hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Teit?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Teit?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  20:44:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Heihei :)

Jeg håper jo å finne meg en fin fjording til sommern/høsten en gang..Synes dere det er "galt/teit" av meg å begynne å kjøpe litt sånn småtterier nå? Som grimer, leietau, hodelag o.l.?
Har allerede et hodelag m. tøyler i str cob og en grime m. leietau i cob. Er det for det meste cob det går i hos fjordinger?

~*MaRtHe*~

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  21:00:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Tror nok Fjordinger bruker Full... Fjordingen til søstera mi gjør iallefall det...

Er nok ikke teit å kjøpe små ting, men hadde nok ikke kjøpt så mye om du er usikker på størreslen til hesten.. Men børster, bandasjer og annet stæsj er jo lov!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  21:08:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg bruker cob hodelag til min og den er ca 147-148 i stangmål, men ellers forholdsvis lettbygd. Bruker grimer i full stort sett, men også cob dersom grima har regulering over neseryggen da cob grimene kan bli trange over nasa til fjordingen, men dette varierer. Enkelte grimer i cob er store andre er små i størrelsen. Likeså med fullgrimene.

Når det gjelder hodelag så går det nok an å bruke både full og cob. Men eg ser att eg får problemer med fullhodelagene eg hadde til min forrige fjording. Eg får ikkje stramma nesereima godt nok for den er for stor på hoppa eg har no.

Redigert av - Lucinda: den 14/05/2005 21:09:26 Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 14/05/2005 :  21:50:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kommer helt ann på fjordingen om den bruker cob eller full..

Jeg kjenner en fjording som bruker full.. og en annen som bruker cob..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  22:45:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Som allerede sagt, størrelser varierer mye. Jeg har endel erfaring med fjordinger fra tidligere, og har vært borti fjordinger som f.eks. har brukt 11.5 i bitt, og en fjording som faktisk brukte 15.5 i bitt. Hodelag går ofte i full eller cob, men det hender også at fjordingen f.eks. er veldig bred over panna, og smal over mulen, og faktisk også må ha en kombinasjon av cob og full. Tror de fleste fjordinger vanligvis bruker full.

Å kjøpe litt utstyr i forkant er likevel ikke dumt, men ikke kjøp ting du ikke kjenner størrelse på. Sikre ting å kjøpe er strigleutstyr, shabraker, leietau, tepper (om du vil ha det. Ikke dekken, de er i ulike størrelser) f.eks.

Lykke til med hestekjøp!

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  09:49:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Ok ;) Hodelaget kjøpte jeg egentlig i fjor på OHS fordi jeg skulle bruke det på en ponni jeg red og gidder ikke å selge det ennå.. Får sjekke om dt passer til hesten jeg kanskje skal kjøpe først.. Og grima fikk jeg i julegave av ei venninne. Har også en del småtterier som bandasjer/underlag, noen shabracker, et par gamacher som jeg har fått av noen o.l..
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  11:46:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri hatt hest men har masse småting (hodelag, ridedekken, fortøy, shabrack, grime, børster, ol) fordi om. Det er ting som er greit å ha uansett og som jeg har brukt på hester jeg har har stelt å hatt på for. Som andre nevner er det ikke lurt å bruke mye penger på utstyr som kanskje ikke passer, men noen småting kan være nyttige uansett.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.