikke legge av gårde på barbakkgalopptur, ikke hoppe hindre man ikke er klar for, ikke skylde på hesten når man selv gjør feil osv. (Dette gjelder jo selvfølgelig alle ryttere, men det er enda lettere å gjøre feil når man ikke har erfaring.) Her kommer man jo også langt med sunn fornuft :).

Hvis man selv vil utvikle seg som rytter, er det viktigere med ridekunnskaper og instruksjon. Det samme gjelder andre grener, og "treningsmetoder" som feks. NH-trening. Jeg mener at man *må* ha instruksjon for å utvikle seg i betydelig grad og i riktig retning. Det må ikke være så ofte, selv bare en gang i måneden vil hjelpe godt på. Instruktøren kan da peke på uvaner man har lagt seg til (det finnes alltid noen!) og hjelpe til å sette opp fremdriftsplaner og mål for ridningen (evt. annen trening).

Jeg tror ikke at når man kjøper hest er så viktig i forhold til dette med ridekunnskaper. Det viktigste er at man kjøper en hest som passer til sitt nivå, en hest man mestrer og kan lære noe av. Hva man ønsker å lære, må jo da være avgjørende for hvilken hest man kjøper. Riktig tidspunkt avhenger etter min mening også av hvordan rideinstruksjon man har tilgang til. Hvis man skal drive på for seg selv på en gård på landet mange mil fra rideinstruktører, er det nok nødvendig å ha en god del mer erfaring før man kjøper hesten.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.