hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utstyrsbutikk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Utstyrsbutikk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  22:14:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har tenkt å starte opp en nettbutikk, trenger derfor litt tilbakemeldinger på hva dere kunne tenke dere å finne her.

Om dere kunne svare på spm jeg lister opp, hadde det vært kjempefin, enda bedre om dere kunne sende meg en mail på: annetteha@c2i.net

Det jeg lurer på er følgende:

Hva er viktig for deg, pris eller kvalitet?

Hvor stort utvalg må det være for at dette skal være en butikk du vil besøke ofte?

Om det er mulig å bestille litt mer uvanlige ting, til en litt høyere pris, kunne dette være noe for deg?
Har funnet en Engelsk butikk som selger mye bra utstyr og prøver nå å få istand en avtale med deres leverandør.

Om du har valget mellom å betale på forskudd (sparer 160 kr) eller betale varene i oppkrav, hva ville du foretrekke??
Og kunne du tenke deg å stikke innom QXL, by på varene mine der, og vite at du handler med en seriøs person?

Tja, kunne sikker ha skrevet mer, men kan jo fortelle litt om ideen bak dette....

Jeg har to hester selv, jobber som landbruksavløser, og skal endelig leve ut drømmen om å drive en butikk.
Jeg har handlet en del fra England, og er helt sikker på at jeg skal kunne klare å tilby noe av det samme som du finner der borte, til nogen lunde samme pris...
Kommer til å drive butikken fra hjemmet mitt, og trenger ikke så all verdens høy provisjon for å leve av dette...
Tror til og med atl jeg skal klare å slå Hööks på deres priser.
Skal i alle fall ikke være like trege som dem;-)

Håper at dere kan svare meg på mine spm. og om dere kunne tipse meg om sider hvor jeg kan legge ut annonser (helst gratis), hadde det vært flott!!!

Ser frem til å høre fra dere.

MVH
Annette Hansen

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  22:48:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Heihei!
- En kombinasjon av pris og kvalitet er vel det beste..Er jo selvfølgelig fristende med billig utstyr for fattige hesteeiere, men det kan være både irriterende, farlig og dyrt i lengden med dårlig kvalitet. Der syns jeg Horze har en fin balansegang på det meste av utstyret.

-Saler er ikke viktig for meg å kjøpe over nettet, for å si det sånn...Det kjøper man jo ikke hver dag, og jeg liker bedre å handle saler med utdannede salmakere. Men bra utvalg i dekken, grimer, sjabraker, hodelag, bandasjer/belegg og annet "småutstyr" er viktig...Det er greit å få alt man trenger i en butikk, så man slipper mer porto enn nødvendig.

-Jeg hadde satt stor pris på å bli tilbudt f.eks. sjeldene sjabraker o.l., og da gjerne betalt litt mer for dem...

-Hvis butikken virket seriøs, og jeg kanskje hadde handlet der før og vært veldig fornøyd med servicen, hadde jeg uten tvil foretrukket å spare de 160 kr. Men er siden uproff, og det hele virker litt "snuskete", såå...;p

Er det en side som heter noe med equestrian du snakker om? I så fall er jeg veeldig interessert:) Er så mye utstyr der jeg ønsker meg, men så er det den der tollen, da...

Lykke til med ny hesteutstyrsbutikk iallefall, håper svarene mine var litt til hjelp!

Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  20:45:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, du hjalp meg så absolutt;-9
Håper bare at fler kunne gi meg noen minutter av tiden sin...
Hadde vært fint å få flere innspill.

Annette
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  21:26:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Flott med ny nettbutikk *gleder seg*

- Kvaliteten på ting som hodelag,klær og ting som man ikke kjøper så ofte er viktigs for meg. Men ting som grimer,leietau og andre forbruksvarer frister veldig hvis det er billig. Og jeg forventer meg ikke super kvalitet på slike ting heller. Grimer ryker ofte..

-Som Marte&Amadeus sa, Saler er noe jeg ikke har interesse av å kjøpe over nett. Men småting, klær til oss mennesker (savner et ok utvalg av det på nettet),Hodelag,bitt & forbruksvarer (grimer,leietau,salver++) er det jeg ser etter.

-Uvanlige til er spennende. Og noe jeg kunne betalt litt ekstra for hvis det var noe jeg hadde lyst på.

-Oppkrav! Kun fordi jeg synes det er best..

Therese
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  22:10:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Er enig med de over her. Saler (og tildels hodelag) er ting jeg ikke handler over nettet. Dekken, shabraker, grimer osv er helt ok å handle på nett.. Men kun hvis jeg har tid til å vente på det. Ryker grima, kjører jeg heller til utstyrsbutikken i nærheten.
Klær liker jeg også å handler i ordentlig butikk. Synes det er rimelig kjipt å drive å sende fram og tilbake om ting ikke passer...

