hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - St.Hyppolyt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 St.Hyppolyt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2005 :  16:55:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Ser dette "emnet" har vært oppe før, men lager likevel en ny link

Jeg skal begynne å fore på St.Hyppolyt NaturMüsli, mer spesifikt Hestamix. "Offeret" er en islandsvallak på 14 år som jeg skal ha i trening. I tillegg til dette kommer han til å få hvitløkspulver. Er det noe mer jeg kan fôre med müslien? Siden dette er et "ferdig" for, kan jeg ikke tilsette feks komplett, hestesport osv, havre kommer han nok ikke til å trenge pga energi. Lurer på om noen har noe peiling på et evnt tilleggsfor han kan få? Slik det ser ut nå kommer jeg ikke til å gi han det, men er veldig greit å vite til senere.

Alfa, betfor? Har vurdert å gi Mash en dag i uken feks i form av grøt, men dette er dyrt fôr og jeg skal ikke ha han så lenge at han kan klare å bruke opp en sekk. Mash har jeg hørt er veldig bra for tarmsystemet, spesielt for hester som har hatt kolikk.

Takk for svar!
Camilla&Austri

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2005 :  19:06:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg fòrer også på St.Hippolyt. Det forhandleren sa var at det går greit og fòre havre i tillegg, om du fòrer med feks bygg har ikke St.Hippolyt noen virkning. Hva og hvorfor ting og tang skjer som er årsak til null virkning vet jeg ikke, husker bare de sa det på foredraget jeg var på.
Men du kan fòre på det som er naturligt som feks havren.

Men ellers så har St.Hippolyt masse annet tilleggsfòr, som f.eks.Maisflag(energi), Hippolin(planteoljer), div.vitaminer, Anti-stress, Irish Mash (grøt. Apetitt og fordøyelsestimulerende. Utrensende i hele fordøyelseskanalenStabilliserer også stoffskiftet) osv osv... Om du spør etter hefte hvor du kjøper Hestamixen kan du lese om alle de forskjellige fòrtypene og tilleggsfòret der :)
Heftet heter " St.Hippolyt, som naturen selv".

Gir selv hvitløkspulver i tillegg, noe de elsker :)

Meget bra hefte, utfyllende og viser anvisning til menge pr.kg. på hvert produkt :)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2005 :  20:29:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Jeg forer med mais og havre i tillegg til Hestamix/Natur Müsli. Havre til de "rolige" og mais til dem som er litt mer "gira" (mais er mer tungt opptagelig energi og gir derfor ikke slike energikuler som havren)

Som Bente71 skriver så står det masse nyttig info om produktene og annvendelse av dem i hefte. du kan også se på denne nett siden: http://www.naturfor.no/
Gå til toppen av siden

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  14:30:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
takk for svar folkens Gå til toppen av siden

cala

Skrevet - 24/05/2005 :  15:11:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestamix er suveren til islandshester og andre hardføre raser som fjording,araber,shetlandsponni, tinkere osv. Har hesten eksemproblemer og kløe,kan du i tillegg bruke Mikrovital og eventuelt Equimun.Råder deg til å gå inn på sportsfor.no, der finner du masse nyttig informasjon om foring. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.