hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan skriver jeg en oppsigelse?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvordan skriver jeg en oppsigelse?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/05/2005 :  17:22:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Som overskriften sier, hvordan gjør jeg dette? Dreier seg om oppsigelse av en hybel :-)

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 02/05/2005 :  19:14:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Skriv et formelt brev hvor du forklarer situasjonen.

Oppsigelse av hybel (<-- overskrift)
Jeg ønsker herved å si opp min hybel..blablabla...i følge kontrakten har jeg så og så lang oppsigelsestid bla bla bla.. osv..

Også sender du det rekommandert til utleier, evnt leverer det personlig. Da vet du at han/hun har fått brevet..:)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  00:45:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kan denne skrives for hånd, eller må den skrives ved hjelp av PC? Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  09:09:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hvis det kun er snakk om en leiekontrakt, noe som nok kan regnes som relativt uformelt; holder det nok å skrive for hånd. Det tar seg dog alltid best ut å skrive på PC. Kommer kanskje litt an på hvem du leier av. Er det et firma anbefaler jeg PC, privatperson kan vel til nød motta et håndskrevet brev. Bare husk å skrive tydelig :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  09:26:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg flyttet i helga, og i forbindelse med oppsigelse tok vi det faktisk muntlig. Heldigvis gikk det bra, men det er vel ingen ideell løsning dersom..

Skriftlig er vel det som anbefales, jeg tror håndskrevet er mer enn godt nok. Det er jo ikke en jobbsøknad hvor du skal gi godt inntrykk osv.

Tidligere når jeg har flyttet har det vært i forbindelse med at kontrakten har løpt ut.

Husk at det antagelig finnes regler for oppsigelse i kontrakten du har. Vanligvis er det snakk om 2 måneder, og at oppsigelsen da gjelder fra 1. i måneden. Så om du sier opp i dag, og har denne avtalen, så er du pliktet til å betale leie ut juli, fordi det regnes 2 mnd fra 1. juni. Som oftest er utleier litt behjelpelig dersom vedkommende finner noen før. Men dette vet du sikkert, men bare greit å kontrollere med egen kontrakt..

Hvor flytter du nå, sånn apropo?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  09:38:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Oppsigelsestiden min er bare en måned, så den er grei. Flytter ut den 30. Juni eller den 1. Juli.
Orker ikke bo i dette hullet mer; golvet er kjempeskjevt, vaktmester prioriterer brusautomater i stedet for å henge fast lysbryterene våre på veggene, naboene er sære (har en som harker så mye i dusjen at man våkner av det på natten, og på veggene henger det igjen grønne klatter..) osv.

Så nå flytter jeg til Bjølsen studentby, i egen ettromsleilighet.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.