hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest og Ansvarsfølelse!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hest og Ansvarsfølelse!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ida KR

» VIP

Skrevet - 19/04/2003 :  16:11:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg opplevde en gang noe liknende som det helene2 beskriver, og det endte med at jeg ble hengende under hesten i vill galopp. Jeg var 11 år og rei på en galoppstall. Vi var tre jenter på tur som trodde vi var jockeyer og rei med 30 cm. lange stigbøyler, på 1.70. store fullblodshester. Vi galopperte på et jorde da en av hestene ble skremt av et jagerfly og sprang ut. Hun som rei hesten datt av, og vi var like ved en ganske trafikkert vei. Dette var en av stallens flotteste løpshester, og jeg skulle prøve å leke penny-helt og fange den inn igjen og satte etter den i full galopp. Det som skjedde da var jo selvfølgelig at den hesten som allerede var skremt løp enda fortere, min hest fikk heltenning, og den siste hesten som sto igjen aleine løp selvfølgelig etter. Da var det for seint å forsøke å stoppe, og det hele endte med at jeg datt av og ble hengende fast i den ene stigbøylen under hesten som fortsatte å løpe etter de andre. Der hang jeg i flere hundre meter før jeg omsider kom løs, ganske mørbanket.
Det hadde uten tvil vært mye lurere å la den løpske hesten løpe aleine, framfor å risikere både eget liv, samt de andre hestenes.
Det gikk heldigvis bra, men det kunne endt katastrofalt.

Jeg vil derfor ikke anbefale folk å forsøke å leke helt i slike situasjoner, da det ofte bare forverrer situasjoner.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.