hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Personligheter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Personligheter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

rk

» VIP

Skrevet - 01/05/2005 :  20:28:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Dere som har hest på fôr, eier eller er hestepasser synes det sikkert det er nnoe spesiet med din hest. Alle hester har jo sine personligheter...

Det jeg lurer på er hva du du synes er speselt med din hest!
Gjør den f.eks. noe gjentatte ganger som er veldig morsomt?

ShyBoy

Skrevet - 01/05/2005 :  20:40:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppa jeg passer, har en rar personlighet som hun nesten aldri viser. Men jeg har funnet ut at hun er redd for leketraktorer, høns og så har eieren sagt at hun er redd paraplyer. Hun står på en gård uten ridebane og er vanskelig å ri. men når hun kommer på et ridesenter med skikkelige bokser med gittergreier og sånt, vaksested, tau til å binde hestene i, vannautomater, sandpaddocker, 30 andre hester, ridebane og ridelærer da er hun kjempelykkelig og vrinsker og oppfører seg pent når hun jobbber. Hun er glad i å bli klødd under manen. Det hun ikke liker er andre dyr som katter og hunder. Hun er sinnsykt sta, men er alltid snill og skader ingen. Hun er ikke redd så mye og slikt. Hun elsker sprang og konkurranse. Hun er sjefen i flokken og hodler alle under henne i rang. Det var litt av hennes personlighet.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 01/05/2005 :  23:41:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka er nyskjerrig og vil være med på alt det rare vi mennesker gjør
Hun patter på tungen ofte, humrer til "hennes nermeste" og er rasist! Mot hopper er hun skikkelig bitch og hun elsker å leke med andre hester (les: plage vettet av de og jage de rundt). Ellers er hun glad og blid, litt dum, gjør alt for en bit godis og ser som oftest uskyldig ut! Barnslig er hun også, men heldigvis er hun begynt å skjønne at hun ikke er 3 år lenger. Og når hun blit håndtert av folk som ikke er hestevant utnytter hun det så godt hun kan, og hun synes det å jobbe under rytter er unødvendig men når hun først begynner å jobbe skikkelig gir hun 110%!

Eikdokka Elsker:
-Bli klødd og koset med lenge..
-spise mat ( eller alt som går an å få inni munnen?)
-bli kjørt
-Reggen (nabo hesten)
-patte på tungen sin
-Ri i fjæra
-Grøt
-Bukke
-krybba si i paddocken
-Cola
-herse med andre hester
-Se ut vinduet i boksen sin
-1/2 liters flasken sin med gull inni
-å undersøke alt av dyr (hunder,katter,høner,hester++)

Eikdokka hater:
-Traktorer med kjetting på asfalt
-Flekkete hester på størrelse med henne
-at vi bestandig skritter opp alle bakker
-brune hester på størrelse med henne
-vanndammer
-at pleddet henger fint utpå boksen (alle har vell lært at det skal rives ned så det ligger i en klump trødd nedi flisa?)
-at de siste restene av kraftfòret er umulig å få tak i nedi godtefatet

Det var litt om Eikdokka :)

Therese
Gå til toppen av siden

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  21:57:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Bellmann har jo en del personlighet..
Noen av tingene er i hvertfall:
-Han ELSKER mat, som fleste shettiser liker[:-P]
-Han tror han er størst i hele verden (og i stallen) men så er han jo en av de minste!
-Han blir fryktelig sinna når gir han en klem rundt halsen
osv.osv.

Og det mente jeg...

Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  12:02:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stigur har en veldig morsom personlighet han er en 2 år gammel islandshest:
- en gang kom det et digert fly over eiendommen vår han stod utenfor gjerdet og gresset litt oppi skogkanten.. de andre hestene hoppa til og løp rundt i paddocken og heiv seg rundt. så et halvt minutt etterpå kommer stigur travende med hodet hevet og rister litt på hodet og lurer på : HVA SKJER A?? han så ut som eselet i shrek.. hihi..

