hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Wintec 500 Close Contact ?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Wintec 500 Close Contact ?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  20:12:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Hallo! :)

Bare lurte på om noen har erfaring med salen Wintec 500 Close Contact? Sånn med vedlikehold, hvordan den er å ri i o.l.
Noen som også vet om et sted hvor den er å få tak i?

~*MaRtHe*~

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 04/05/2005 :  21:11:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som er bra er at man kan skifte bomstørrelse på den, men den er ikke av "ekte" lær og man sitter ikke så godt i den når man rir dressur.. Men til sprang e den vel grei;) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 05/05/2005 :  01:27:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har en Wintec-sal, og er veldig fornøyd med den. I forhold til vedlikehold er den super - bare å tørke av og salen er som ny :)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  11:22:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte i vinter en Wintec 500 close contact med cair som en nr. 2 sal til sprang og tur og jeg er kjempefornøyd med den. Du får GOD støtte når du hopper, du kommer nærme hesten og den er fin å ri i på bakken, kjempefin tursal. Dette er mye sal for pengene. Den var litt ekkel i begynnelsen, men når den "satte seg" er den super! Bare husk å kjøpe syntetstiglær til den, for ellers knirker den grusomt mye. Anbefales! (hvis den passer hesten din da)

Mvh Frøydis
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  11:49:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har fått høre av folk som driver med kiropraktor behandling og akupunktur og lignende at man burde styre unna disse wintec salene...

Jeg har prøvd en wintec dressursal en gang og det var ingen god sal... Hard for både meg og hesten, og den lå ikke riktig på hesten i det hele tatt... Ligger å vipper bak... Det er ikke bra!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  12:56:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Roxira: hvem er disse folkene? Og hva er begrunnelsen?
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  16:48:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira: hvem er disse folkene? Og hva er begrunnelsen?

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Disse folkene er høyt utdannede akupunktører og kiropraktorer... Og også flere rideinstruktører har sagt dette...

Begrunnelsen er at det er fordi salen ikke ligger godt nok, og den former seg ikke hesten.
Har faktisk selv aldri sett en slik sal ligge perfekt på noen hest...
Og ikke er den god å sitte i heller... Finnes mange mye bedre lær saler som er 10 ganger bedre å sitte i til samme prisen.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 09/05/2005 :  18:41:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wintec salene er jo utrolig herlige å ri i, de er myke og du sitter som limt i de. Jeg har ridd i Allround og Close Contact salen. Fatter ikke hvor du har det fra roxira? Det kan godt være Wintec salene ikke passer absolutt ALLE hester (hvilken sal gjør nå egentlig det?), men de former seg etter hesten, det er ikke tvil. Se under salen etter du har brukt den, det skulle være bevis nok.
Jeg kjenner til en araber som fikk vondt i ryggen av alle saler, til hun fikk en Wintec med luftputer. Da forsvant smertene og hun gikk bedre enn noengang.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  20:58:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Roxira: jeg har faktisk hørt det stikk motsatte...

En annen ting er at jeg har inntrykk av at mange er motstander av Wintec-salene pga at det er syntetsaler og ikke lær...

Jeg er veldig fornøyd med wintec-salen min.. På min hest ligger den faktisk veldig bra! Og jeg synes den er knallgod å sitte i :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  16:57:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Takk for svar :)
Har ikke egen hest enda, men har tenkt til å kjøpe meg en fjording etter hvert. Noen som vet om wintec salene ligger på de?

Og følger det ikke med sånne plast-greier sånn at man kan forandre på bommen eller no? I hvertfall som jeg har hørt og sett.. ;)

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  20:51:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har haflinger, og salen ligger supert på han. Vanskelig å si om den passer fjordingen din, men haflinger og fjording er jo generelt ganske like i "størrelsen". Har også hørt om mange med de litt kraftige rasene som er fornøyd med Wintec..

Du kan bytte bom på salen ja.. Det er ikke plast ;) Du skrur ut fire skruer i fronten av salen, tar ut bommen og setter inn en ny. Veldig enkelt :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  21:14:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ene fjordingen på stallen har wintec. Noen år gammel, og jeg vet ikke hvordan modell det er. Men den ligger perfekt på denne fjordingen i allefall, vil tro wintec ligger ganske bra på smale fjordinger. Men min tjukke fjording passer den ikke på :P
Therese
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2005 :  10:30:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde Wintecen min på to fjordinger, og den lå knall på begge. De var også to helt forskjellige typer, den ene var en slank høyreist type mens den andre mer 'tønnetype'.

Mvh Kristin Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2005 :  18:20:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har haflinger, og salen ligger supert på han. Vanskelig å si om den passer fjordingen din, men haflinger og fjording er jo generelt ganske like i "størrelsen". Har også hørt om mange med de litt kraftige rasene som er fornøyd med Wintec..

Du kan bytte bom på salen ja.. Det er ikke plast ;) Du skrur ut fire skruer i fronten av salen, tar ut bommen og setter inn en ny. Veldig enkelt :)

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Ok! Kan jeg da bruke den på forskjellige hester ved å bytte bommen da?

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 11/05/2005 :  19:26:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
ja :) men du må jo sjekke at salen passer da!
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 11/06/2005 :  21:20:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ble litt nysgjerrig:P Hva menre du med at den skal passe? Altså, jeg vet jo at salen skal passe en hest, men den tilpasser jo seg selv (hvis det er luft i putene) og bommen er riktig størrelse..?
Trenger man bare egentlig å tenke på setestørrelsen når man kjøper da..??(16, 17, 18. o.s.v)? Eller... hva annet må man tenker på hvis bommen passer.. Tilpasser den ikke seg selv..?
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.