hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - eldre læremestere eller yngre hester?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 eldre læremestere eller yngre hester?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

boba

Skrevet - 03/05/2005 :  11:13:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm.ja. fikk meg til å tenke litt nå. får jo helt vont i hode av å tenke på dette. jeg har være og sett litt på annoonsene på hestene i danmark og fant denne

http://heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/45653/1/

dette er en typisk hest jeg kunne tenke meg. går lb klassene stabilt og la klassene greit og har potensialet.går godt dreesur i tilleg og er ung. dette er rett og slett en drømmehest.( ihvertfall vs alt stemmer). prisen er kun 60 dkr noe som hadde blitt ca 80-85 tusen ved import. dette er rimerlig etter min mening , da hester i denne kategorien går til over 100 i norge. stemmer ikke det?

høre dette ut som en god ide?
noen komentarer.
vurdere derfor å kansje stikke en tur til danmark og hente en slik hest til høsten.
er det forresten slik at man kan få prutet ned hestene noe dersom man kjøper i vintertiden? pga mindre etterspørsel?

takk for alle responsene forresten..dette hjelper meg mye
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  13:13:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hester er ofte billigere i Sverige og Danmark, men avgifter ved import (mva, transport etc) gjør som regel at du ikke får noen billigere hest likevel. Grunnen til at man reiser utenlands er heller fordi markedet er større.

Men du kan jo være heldig med et kjøp i Danmark, så vel som i Norge. Men ofte gjenspeiler en billig pris at det er noe galt eller at hesten har skavanker som trekker prisen ned. Det er selvfølgelig ikke alltid tilfelle, men det blir som regel til at du betaler for det du får. Om en hest er alt for billig bør man være obs på at det kan være ugler i mosen.

Nå har jeg mest peil på priser for dressurhester, uten at jeg egentlig er noen ekspert på det området heller. Men en hest som kun er startet i LA vil om den ikke har helt unike egenskaper, gå for under 100k nok også i Norge . Noen clear round-runder i 1.10 tror jeg heller ikke er betydelig for å overskride 100k nok. En LA-hest i dressur avviker ganske mye i pris, selv om de er 8 år. Det er somregel gangarter, ridbarhet, kapasitet/letthet for øvelser, resultater som gir den endelige pris. Det sies ikke sp mye om hvordan hesten er her, og siden den selges som "hest som kan nå langt i sprang" kan det høres ut som en litt "dårligere" LA-hest. Men likevel kanskje en veldig god første-/lærehest. At hesten har ekstreme gangarter etc er antagelig ikke det du er ute etter i første omgang heller. Ikke kun for å lære. En teknisk god hest er noe du har mer behov for, og det finnes mange teknisk gode hester uten gode gangarter som ligger lavt i pris. Men så vil du at den skal hoppe litt over..

Ut fra hva du ønsker så høres dette ut som en fin hest. Du beskriver den som en "drømmehest". Jeg vil ikke tro det er noen upris (hverken dyr eller superbillig) om hesten er den hesten du tror den er, og er frisk. Kanskje du bør undersøke denne litt nærmere? Spørr om å låne en video, det er langt til Danmark i forste omgang. Liker du den etter å ha sett video, og etter å ha pratet mer med selger/eier, så tar du turen (finn flere hester du kan prøve samtidig, når du først er i Danmark).

PS: Forøvrig er det vanskelig å avgjøre priser (dyr eller billig) kun ut fra en annonse. Man burde ha sett hesten, men dette er iallfall mitt inntrykk. Hesten ser fin ut, så jeg synes du bør snuse litt mer på den.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.