- han er vedlig leken han hopper å spretter rundt med hunden vår.. i det andre øyblikket så står han fredfullt å spiser..

merkelig hest... *hehe*

(^^,)

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  16:41:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Þyrla er full av personlighet! Hun tar livet ufattelig med ro så lenge rytteren står ved siden av, eller hun er på beitet etc. Med en gang du setter foten i stigbøylen er det full fart=)
Det morsomste Þyrla gjør er å drikke=) Hver gang hun svelger beveger ørene seg opp og ned i takt. Det ser ut som hun pumper vann med ørene lissom. Kjempeartig!

Den hesten jeg har møtt med mest, skal vi si utpreget rampete personlighet, er en av føllene til Þyrla. Bjerkur heter han. Han drar opp strømpinnene med tenne og legger dem ned på bakken før han stikker til skogs=) Også skal han være oppå deg hele tiden. Helst med mulen helt inntil ryggen din. Søtt!

Ellbell&Þyrladyret.

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  23:03:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Horgenjenta er litt sær. Kanskje.

Hun liker:
- Å bruke mulen til å leke med børsten. Helst ville hun nok spist den også.
- Å bli klødd under manen, da gjør merkelige "ting" med halsen. Hun ser helt syk ut.
- Å spise.
- Å trave. Den gangarten foretrekker hun.
- Å grave i bakken.
- Å bli kjørt.
- Eplebittet.
- Birk. Stallens baby (selv om han har rukket å bli 3 år). Eneste hesten hun tolererer spiser av samme høydunge som henne selv.
- Å stå med foten oppi fòrbøtta (etter at den er "støvsugd").

Hun liker ikke:
- Å bli børstet under magen. Kilen må du forstå.
- De fleste andre hester. Hun er sjefen, og sur mot de andre, likevel er hun nesten helt avhengig av de..
- Komlokk/kumlokk. Ville nok flyttet hele verden bare hun slipper gå på dem.
- Når jeg ikke lar henne snu på tur.
- Bølger på fjorden.
- Båter er til tider meget skumle.

Ting tilknyttet vann/fjord begynner hun å bli vant med, så de kan snart strykes av listen. Skulle nesten bare mangle siden jeg nesten bor helt nede i fjæra til Sognefjorden..

Hesten jeg hadde på fòr før var redd/veldig skeptisk til høner..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  23:37:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fabian liker:
-Rulle seg, dette skal han gjøre vær dag, minst en gang på hver side
-Gulerøtter og annet snacks.
-Galloppere opp bakker
-"skremme" andre hester, spesielt hopper
-Gå på do rett etter jeg har møkket fint og hevet inn helt ny spon, slår aldri feil.
-Spise pinner og greiner, helst ha det med som "niste" på tur.
-Turer
-Stå å vente midt på beitet til jeg kommer å hente ham istedet for å kommer når jeg roper

Fabian liker ikke:
-Gå igjennom dører
-Bli ridd på bane
-Kumlokk
-Bli tatt på i fjeset
-Gå igjennom ridesenteret og opp til turstiene (ca 50meter strekning hvor han nekter å gå uten at noen går først)

Pluss masse andre småtrekk jeg ikke kommer på nå :P

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 05/05/2005 :  10:00:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Miriam liker:

- Å stå å henge hele dagen
- Å bli strekt, så hun kan puste og humre på beina sine
- SMÅ TING! Som valper, føll, katter+++
- Fishermans Friend
- MAT!
- å plage Tanja(litt mindre smart kldbl.hoppe
- røde hester! Hun elsker alle røde hester hun ser!
- å bli dradd forsiktig i ørere... det er heeelt nydelig
- plukke ting ned av veggen utenfor boksdøren
- turer i fjellet = fullstendig takeoff
- Sauen... hennes egen sau.

Miriam liker IKKE:

- Barnslige hester
- Altfor hardt arbeid(men gjør det heldigvis likevel)
- Gravemaskiner
- Dyrlegen

Er selvsagt en haug med ting jeg ikke kommer på nå, men alt i alt er hun en morsom peronlighet med sine egne meninger.

