hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Finnes det flere som meg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Finnes det flere som meg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

misstrivial

» VIP

Skrevet - 23/05/2005 :  18:14:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er en blanding av islandshest og welsh ponni. Pappan min er islandshest, tror han hette Geysir. Mamman min er Welsh b ponni. Hun heter Moorlands Edith er 2 permie hest og impotert fra nederland. Hun er brun Er selv en brunblakk hoppe.

Jeg het Blondie før, nå heter jeg Faxir som har vært navnet mitt siden jeg var 1 og ett halvt år gammel.

Lurte på om det finnes flere av samme blanding der ute i den store verden. Eller om det finnes andre flotte eventyr blandinger. Har også hørt om blanding av islandshest og araber.

knegg fra Faxir

beat

Norway

Skrevet - 25/05/2005 :  16:24:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det vet jeg ikke,
men det hørtes ut som en fin blanding :)

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2005 :  00:07:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Spennende blanding! Selv har jeg en blanding av Welsh og Tennessee Walking HorseHar ikke hørt om flere av DEN kombinasjonen,heller...!Har noen andre???
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2005 :  14:26:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jeg skal snart få en blanding av araber og islandshest på prøve =) ikke helt det samme som meg, men jeg har aldri sett en blanding av araber og islandshest før nå! :)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  19:24:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
har sett det jeg oxo=) flotte hester!

Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 01/03/2007 :  21:26:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
har sett blanding av islandshest og fjording.
Og en blanding av islandshest og døl den går faktisk LA dressur :)
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2007 :  18:14:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Har hatt blanding av lyngs-varmblodstraver

Har sett/kjenner blasnding av:
-tungdøl-fjording
-araber-fjording
-islands-shettlandsponni
-varm-kaldblods

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 04/03/2007 :  23:38:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv en blanding av fjording og araber Gå til toppen av siden

troypija

» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  13:31:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du sa faren het Geysir... Det er faktisk en i klassen min som har en islandshest ved navn Geysir, og jeg tror ikke det er sååå lenge siden han ble kasterert. Tenkte det kanskje kunne intressere deg å vite mer om faren, dersom det er denne hesten. Han står nå i Steigen kommune i Nord-Land.
Eieren heter Anna Holand.. tror ikke hun har HM:(
mn om du er intressert i å vite mer, kan jeg jo snakke med henne slik at du får msn hennes
Gå til toppen av siden

Royal_Atlantic

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  19:38:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoyal_Atlantic  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoyal_Atlantic  Svar med kopi av melding
Jeg forstår ikke hvorfor dere driver og blander rasene!! Det er jo en grunn til at det er bestemte hesteraser. Og hvis det skal bli noen fler, er det ikke da heller lurt å få noen fagfolk til å avle dem frem? Stakkars de mange misslykka missfostrene rundtom... Gå til toppen av siden

anneks

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  11:46:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideanneks  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg forstår ikke hvorfor dere driver og blander rasene!! Det er jo en grunn til at det er bestemte hesteraser. Og hvis det skal bli noen fler, er det ikke da heller lurt å få noen fagfolk til å avle dem frem? Stakkars de mange misslykka missfostrene rundtom...

Nå er det ingen i denne tråden som sier at de avler eller er interessert i å avle blandingshester, da. Har en blandig selv, men det betyr ikke at jeg synes raseavl er bortkastet. Min vallak kan ikke avles på uansett og det er jo også en grunn til at han ble kastrert.

Synes du angriper på litt dårlig grunnlag her...

Failure is not falling down, it is not getting up again Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 26/03/2007 :  15:00:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anneks, det ser ut som dere har et kjempeflott samspill:-)
Du og hesten din. hatt den siden den var føll? måtte bare spør:-)
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  16:21:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg forstår ikke hvorfor dere driver og blander rasene!! Det er jo en grunn til at det er bestemte hesteraser. Og hvis det skal bli noen fler, er det ikke da heller lurt å få noen fagfolk til å avle dem frem? Stakkars de mange misslykka missfostrene rundtom...

Nå er det ingen i denne tråden som sier at de avler eller er interessert i å avle blandingshester, da. Har en blandig selv, men det betyr ikke at jeg synes raseavl er bortkastet. Min vallak kan ikke avles på uansett og det er jo også en grunn til at han ble kastrert.

Synes du angriper på litt dårlig grunnlag her...

Opprinnelig postet av anneks

¨

Med tanke på at blandingsavl med disse rasene ikke er lov, så er det vel sånn at de fleste hestene er "ulykker", der hingsten hopper over til hoppa og bedekker henne uten at det er meininga. ;)

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

anneks

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  18:17:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideanneks  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Med tanke på at blandingsavl med disse rasene ikke er lov, så er det vel sånn at de fleste hestene er "ulykker", der hingsten hopper over til hoppa og bedekker henne uten at det er meininga. ;)

Det finnes mange varianter av "ulykker", ja! ;) Har fått høre flere varianter av historien om hvordan hesten min ble til, for eksempel...

Men det blir litt feil å kjefte på noen fordi de blander raser, når de fleste antakelig har kjøpt blandingshester. Om man synes det er å ødelegge markedet for rasehester så får man diskutere det. Jeg gidder ihvertfall ikke ta imot kjeft for å drive raseblanding, for det har jeg ikke gjort. Men skriver jeg at jeg vil lagen en blanding til, av samme type som den jeg har, må jeg tåle at folk synes det er en dårlig idé. :)

Dragoline: Kjøpte ham som åring! :)

Royal_Atlantic

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2007 :  12:12:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoyal_Atlantic  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoyal_Atlantic  Svar med kopi av melding
Jeg skrev det jeg skrev pga. det er helt på trynet i det hele tatt at det finnes blandingshester! HALLO, når folk driver og krysser feks. fjording og araber så må de ha vondt et sted. Og dere kan ikke skylde på at de fleste er "ulykker", for det er PLENTY med folk som driver med avl av de der kryssrasene. Vedder på at hestene kommer akkurat til å bli som katter og hunder til slutt..
Og fint at folk tar til vet da, og klarer å kastrere de der misfostra sine...
Det ødelegger jo ikke bare med salg, men i det hele tatt... Jeg mener isåfall at hvis ikke de hesta som er reinrasa og ikke er skolert ikke burde blitt solgt, men gidd bort!
Gå til toppen av siden

anneks

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2007 :  12:29:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideanneks  Svar med kopi av melding
Har aldri skyldt på at de fleste er ulykker, da leser du innlegget mitt med ugjennomsiktige briller. ;) Det er greit at du synes det er ille at det finnes blandingshester, men da får du si det og ikke kjefte på folk som eier blandinger og beskylde dem for å ha lagd blandingene selv. Det er ingen i denne tråden som sier at de har avlet frem sin blanding selv!

Selv er jeg absolutt imot ukritisk blandingsavl (eller ukritisk avl generelt), men jeg ser at det finnes mange fin blandiger som egner seg for sitt bruk likevel. Personlig skulle jeg ønske vi hadde et system for typeavl i Norge, men det er en helt annen diskusjon. :)

Men når du kaller hesten min misfoster (det gjør du faktisk!) da blir jeg sånn passelig irritert. Jeg rir på en hest, ikke på papirer. Jeg synes varmblodstravere er stygge og skjønner ikke at noen gidder å betale ei krone for dem!

(Det siste er ikke sant, bare et dårlig forsøk på å svare med samme mynt. Men for meg som er interessert i ridning har en vellykket blanding langt større verdi enn en varmblodstraver.)

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.