hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode ridebukser? Hvor?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Gode ridebukser? Hvor?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  19:46:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Heihei!
Jeg lurer på om dere vet om noen "gode" ridebukser.
Som er deilig å ri med.
Den jeg har stikker og er ganske høy i livet noe som jeg IKKE liker. Den har merket " Euro Star "
Vet du om noen ridebukse som er deilig og behagli å ri med? Hvor får man kjøpt den? har denne butikken en nettadresse?

Hilsen en som skal kjøpe seg ny ridebukse

Og det mente jeg...

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  20:14:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
- Catago-ridebuksene er veldig gode, men jeg vet ikke om de er å få kjøpt lenger? Det eneste jeg har sett fra Catago på årevis er strømper, og de kjøpte jeg for snart 3 år siden.
- Euro Riding-buksene fra Horze anbefales på det varmeste dersom du er ute etter en god hverdagsbukse. Den tåler å bli vasket og beholder både passform og farge -lenge- (jeg har hatt min ett år nå, vasket den i alle fall hver fjortende dag, og den er like fin).

For øvrig har jeg en hvit stevneridebukse fra Euro Star, kjøpt for 250 kr. i Sverige, koster 900 i Norge. Super ridebukse :-D
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  20:25:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Bentus: Hva slags Eurostar-bukse har du?

Det finnes nemlig Eurostarbukser i mange modeller. Både med og uten høyt liv. Og i ulike stoff. Jeg har aldri opplevd at Eurostar stikker, men det er noen år siden jeg hadde Eurostar. Bortsett fra at jeg skaffet meg en i dag, som virket veldig god i stoffet. Kostet rundt 1700kr (hadde noen som var en god del billigere også) på Kneggen, og denne har lavt liv. De har også mange andre Eurostar med lavt liv og i ulike stoffkvaliteter.

Sist jeg hadde Eurostar var jeg veldig fornøyd med den, og ville derfor ha en til av dem nå. Har også veldig god erfaring med Pikeur.

Også hørt at de nye buksene til Kyra er bra (men litt dyre), samt Cavallo, men disse har jeg ikke erfaring med selv.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  21:07:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Den min fra Euro star er sånn "stripete" i stoffet på en måte? skjønner du?
Den er sånn syntetisk i stoffet på en måte..
Og den har kneeskinn, syntes det ble litt grått etter den første vaksen. Ridebuksen er marineblå.
Syntes min er så utrolig høy i livet :s kjøpte denne på Steinseth AS i Asker for rundt 500-600kr.

Og det mente jeg...

Redigert av - DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK den 09/05/2005 21:10:15 Gå til toppen av siden

Therese & Gubben

» VIP

Skrevet - 09/05/2005 :  21:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjekk Ekeberg hesteutstyr i Sarpsborg. De selger nå varer fra Börjes i Sverige. Der har jeg kjøpt helskinns ridebukse i myk og god bomull for underkant av 350kr! Brukes hver dag og vaskes deretter, like myk og god (og like svart i fargen)! Ekeberg har nettsider og der kan du evt bestille katalog fra Börjes? Masse billig hesteutstyr, noe er latterlig billig og det meste er i god kvalitet! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  21:37:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du finner Eurostarbukser i bedre stoff enn det (høres ut som du har en slik "basisbukse"). Forsøk å få en i bomull, eller bomullsliknende stoff. De har også bukser i cord som er fine og myke. Buksa jeg fikk i dag er laget i et materiale Eurostar kaller smyltex. Det består av 62% bomull, 30% polyester og 8% elastikk. Det jeg likte spesielt godt ved denne buksa var dette stoffet. Samt at jeg var ute etter en plain svart bukse (men den finnes i andre farger også). Forøvrig finnes det en rekke ulike modeller. De har ulik fasong og ulikt stoff. Ofte er det jo også fasongen som heller ikke passer. De fleste buksene til Eurostar er forøvrig uten høyt liv.

Pikeur er som sagt også bra. Har to par av Pikeur Mondega. De er litt vide i lårene også, noe jeg liker godt. Stoffet på disse er i bomull.

Ellers finnes det jo andre merker.. Ta en titt rundt og se hva du finner. Bomullsbukser, eller bukser i bomullsliknende materiale anbefales iallfall.

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  23:45:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Mens vi er inne på gode ridebukser.. Hva rir dere i om sommeren når det er som varmest? hvordan ridebukse foretrekker dere da?? Trenger en ridebukse til, og tengte jeg skulle finne en som var litt sommerlig, muligens litt lys i fargen da..
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  23:52:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bomull er bra, ja :P
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  00:03:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ixnay: Jeg rir i jazzbukse :-) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  08:21:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte nettopp en Mountain Horse ridebukse i bomull m / helskinn. Det er den mykeste ridebuksen jeg noen gang har hatt. Skinnet er også kjempemykt, så denne buksen kan jeg anbefale.
Den er og få kjøpt på MinHestebutikk, tror det var rundt kr.700.- den koster.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 10/05/2005 :  13:22:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Minhestebutikk har fremdeles tilbud på bomullsbukser fra Mountain horse. De fleste er dog uten skinn, men knall kvalitet til bare noen hundrelapper. Tror prisene starter fra 299,- og oppover
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  20:53:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Har en skikkelig god Mountain Horse ridebukse m. helskinn som kalles "Melanie FS" eller noe. Den er litt høy i live, men enkel å brette ned
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2005 :  20:38:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg har også ei ridebukse fra Mountain Horse. Geysir heter den. Den beste ridebuksa jeg noen sinne har hatt på meg. Litt strømpebukseaktig og svært myk =)
Skinnet (fra kneet og helt ned) nuppet litt første turen men har inntrykket av at det er bra kvalitet. Buksa kostet rundt 800 kr.

Om sommeren rir jeg i løpebukse (slike tynne i bomullsstoff, tigtslignende saker =p)
Faktisk ganske behagelig! =)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2005 :  21:09:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Hmm jazzbukse det var lurt! Lurer på om jeg ikke har en i skapet *lete* :)

Jeg har også en mountain horse ridebukse.. husker ikke hva den heter, den er også høy i livet, men lett å brette ned. Den er jeg kjempe glad i! Kjempe god å ri i.

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2005 :  22:41:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det som kan være dumt med jazzbuksene er dersom den innvendig sømmen blir litt for "tykk". Som på innsiden kan være uheldig på ridebukser.. Men ikke alltid sømmen er til irritasjon da.

Testet den nye Euro-starbuksa mi i dag. Euro-star Hunter. Den er super Modellen finnes i mange ulike farger, og også med litt ulike stoff. Min er som sagt helskinn med smyltex-stoff.

LivogZara

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  08:29:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg hadde/har en euro riding bukse...og jeg kunne fått hatet den mere altså...fikk brennmerker på innsiden av lårene...men nå har jeg en eurostar bukse og er fornøyd =)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.