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 06/05/2005 :  14:25:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ellbell
Kopi av melding:
Þyrla er full av personlighet! Hun tar livet ufattelig med ro så lenge rytteren står ved siden av, eller hun er på beitet etc. Med en gang du setter foten i stigbøylen er det full fart=)

AKKURAT sånn er Birtingur også

Han har forøvrig morsom personlighet, den eneste hesten jeg har møtt med så sterk personlighet!!

Han liker å ri og jobbe, helst om han får løpe så fort han vil! han elsker å kose klø, bli børsta og den røde massasjebørsten. Han liker sønnen min, Storm, veldig godt. Er skikkelig nyskerrig på han Han elsker å hoppe over ting i skogen (er veldig spent på feltritt treningen på søndag) Han liker når vi kommer til stallen. Han liker seff mat og brød og gress!!!!

Han liker ikke viss vi har gjort noe kjedelig dagen før (les: Ånei, jeg trooor ikke du får hente meg på beitet idag!) han er ikke veldig hæppi får å bli spylt, han HATER halereim! Han liker ikke når vi drar fra stallen, da står han ved porten og kikker langt etter oss!!

Resten må liksom oppleves. Han er vikelig en sær kar, og det blir vedlig forsterket av de lysende blå øyna hans

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/05/2005 :  14:36:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Apropos spylt, beat: Jeg har lagt merke til at det går helt greit på frembena og fremst på magen. Men bakbena og bak på magen? Nei fyttigrisen, -det- er å be om for mye ;-) Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2005 :  16:16:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter finner seg i det meste hun, men hun demonstrerer litt når jeg kommer med benbelegg (det er for pingler synes hun), så da går hun sin vei. Og en ting til, hun vet utmerket godt at hun skal stå stille på stallgangen, men "ute av syne ute av sinn" er visst noe som heter, så når jeg forsvinner inn på utstyrsrommet, så MÅ hun bare ta et steg fram for å lukte på kraftforet som ligger i bøtta ved siden av, men jeg trenger bare å kremte så går hun tilbake og later som ingenting - hva? Jeg? neeei, lalalala;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

volvojenta

Norway

Skrevet - 06/05/2005 :  17:08:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressevolvojenta  Svar med kopi av melding
Min lille fullblodsaraber er ganske spesiell..
Han liker alt som innebærer mat,spesielt brødskiver med brunost.
Han graver mulen inn i høynettet og snurrer/kaster det rundt seg:P
Løfter bakbeina innunder magen når man tar på belegg bake.
Stopper helt opp i full fart for å klø seg på fremfoten(venstre:)
Stamper noe helt forferdelig hvis han har bandasjer bake som har sklidd litt ned.. (SKAL ha de av)
Liker hunder,men ikke katter.
legg handa mot panna,så klør han selv,flytter hodet alt etter hvor det klør:)
Rynker munnvikene og lager "bollekinner" hvis han blir sur.
Legger ørene rett ut hvis han blir frustrert(ser skikkelig syk ut)
Bukker gjerne hvis jeg skal ri han i samlet kort galopp.
Hopper over det meste,men bare må demonstrere først(bråstopp).

Har mye annet jeg kunne skrevet..
Han liker ikke traktorer.
Liker ikke tunge hester(kaldblods,døl,tungdøl)
Liker ikke bølger(han hopper over hver bølge,men skjønner ikke at han lager flere bølger da*knis*)
Liker ikke salt!( fryktelig irriterende)

Gled deg over hesten din,og den vil glede seg over deg:) Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2005 :  00:43:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
He,he,he...Den ene kaldblodsen min vrenger overleppa hver gang jeg tar frem hodelaget!

Ponnien min"gir labb/fot"hver gang han lukter at jeg har"snop"i lomma!