Synes også horze har en fin balanse mellom pris og kvalitet.

Må vel legge til at jeg ikke handler veldig mye på nettet.. Har kjøpt ting på Horze et par ganger, og da har det vært pga broderingstjenesten. Artig med broderi :) Og en gang bestilte jeg på hööks, pga tilbud. Skal forøvrig aldri bestille noe der igjen - det tok laaaaang tid før varene kom!

liker også oppkrav best...

Lykke til med nettbutikk :) Legg ut tråden her da, så vi får se!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  22:23:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding

Jeg syntes god service er viktig uansett om det er i på nett eller i butikk. Jeg tenker da på at nettbutikken overholder leveringfrist,
at det går an å få tak i folk (pr.mail eller telefon) hvis man lurer på noe,
at det opplyses om størrelser (slik at man kan regne ut om eks en "medium" i din butikk vil passe meg).

Oversiktelige sider som går raskt å laste ned
Tilbud og andre ting som gjør det spennende å besøke butikken jevnlig
Kanskje noen "eksklusive" produkter som ikke alle andre har
billig på "forbruksvarer" slik som dekken, voilocker, hansker, bukser osv.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 12/05/2005 :  11:30:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Må si meg enig med dem over her..
Når jeg handler på nettet kjøper jeg stort sett forbruksvarer som sjabraker, grimer, leietau, dekken ++, og da blir prisen gjerne viktigere enn kvalitet. Likevel venter jeg at tingene skal holde en OK standard, og at de har en grei passform. Horze har lykkes bra med dette! :)

For at jeg skal handle i en nettbutikk må den ha et ganske bra utvalg i småutstyr sånn at jeg stort sett kan finne alt det jeg trenger i samme butikk (helst litt valgmuligheter i forhold til farger, str osv også), men saler o.l. er heller ikke jeg interessert i å handle på nettet.

Spesielle produkter kunne jeg gjerne betalt litt mer for, men i og med at det stort sett er ganske billige produkter jeg handler på nettet ville jeg nok ikke gått så veldig høyt opp i pris.

Forutsatt at jeg vet at jeg handler med en seriøs person byr gjerne på varer på QXL, og da kan jeg også godt betale på forskudd for å spare 160 kr.

Angående annonser må vel Hestemarked være en fin side å annonsere på, her er det ihvertfall en del hesteinteresserte innom..

Håper virkelig at du får til denne butikken, jeg skal ta godt imot alt som blir gjort for å bedre tilbudet av hesteutstyr i Norge! :)

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  12:09:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Angående annonser må vel Hestemarked være en fin side å annonsere på, her er det ihvertfall en del hesteinteresserte innom..

Opprinnelig postet av lienka

OBS: Dette er ikke gratis for andre enn privatpersoner. Det har vært butikker som har gjort dette tidligere likevel, men for meg blir det slaktinntrykk og fordommer om useriøsitet med en gang. Komersiellvirksomhet som markedsføres betaler man for. Iallfall ikke utnytte systemer for å gå omveier.. Kanskje det finnes steder hvor komersiellvirksomhet kan annonsere gratis også, men det kjenner ikke jeg til.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  14:39:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for at dere tar dere tid til å svare meg!!

Jeg notere og lagrer alt jeg finner her.

Har tenkt å samle meg om noen merker, bla Kincade, Aerborn og Shires.
Kanskje fler med tiden...

Siden jeg skal gjøre dette hjemmefra og i "fritiden", kommer jeg til å bygge opp lageret over tid.
Men jeg har fått kontakt med en leverandør i England som vil ta i mot mindre bestillinger i starten, for så å hjelpe meg med større lager senere.

Jeg må jo også finne ut hva som virkelig selger;-)

Fortsett å gi meg tilbakemeldinger, så dukker butikken opp snart!!
Håper jeg;-)

MVH
Annette
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  21:08:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, så fint med en ny butikk =) Gleder meg
for meg er det viktig at ting holder en grei kvalitet til en grei pris.
Tror ikke det er veldig mange som handler saler over nettet. Men voilocker, shabracker, børster, bandasjer, salvesker, børster og sånne ting synes jeg en god nettbutikk bør ha. Og man bør kunne velge mellom en del farger og fasonger og typer av shabracker og voilocker. Det er viktig for meg hvertfall, da jeg er litt kresen.
Hvis man kan få tak i ting som ikke andre selger i norge, så hadde jeg nok betalt litt mer for det. Er morsomt å ha fine ting som ikke så mange har makan til.

Håper det blir en bra butikk =)
Lykke til...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.