hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - deg og din hest + høyde!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 deg og din hest + høyde!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  23:44:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Sitter å tenker litt på høyde og sånn, jeg er 170 og har en hest på 144, og synest det er passelig for meg. Selv om det hadde kanskje vært enda mer passelig med en på 160.

Hvor høy er du i forhold til hesten din/eller omvendt?

Hvor går din "høydegrense"? hva blir for lavt, og hva blir for høyt?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Anders W. Aune
» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  23:48:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnders W. Aune  Svar med kopi av melding
Dette går vel mer på styrken til hesten.
Anders W. Aune Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  00:05:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er 166, Birtingur er 135+. Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 21/05/2005 :  00:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten jeg har nå er 170cm i mankehøyde og selv er jeg 165, eller rundt der. Hesten ser forholdsvis stor ut, men ser merkelig nok ikke så stor ut under rytter, og han føles heller ikke så veldig stor ut når man rir han.

Fra før har jeg hatt ei fjordingshoppe på 147cm i mankehøyde og synes dette var helt perfekt, kanskje litt i minste laget nå i de 2-3 siste årene ettersom jeg har vokst til, men har ikke vært noe problem.

Var litt skeptisk til å gå over til til så stor hest rett etter fjordingen, var redd det ville bli litt for stort og kunne egentlig tenkt meg en mellomting. Men det ble da så jeg tok hesten tross størrelsen, og har ikke angret på det.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  00:54:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Har vært diskutert før. Ta en titt på denne linken. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  00:57:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke du fjording Anne? Da spiller det liten rolle hvor høy man er, de er såpass kraftige at det ser bra ut uansett. Jeg plasserer aldri hester etter høyden, men etter hvordan de er å ri. Hesten min er 1.60/1.65, og jeg er 1.70, så egentlig passer vi perfekt sammen. I tillegg så er hun en relativt kraftig kaldblods, så mine sjenkler ligger perfekt inntil når jeg rir. Men jeg har også ridd ponnier som jeg har følrt passet. Store hester kan ha små bevegelser og omvendt, det er også med å avgjør hvor stor hesten føles.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  01:06:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Er ca 170cm og ponnien er 147cm, definitivt i minste laget. Sitsen min blir noe feil når beina ikke kommer til der de skal. Men føler meg ikke stor på ham for det. Noen ponnier på samme høyde føler jeg med altfor stor til, mens på andre ponnier som er mindre, føler jeg meg helt i rett størrelse. Som andre har nevnt har kroppsbygningen til hesten mye å si.
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  09:52:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er 176 og har akkurat kjøpt meg en tinker som er 144, men regner med at han blir rundt 150-153 når han er ferdig utvokst:P

han er middels kraftig av seg så tror nok ikke det kommer til å se dumt ut, ikke så veldig værtfall

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  09:55:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Angående det med sjenklene, så er jo ikke det noe problem for oss som rir islandshest; kunsten er å bruke setet og de øvre sjenklene i stedet :-) Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  10:00:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg er 168 og lille Holter er rundt 145, synes ikke selv jeg er for stor for henne siden hun er kaldblods, hadde hun vært en spinkel sportsponni, burde jeg vel vurdert en større hest.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 21/05/2005 :  10:35:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 170 cm og hestene mine (de voksne) ligger mellom 135 og 160 cm, selv om Katla (islandshest) med sine 135 er en liten hest, ser det likevell normalt ut når jeg rir henne. Når jeg rir Romanca på 160 cm ligger sjenklene mine der de skal selv om jeg trives best med litt mindre hester. Molly på 152 er perfekt i mine øyne, Føles bra ut på alle måter, og så kan jeg se over ryggen hennes når jeg står ved siden av henne. Vet ikke hvorfor men trives ikke så veldig med hester jeg ikke kan se over...rart men Gå til toppen av siden

Anders W. Aune
» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  11:38:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnders W. Aune  Svar med kopi av melding
Jeg er 180. Jeg rir gjerne en shetlandsponni. Jeg tror ikke jeg har ridd høyere en en hest på 170. Det er samme for meg hvor høy hesten er, så lenge den er sterk nok. Vekten har mer å si.
Anders W. Aune Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 21/05/2005 :  13:06:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 174 cm og har en hest på 153 cm. Kunne definitivt ikke tenke meg noen mindre hest, men liker det godt når de ikke blir så altfor svære heller.. :) Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  14:01:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg er ca 160 og hesten ca 147. Akkurat passe for meg. Synest det blir vanskelig å stelle og sale på hester som nærmer seg 178-180. Har prøvd det. Kunne ikkje tenke meg hest på den størrelsen.

Men ja kroppsbygningen har mykje å seie også.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  14:07:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg er selv 163 og hestene mine er 128, 150 og 155.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2005 :  15:55:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kristy; Joda, jeg har fjording og syns hun er akkurat passe!
Skal kjøpe meg en ny hest som er 5-6 cm mindre nå, men jeg tror ikke jeg komme til å merke store forskjellen, bortsett fra at dette er en mye lettere type en fjordingen min selvfølgelig.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.