hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gøy å hoppe høgt ;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Gøy å hoppe høgt ;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Corneliaogsynzi

Skrevet - 25/04/2005 :  13:07:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
heij;) det e kjempe gøy å hoppa høgt elske det;) kor høgt har dokkor hoppt??....*klemmår*

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  13:30:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
I min "grønne ungdom" da jeg drev med sprangriding og konkurranser hoppet jeg 1.10, men etter og ha vært involvert i to stygge ulykker er jeg blitt ei ordentlig pyse! Så da jeg for fem år siden hoppet 60 med min datters ponni holdt jeg vel nesten på og pisse i buksa av redsel, hehe :) Så nå er det helt stopp, rir heller rundt enn over nå * pysete, pysete meg!! *

Men jeg har da en drøm og en gang tørre prøve komme over min redsel, og kunne hoppe over nedfalne trær o.l. med min arabergutt. Men det blir vel bare med drømmen..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 25/04/2005 13:31:29 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  13:54:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høyeste er vel 80 *rødme*... Jeg er en pyse, og må stole 100% på hesten før jeg tør å hoppe, så da blir det liksom ikke mer enn det. Lolita er heller ingen spranghest, hun hater å hoppe, så da holder jeg meg på bakken. Men å hoppe i terrenget er gøy, små nedfallstrær og bekker flyr jeg over som bare det (ikke med Loli da, hun foretrekker å gå rundt...)

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  14:16:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
:) Må nesten henge meg på her jeg også! Og innrømme at jeg er livredd for å hoppe...he,he,he...hadde en heller skremmende opplevelse da jeg begynnte å ri... En venninne hadde for-hest på sommeren(ble kalt "skrulle",den hesten..så...),satte lille meg oppå det svære dyret(var sikkert ikke så svær,varmblods eller noe lignende,men lille meg.....),uten sal,med en venninne på ene siden av hinderet,og ei jente på andre siden som skulle "ta imot"......huff.....

Enden på visa var at hesten hoppet hinderet,jeg skled ned på siden,og hesten satte ut..... Overlevde begge to,uten et skrubbsår,men må ærlig innrømme jeg har holdt meg unna hinder etter det... :)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  15:12:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe... har selv hoppet 1 meter med en liten ponni...
jeg må også stole veldig godt på ponnien/hesten før jeg hopper..

men har da høyere ambisjoner:)

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  15:23:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Er så heldig at jeg ikke er redd hinder i det hele tatt jeg!=) Vet ikke hav jeg skulle gjort ellers, elkser å hoppe=D Har hoppa 110 bane og 125 enkelt hinder me ponnien min=)
Klem

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  16:06:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hoppet 120 med hest, 100 med ponni. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  16:42:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hoppet i min tid 130 enkelthinder med hesten min. Føltes som å fly! Ellers har jeg hoppet 1 m bane. Men det er leeeenge siden nå... Nå tror jeg det hadde holdt med et lite kryss ;)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  19:41:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Har vel hoppet ca 120cm "i min tid", men nå for tiden hopper jeg bare omtrent halvparten så høyt :P
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 25/04/2005 :  19:44:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er jo ikke mer en 12 jeg da... Har hoppet 90 cm. Hvis jeg hopper høyere, så blir sitsen feil og jeg sklir bakover og hesten må streve seg over. Men jeg liker best å hoppe 40 cm på nordlandshesten jeg passer. Er veldig pysete, men elsker å hoppe!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  20:40:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har vel hoppet 1,15 med min tidlegare fjording. Eg syntest det var veeeldig høgt. Hjelp. Går greit med 0,90 - 1,0 m baner (med fjording) men da må eg stole på hesten. Er ikkje noko tøff sprangrytter. Men gøy å hoppe gymnastikkhopping og slikt når hinderne er rundt 60cm.

Hoppet forresten gymnastikkhopping med venninna min sin fjording her tidlegare i vår. Vi hadde 2,5 m mellom hinderne så han tok like godt å hoppet over to hinder i ett sprang. Gjett om eg hylte da. Hjelp. Hadde ikkje akkurat planlagt det nei, men gjekk heilt fint da. Hesten syntest det var kjempegøy og stakk avgårde i full galopp etterpå. Sånn jippi eg er flink humør på han.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  21:07:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg synes overhodet ikke det er gøy å hoppe høyt! Nå synes jeg det er stort nok med 80 cm...hehe..helst skal ikke hinderet gå over 60 cm ;)
Men har hoppa drøye meteren før, når jeg var "liten"...var mye tøffere da!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  23:34:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg er litt sånn at jeg ikke helt skjønner poenget med å skryte av det å ha hoppet så høyt. Det er jo så enkelt.. Jeg har hoppet 1.25 med en hest som vanligvis hoppet grinner når den ble ridd på tur. Da falt jeg først av fordi jeg kom helt galt på (og hesten hoppet selvfølgelig likevel), og jeg fikk en svak hjernerystelse. Så hoppet vi igjen, og da gikk det bra. Da ble det ikke høyere fordi da hadde jeg vunnet høydehopningskonkurransen vi hadde. Dette kunne hvem som helst klart.. Med denne hesten.

Det var selvfølgelig litt spenning i det, men antagelig noe av det enkleste jeg har gjort med den hesten jeg hoppet.

Det som er vanskelig, det som betyr at du er en god sprangrytter er det å kunne ri flere hinder. Ri rideveier, måle avstander, ri tempovekslinger osv. Å hoppe 1.25 er faktisk 10000 ganger enklere enn å hoppe en bane på 80cm. Iallfall min mening.. Men det er jo litt spenning i det å hoppe høyt, men jeg ser ikke helt poenget ved å måle hvem som har hoppet høyest. Det sier ingen verdens ting. I mitt tilfelle betyr det kun at jeg har vært heldig og hoppet "verdens mest ærlige hest" i en høydehoppningskonkurranse på en rideleir jeg var på da jeg var liten.. Den dag i dag er jeg sjokkert over at jeg turde (jeg hopper jo veldig sjelden nå), men det er jo heller ikke noe stort.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 25/04/2005 23:35:25 Gå til toppen av siden

sadie

» VIP

Skrevet - 26/04/2005 :  03:19:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hoppet 1,30m baner i 'min' tid, dvs før jeg sluttet å ri for en 6-7 år siden. Nå hopper jeg ikke i det hele tatt pga hesten jeg har på halvfôr ikke er klar for det, men jeg savner det fælt! Selv om jeg ikke er like tøff som jeg var før..sist gang jeg hoppet hoppet jeg en liten bane med vel 1m høye hinder..det var kjekt=) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  10:46:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Spoff: Ja, enig med at å hoppe et høy enkelthinder er lettere enn å hoppe en bane på 80cm, men det som de fleste syntes er litt gøy med å hoppe høyt en gang i blandt er den herlige følelsen av å kunne fly ;)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  13:55:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har hoppet 1 meter, og det holder i massevis for meg
Men regner med at jeg blir "tvunget" til å hoppe høyere med spranghesten til naboen :S

Therese

Redigert av - Eikdokka den 26/04/2005 20:45:53 Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.81 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.