hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjedelig å ri på tur?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Kjedelig å ri på tur?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2005 :  18:02:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeah! en skikkelig gallopp i skogen eller bare en koselig "søndagstur" er tingen !
<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 06/05/2005 :  21:18:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ganske moro å ri på tur. Men av og til blir det en kjedelig tur hvis hestene er dovne av sola eller noe slikt. Men det er jo egentlig dette som er ridning. Det er ikke naturlig for en hest å løpe rundt på en bane. Det er ikke naturlig for en hest å bli brukt av mennesker i det hele tatt, men for å gjøre det mest naturlig er det best å ri i naturen og slikt. Og hestene bruker mer muskler i fjellet en på sporet.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2005 :  17:37:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
noe av det kosligste jeg vet er å galopere på stier i fjellet og klatre med hesten=) skikkli kosli å ri på tur=)
de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 21/05/2005 :  19:45:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen ting er som en koselig ridetur i skogen.. : ) du slapper jo mer av : )

Det er lurt og ri på tur inne i balnt eller alltid. Du burde ikke bare ri hesten din på bane eller i ridehus. For da blir hesten lei av og og BARE gå dressur & sprang. Jeg satser på felritt når jeg blir stor for da får jeg vært mer ute i terrenget men samtidig vært på et stevne! : D
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2005 :  13:44:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg syns det er både morsomt og koselig å ri på tur :) På stallen hos oss har vi et utrolig flott turterreng, med mange valgmuligheter , og det gjør det jo bare enda morsommere å ri på tur :)
Men liker jo også litt trening sprang/dressur, så det er jo noen ganger det frister mer enn å ri på tur da... men men... det kommer vel litt ann på været også. ikke fullt så gøy å ri på tur i pøseregn og torden.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 27/05/2005 :  21:25:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
heija..

har en kaldblods på for som rett og slett "hate banen" for å ta i litt.. Men når vi rir på banen bli hanj kjempetreg å reagere itj på sjenkel , sete å sånn.. Men på tur e hanj kjempesnill.. Æ like best tur æ for d e gøy å du kan mer bestem ka kor duh kan ri.. =)

KoZ Ina..

Ut på tur aldri sur.. enig m d jah..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 17/06/2005 :  12:50:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir stort sett bare på tur når jeg rir. Men alltid på "treningstur" og aldri på "søndagstur". Jeg lar alltid turen legges opp som en nøye gjennomtenkt treningsøkt for hesten. For meg er det viktig å ha et mål med treningen. Rir aldri daffetur, men skritter aktivt fram, skritter i bakker, klatrer i skogen, rir intervaller, etc. Så å kjede seg på tur blir dermed uaktuelt for både meg og hesten!
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lukka, Solfari og Greta

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  09:41:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns tur er kjempe koslig, og jeg har ingenting negativt å si til det
Greta Lind, Lukka og Solfari<3 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 16/07/2005 :  21:00:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg syns det er kjempekoslig å ri på tur innimellom, liker meg bare best på banen Ingenting i mot å ri på tur, altså:) Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2005 :  17:37:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er av den typen som synes det er gøy å ri tur når jeg kan trave eller galoppere:) Det kommer nok av at de 4 første åra jeg hadde hest så hadde jeg ingen annen mulighet...
Nå har jeg endelig ridebane og er veldig glad i den. Men hestene får komme på tur 1 - 2 ganger i uka..
www.stall-hestevold.piczo.com

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 18/07/2005 :  22:03:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og hesten min elsker tur. Det blir på en måte litt fritid hvor vi kan kose oss og slappe av sammen fra all treningen Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2005 :  23:40:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Å slappe av for meg går ikke helt på tur, da Cisco ikke klarer å slappe av. Han er passe skvetten av seg, og det er mye som er farlig! Tror han har Norges sterkeste ører, da de går frem og tilbake som gale på tur. Skikkelig øretrim. Må da få med seg alt! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  00:04:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg er av den oppfatning at tur er bra, men bane best. Iallfall utfra min interesse.

Det kan være suverent å ri på tur en gang i blant, men så sjelden jeg rir så synes jeg det er bortkastet å bruke for mye tid på tur. Nå har jeg en hest på for som jeg kun rir på bane, noe som passer meg veldig bra når jeg har hesten kun to dager i uka. Skal man få noe ut av banetreninga er nesten det også litt for lite, men et absolutt minimum. Jeg er likevel av den oppfatning at man gjerne tar del i turridningsbiten i den grad hesten ris på tur, men noen en dag tur/en dag bane fordeal er uaktuelt, med mindre sjansen er av en helt unik art. Ikke fordi tur er kjipt, men fordi dressurbiten er det ved ridninga jeg liker aller, aller best, og man må ha en viss intensitet i dressurridninga dersom man skal dra nytte av det man gjør fra gang til gang.

Den dagen om alt for lenge, når jeg får egen hest, blir det nok mange koselige turer i skog og mark, i tillegg til hovedvekt av baneridning. Men det kommer i andre rekke når det gjelder mine interesser, men det er likevel en viktig avveksling i en hests og en rytters treningsplan. Dersom man hadde stått for den daglige treninga av hesten.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  09:32:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Turridning er veldig flott, vi har utrolige turmuligheter her.
Jeg kjeder meg ikke av den grunn! Rir dressur langs veiene jeg og hopper naturhindre. Nå er ikke dressur eller sprangridning min hovedinteresse når det gjelder hest og jeg har ingen plan om å nå høyt, hadde jeg hatt det så ville jeg nok ha ridd på bane eller ridehus oftere. Mitt mål med ridningen er at jeg og hesten skal ha en fin stund sammen samtidig som vi holder "kondisen" ved like;)

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  17:06:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg liker forresten også å varme opp på tur, så jobbe hesten skikkelig på banen, og skritte han til tøylen etter treningsøkten, før jeg tar en kort tur på lange tøyler som avsluttning. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.