hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sikkerhetsvest fra horze
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Sikkerhetsvest fra horze
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  18:02:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaring med disse sikkerhetsvestene fra horze?

Er de så lette som de påstår?
Hvordan sitter de på kroppen?
Er de komfortable, eller virker de stive og lite bevegelige?

Takker for svar :)

Redigert av - Ragnhild E den 25/04/2005 18:27:45

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  18:46:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker den hver gang jeg hopper eller rir på tur, og etter et par uker ble den nesten umerkelig for meg når jeg rir. Selvsagt, jeg merker jo at den er der, jeg blir stivere enn vanlig, men når jeg ikke tenker på den så blir jeg vandt til den og merker den ikke så godt lengre. De er ganske stive, men jeg synes den er grei nok til den prisen. Ønsker meg imidlertid sikkerhetsvesten fra Øvrevoll, men den passer ikke lommeboka mi. Og da er denne en absolutt grei erstatning.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  19:32:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
De har samme vesten som Øvrevoll har på Alvøen Ridebutikk i Bergen. Til samme pris, men med et større utvalg (jeg kjøpte min på Øvrevoll, men har vært på begge steder). De finnes nemlig i endel ulike størrelser. I både korte og lange modeller, så kan være greit å ha litt å velge i. Og så bør de vel prøves før man kjøper dem, og det er man jo litt avhengig av at butikken ikke ligger alt for langt fra. Er visst en butikk i Stavanger også som fører disse vestene, husker ikke butikknavn, men for de hvor det er aktuelt kan man jo sjekke opp.

Off-topic. Nå har det blitt valgfritt å ri med sikkerhetsvest i dressur på alle nivåer Blir vel antagelig kun de yngste og ferskeste vil jeg tro, men kan være greit å være klar over.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  00:56:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg kan også ha veldig lyst på den fra øvrevoll og jeg kan ha råd til den, men jeg tenker meg at hvis den fra horze er grei og fungerer greit, så kan jeg heller bruke de pengene på noe annet, da det faktisk er en del. Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 26/04/2005 :  08:27:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøve, prøve, prøve.. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  08:51:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vil tippe at Horze-vesten er like bra sikkerhetsmessig som andre vester. Men den må jo brukes for å kunne fungere. For min del var det alfa og omega at vesten var behagelig på dersom det i det hele tatt skulle være noen sjanser for at jeg skulle bruke den. Nå skal jeg skammes over at jeg ikke har brukt den så mye, men jeg har heller ikke ridd i slike situasjoner hvor jeg i første omgang hadde kjøpt den for å bruke heller. Jeg kommer nok ikke til å ri dressur med vest noen gang, med mindre det er en sprek eller ung hest. På tur eller i sprang vil vest være aktuelt. Jeg hopper da svært lite, og rir igjen veldig sjelden på tur.

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  10:04:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg bruker alltid vesten min, uansett hva jeg gjør. Min vest er nok en slik en som mange ikke vil ha, men jeg liker den veldig godt fordi den faktisk beskytter det den skal, i motsetningen til visse vester som slutter midt på ribbena (hva er poenget da? Den beskytter jo ikke engang det som er skjørest..).

Nå skal det sies at den er fra samme produsent som produserer Zippa, så den har aerowear-merket, i det minste ;-)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  11:26:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Zippa har forresten fått nye vester i nye farger nå. Så en ganske så tøff Zippa-vest i siste Horse & Rider.

Jeg har ikke prøvd Zippa selv, men de skal visst være ok. De ser jo fine ut. Selv om de er av denne "platesorten", så ser de litt mer formet enn endel av de andre.

Zippa er også dyre.. Men man må nesten finne ut selv hva man liker, og man må finne en vest som er såpass ok at du vil finne på å bruke den i de tilfellene du hadde tenkt. Eventuelt ennå mer

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 18/02/2006 :  11:20:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei:)

jeg synes absolut at sikkerhetsvesten fra horze er både sikker og lett. du merker selvsagt at du har den på, men den er mye lettere enn mange andre jeg har prøvd. og den tåler en god støyt;)
den jeg har dekker godt ned til korsryggen bak, og er under ribbeina fremme, noe som gir god sikkerhet for de indre organene:)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  20:15:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehe, har hatt min lenge nå og er veldig fornøyd med den. Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 19/02/2006 :  17:51:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe.. fant ut det jeg å ETTER at jeg hadde trykket på send knappen.. *flaut* hehe
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.