hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nett/Web hester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Nett/Web hester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Isabel=)*

Skrevet - 03/05/2005 :  12:12:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

På MSN groups er det jo veldig mange hestesider, der man kan kjøpe seg hest, skrive i dagbøker hva man gjorde, være med på stevne og mye annet!
Jeg selv synes dette er gøy, og har en del "hester"....
De som eier siden lager sånn " hestesalg " der man finner seg en hest, og "kjøper den" for nettpenger som man starter med...
Hva synes dere om dette?
Teit?

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  12:14:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Synes dette blir litt overdrevent...

Og en annen ting jeg ikke liker med de sidene er at det blir kopiert bilder uten tillatelse...
Litt kjipt å finne sin egen hest til salgs på en sånn side, selvom det ikke er i virkeligheten.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  12:20:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er kanskje kjekt og morsomt for folk som ikke har hest, og har mye tid til overs.

Selv har vi to hester, en liten gutt på 7 uker, og har akkurat åpnet ny butikk.
Det er såvidt jeg har tid å pusse tenna om dagen, så dette har jeg iallefall ikke tid til!!!

(Eh...hvordan har jeg tid å sitte her nå da??)

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  12:58:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er enig med Beat at -slike- sider kan være bra; men -ikke- de som finnes på MSN Groups. Der er det som regel småjenter med alt for hyppig brukt copy & paste når det kommer til bilder, som sitter.

Foreslår heller noen av de seriøse bedriftene som VirtualHorseRanch, VirtualPups, Equination, StableKing osv.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  15:16:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Enig med formosissima, det finnes flere "seriøse", godt laget og bra organiserte slike sider, men de på MSN groups syntes jeg er temmelig barnslige :P Men for de som liker det og har tid til å holde på, er det skikkert gøy.

Det finnes cirka sekstifem millioner slike sider på engelsk, finner en haug hvis du søker på "sim horse games" her er noen eksempler på sider som ser litt mer bearbeidet ut enn på msn groups.
http://www.equusunlimited.org/
http://clip-clop.co

Gå til toppen av siden

*Marit*
» VIP

Skrevet - 03/05/2005 :  16:06:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå kan ikke så mange av disse "småjentene" prate engelsk, så vil kanskje se bort ifra engelske sider. Hadde det derimot eksistert en norsk side (?)...
Og det med bilder og slikt, det kan være ubehagelig. Men er vel ingen big deal, bilder er bilder?
Ikke ekte hester man bruker akkurat... Og MSN groups er et fantastisk tilholdssted for folk. Ikke akkurat disse hestesidene, personlig ville jeg ikke vært med på det. Men MSN groups er et fantastisk sted!

Uansett så er det kanskje morsomt for de som ikke har egen hest og få leke seg litt der?
Er jo enkelt for alle oss som har egne hester eller rir regelmessig, men hva med dem som ikke har det slikt? Er ikke alle som er like heldige.
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 03/05/2005 :  16:09:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var en gang å tittet inne på MSN Groups på sånne grupper. Synes det rett og slett var utrolig mange av dem, og de fleste ganske barnslige.

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  16:58:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og det med bilder og slikt, det kan være ubehagelig. Men er vel ingen big deal, bilder er bilder?

Opprinnelig postet av *Marit*

Joda...skjønner du kan se det slik. Men det er faktisk ikke lov å kopiere uten tillatelse. Uansett.

How strange, that so often, it all seems worth it.

Redigert av - beat den 03/05/2005 16:59:24 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  17:33:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Bilder er en eiendom, akkurat som bilen, båten eller huset ditt. Så jo, jeg ser på det som en "big deal" dersom folk tar bildene mine uten å melde fra hvor de tok dem fra. Og engelsk er vel standard i den norske skolen fra 1.klasse (i alle fall hadde jeg det, og jeg begynte i 1992), så 12-14-åringer skal ikke ha store problemer med det. Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  17:58:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
horseland.com er også en side..
men syns webhester kanskje er litt overdrevent.. men uansett la de "leke" men det er jo ikke lov til å kopiere bilder som sagt da..

men burde ikke disse "barna" kanskje drive med ordentlige hester og ponnier for å lære seg dette på ordentlig.. det er jo ikke bare å sale opp hesten å konkurrere i virkeligheten...

hmm???

(^^,)

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  23:13:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Sikkert kjekt for dem som har tid og er i målgruppen.

Selv har jeg mer enn nok å gjøre med kommende eksamener, avslutningstur for klassen, hest, båt, musikk og "fritid".

Om jeg skulle giddet å hatt en netthest måtte det for det første vært en bra side, ikke slik som de mange laget at "uerfarne folk" på/i MSN groups eller lignende. Disse annonsene for netthester tyter frem overalt; bare se på kjøp/salg sidene her på hestemarked.no

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  23:19:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Disse annonsene for netthester tyter frem overalt; bare se på kjøp/salg sidene her på hestemarked.no

Off, ja når jeg ser slike annonser blir de "anmeldt" med en gang; slike annonser er useriøse og hører absolutt ikke hjemme her.

Gå til toppen av siden

*Isabel=)*

Skrevet - 05/05/2005 :  22:53:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for deres synspunkter! :)

Jeg synes det er ganske morro, slike sider... Men sånner som 8.10 åringer har laget er ganske
useriøse =/
Jeg har selv en sånn side, men jegh har det ivhvertfall aktive medlemmer, mange besøkende, seriøse fakta osv... Og på den siden er det også masse fakta, freebies, makere osv....
Og, "netthester"....
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2005 :  19:24:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
her er ei sånn side: www.horseland.com :P var innpå der da jeg var yngre, ganske stor side som er laga av litt eldre folk tror jeg :P
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.03 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.