hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forallergi
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Forallergi
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

nationalgame

Skrevet - 09/05/2005 :  20:21:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har fått noe utslett på kroppen som kan minne om kviser.
Jeg mistenker at dette kan være forallerig. Bruker Campion energi...
Har dere råd. Knsje noen har erfaring med dette...

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 09/05/2005 :  20:44:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du nettopp byttet til Champion da? Har han reagert på noe for før?

Dersom det er små kuler, byller e.l., så kan det være protein allergi. Er enkelte hester som får det. Men hva annet for bruker du da? Energi inneholder mer protein enn Komplett om jeg ikke husker feil.
Gå til toppen av siden

nationalgame

Skrevet - 09/05/2005 :  21:15:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker champion energi, bygg... høy...... Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  21:54:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt om en del hester som reagerer på energi`en nettop fordi det er endel protein i det...

Hvis det ikke er en hest i mye trening,kunne du evt kuttet litt ned på mengden energi noen dager(heller supplere med litt mer høy,evt mer bygg),og sett om det er noen forandring da. Hvis ikke tror jeg nok jeg hadde kontaktet en vetrinær og fått tatt en blodprøve...man kan vanligvis konstatere allergi slik...

Men vil få si at man skal være litt obs på dette med allergier hos hest...en venninne holdt på å miste hesten sin da den fikk et allergisk annfall midt på natten...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

nationalgame

Skrevet - 09/05/2005 :  22:21:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er denne forbaskade fiskeoljen i champion foret de ofte reagerer på. Men jeg skal huske på dette med protein som dere sier.. Nå skal jeg i første omgang bytte til Norgesfor tenkte jeg.. Dette er fritt for fiskeolje. Så får vi se hvordan det går. Takker for svar....

Gå til toppen av siden

kjerstikur

Skrevet - 10/05/2005 :  11:57:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er veldig mye proteiner i bygg også. Det er veldig vanlig at hester reagerer på bygg med fyllinger i bena. Har sett slike utslag som du snakker om på en hest som fikk mye kraftfor og samtidig slet med infeksjon i underlivet etter bedekking. Det er ikke alltid en bestemt fortype hestene reagerer på (selvfølgelig kan det være det i enkelte tilfeller) men at sammensetningen består av for mye protein og hesten får en proteinforgiftning. Hvor mye av hver type gir du hesten din?? Kan du kanskje bytte ut f.eks byggen med noe annet, eller gi mer grovfor og mindre kraftfor??
Hæ? Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 10/05/2005 :  14:01:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte også litt på bygget nå. Har hørt fra flere at hestene deres har reagert på bygg.

Kan du bytte det ut med noe? Havre og evt. betfor e.l.? Havre og bygg er ganske like, eneste forskjell er at bygg er littegrann bedre for å fete opp hest. Derfor jeg foreslo å bruke betfor, da det også pleier å gi gode resultater om du vil fete opp hesten litt. Speedibet får du uten melasse også.
Gå til toppen av siden

nationalgame

Skrevet - 10/05/2005 :  20:49:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han får i dag 1 liter energi og en halv med bygg to ganger til dagen. Og en halv liter energi etter trening. Har begynnt å trappe ned på foret hans. Fri tilgang på høy.
Tror jeg rett og slett skal bytte til norgesfor, og så får jeg prøve å kutte ut byggen også.. Han blir helt sau av havre, så det får han ikke... Tusen takk for svar....
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 11/05/2005 :  07:52:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom hesten din ikke blir kvitt utslettene sine ved bytte av kraftfôr kan det meget vel være høyet den reagerer på. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.