hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - varmblods og hopping
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 varmblods og hopping
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

anne91

Skrevet - 07/05/2005 :  21:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg lurer på om noen vet hvor høyt en varmblodshest kan hoppe når den er godt trent og er veldigt lett og slank og hiver seg over de meste. han er 1.60m i stangmål har hoppa 1.10 med han men vet ikkje kor mye eg kan kreva av han

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  19:29:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Ei venninne av meg har en Varmblods som hn fikk for 4 eller 5 år siden, og den hopper 140 enkelthinder uten problemer. Denne er vel 157 i mankehøyde tror jeg, og har hoppa 120 baner. grunnen til at de ikke hopper høyere er at rytteren ikke føler seg så trygg. en de kan hoppe utrolig høyt, bare de har motet inne Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  20:00:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Du kan jo prøve å løshoppe hesten og se hva den hopper uten rytter. Da finner du gjerne ut hva han har kapasitet til å klare. Det er lettere for hesten å hoppe høyt uten rytter de første gangene, sånn at den kan hoppe i sin egen takt, uten forstyrrelser fra rytteren. De fleste hester over 140 cm med anlegg for sprangridning, har klart hindre på 1,30 helt fint uten rytter. edit: <- som jeg har vært borti ;)

Redigert av - Eva V den 12/05/2005 20:01:00 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  09:29:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Løshopping må du være veldig forsiktig med, for du kan risikere å få et uheldig utfall hvis du ikke gjør det på rett måte eller hesten ikke har gjort det før. Noen hester hopper faktisk bedre med rytter, og det er derfor litt skumelt å "teste ut" hesten ved løshopping. Har sett endel uvitende eiere presse hestene sine til det har gått galt..

Hvor høyt en hest kan hoppe, kommer dessuten an på mange faktorer, som styrke, kondisjon, spenst, balanse, rytter, teknikk osv osv.

Hege Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/06/2005 :  00:02:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig! En hest hos oss trodde at speilet på veggen var vindu (selv om den har labbet "daglig" i den hallen i 2 år) og prøvde å hoppe gjennom. Måtte sy over 40 sting.... Min hest liker ikke løshopping, og vil helst hoppe under en meter isåfall. Med rytter derimot har hun alltid vært tøff, og hopper gladelig alt jeg ber om. Men til spørsmålet, så har jeg hoppet 110 bane og 130 enkelthinder (der stoppet motet mitt) med varmblodstraver.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.