hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HJELP!!!!!=(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 HJELP!!!!!=(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

gulponnis

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2005 :  20:17:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
Heijheij!

Jeg har et "lite" problem. For et og et halvt år siden fikk jeg en fjording med navn blakken på for. Jeg har to gnager i uken ridd han på tur, og trenet litt på jordet noen ganger. Jeg har alltid møtt opp for han, og ikke nølet med noe som har med han å gjøre. For ca en og en halv måned siden fikk jeg dårlige nyheter. Den 18 år gammle hesten må stå( ikke bli ridd) til i starten av August. Jeg bestemmte meg for å fremdeles ha han de to gangene i uken, til han ble frisk. Jeg har fått ridd litt på en annen hest, men savner virkelig den gode, trofaste, hesteryggen til Blakken. Han lærte meg å ri, selv om han ikke er lett å håndtere alikavell. Jeg har opplevd mine beste tider på hannes rygg. Hoppet sprang, på julaften, galoppert i snøen, vært på disstanseritt, nyttårsaften, bursdagen min og alt som kan tenkes. Jeg bare elsker den hesten. Nå har jeg i som sangt en og en halv måned tatt meg god tid til han og fått han til å stole på meg. Det har gått greit, men nå begynner det å bli et problem! Han har ikke smerter lenger, så han har ikke noe i mot å ta en løpetur. Når jeg bare skal leie han noen meter er han umulig siden han er så sprek. Han er veldig hard og ustanselig. Jeg vil fotsette med han, men det er lite jeg kan gjøre med han. Uansett klarer han å dra meg med overalt hvor han vil..HVA SKAL JEG GJØRE??? Jeg holder ikke ut lenger og trenger noen tips om hva som kan gjøre han mer håndterlig. Han kan ikke løpe, for da blir føttene hannes ille. Noen tips? Jeg er bare 12 år så har ikke all verdens med ting jeg kan bruke. Blakken kan nok ikke ries mer siden han er så gammel, men jeg håper på det beste. Takk for alle tips!!!! Jeg er villig til å prøve alt nå!!!

Takk! Fra Ina!

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2005 :  21:29:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hva er det som feiler beina hans siden han må stå så lenge? Hvis han ikke har vondt i beina lenger er det jo naturlig at han har lyst til å bruke de etter å ha stått så lenge. Er det en skade som lett kan komme tilbake det er snakk om? Hvis det er lenge siden hesten fikk beskjed om hvile, syntes jeg du bør spør eier, som kan kontakte dyrlegen igjen, så kan han se hvordan det står til med beina og om det er greit at hesten får beveget på seg igjen.

Hesten er uansett sterkere enn deg, så hvis han bare drar deg av sted bør du ikke leie han på tur til du får snakket med eier om det. Hvis han kommer seg løs kan han skade både selv selv og andre.

Gå til toppen av siden

gulponnis

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2005 :  12:27:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
Hei!
Takk for svar.
Jeg har liksom kontroll på han, men må slite litt. Det er slitsomt!!
Han har kodebetenelse i begge frambeina. Jeg har lov til å leie han på tur..så det kan ikke være så ille...!!

Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 25/05/2005 :  00:44:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg må bare svare det jeg alltid svarer på slike spørsmål fra forryttere: Vet eier at du har disse problemene? hva er i tilfelle eiers løsning på problemet? Jeg vet mange eiere ikke helt byrr seg, men jeg ville ansett det som et problem om min forrytter ikke kom til meg om den ikke taklet hesten... elle hadde problemer... jeg kjenner hesten min best, og har sannsynligvis også en løsning på problemet..

slike ting som du beskriver må jobbes med, og teknikker må gjerne vises...

Jeg ville snakket med eier jeg ..
Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 25/05/2005 :  20:37:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du burde ta problemet opp med eieren, kanskje han/hun har noen ideer til hva du kan gjøre:) Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2005 :  09:40:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Jeg er enig med de andre her,prat med eier før du prøver noe annet!

Men jeg lurer på en ting...Leier du ham med hodelag eller grime? Hvis du skal leie ham på"tur"så er det best å bruke hodelag med bitt,da har men mer"kontroll". Ellers kan også taugrime være effektivt,men da må man førs vite hvordan man skal bruke den.

Jeg ønsker deg uansett lykke til,håper du finner ut av det og at du får mange fine stunder med hesten i sommer

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.