Varmblodsen min blir plutselig veeeldig kosesyk hver gang jeg skal ha tak i en av de andre hestene!"All oppmerksomhet til meg,takk"!
Han velger seg også ut enkelte personer han IKKE liker og da går han rett og slett til angrep!Jeg har alltid sett på ham som værdens største kosebamse,bare snill og god men det er han altså IKKE mot alle.......
Han har også funnet ut at han ikke vil ha andre enn meg på ryggen så de gangene andre har prøvd å ri ham har han steilet idet de skal stige opp(!)og hvis de først har kommet seg i salen så"ruller han de av seg"!
Som dere sikkert forstår så låner jeg ham ikke bort lenger.En ordntlig"enmannshest"med andre ord

Jeg hadde også en hest tidligere som var LIV REDD for sauer,mens GEITER var helt ok...Merkelig skapning

Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2005 :  07:03:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Vil bare fortelle om fjordinghoppa mi. Det særeste med hu er at hu elsker sjø! Og i om med hun står nede på vestlandet og bader i nordsjøen er dette vanskelig å forstå. Og for henne er det ikke nok å bare gå lit uti med vann opp til magen og så sprute litt, nei her er det nødvendig å gå så langt ut sånn at hun kan svømme. Og etter en stund da begynner den evige kampen... Å få henne opp av vannet. Og når vi galloperer på stranden er det som regel et problem at hestene trekker litt opp mot sanddynene, men nei, det skal ikke hun. Da er det å snike seg nærmere og nærmere vannet sånn at vi galloperer i vannkanten til slutt. Og helst vil hun lenger uti, uansett temperatur på vannet...

Så husker jeg en shettis jeg red da jeg var 8 "min" første hest. Hver gang gjorden skulle strammes, uansett om det var på sal eller sele så la hun seg ned! HUn var også skikelig sær på andre måter. Ingen fikk gå inn i boksen hennes, men med en gang de hadde med møkka greip var dette helt greit, hu steila opp og satte seg på bakbeina og kunne stå sånn leeeenge (forstår ikke at hun ikke ble sliten). Men dette skjedde heldigvis bare når vi skulle prøve å lære henne å rygge. Noe vi gav opp til slutt. I tillegg til dette var hun verdens største hest. Kom andre hester for nær banka hun alt fra svære kaldblodstravere til en 2 år gammel fjordingshingst som hadde syukket av!
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 30/05/2005 :  09:10:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pleier ofte å sammenligne knekten med en sær gammel gubbe fra voss...en sånn som står klar med "saltbørsa" når han ser folk langt borte...og helst vil få være villmann langt oppe på fjellet,uten for mye innblanding... :)

Men som da derimot er en helt annen når man blir kjent med han(hvor vanskelig det enn kan være...),han elsker teppet sitt..spesielt det "myke blå"...som desverre bare er et teppe og ikke et dekken,så det sklir hele tiden ned... Syns det er kos med stall-bandasjer,mens det derimot er Pyton med bakbeins-belegg på tur!
Han mener det er kos å gå på tur,så lenge vi helst går nye steder hver dag.....kjedelig å gå plasser man har vært før... Ja,med mindre det er i skogen da! Alltid like forventningsfull før vi går ut,ivrig og kan ikke vente..."Kom igjen,da! Kan ikke være SÅ vanskelig å få på det seletøyet!"

Har et hat/kjærlighets forhold til bikkja vår,Pia....veldig gla i henne når hun er på utsiden av gjerdet,og ikke plager....hater henne når hun "gjeter" ham... Hønsene er nå egentlig bare der ...mens kaninene er han veldig gla i! Kan stå i timesvis med hodet inn i naboboksen(der de bor) og bare titte....

Det kjekkeste med hele dagen er når han ser jeg kommer med grime og leie-tau,da er det ut på beitet noen timer :)
Og tenker det nest beste er når jeg tar ham inn for kvelden,ofte rett etter trening,børstet over og fått dekken på.Stallbandasjene er på plass,og høyet ristet opp... Maten er i krybba,i form av grøt,og det er lukket og stille...
Når jeg da sier "natta",og klapper ham på nakken,da tror jeg vi er like fornøyd med å være nettopp hvor vi er begge to!

Takker for meg. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.