hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - distanse for første gang ;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 distanse for første gang ;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  10:20:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
I slutten av Mai har jeg og gamlemor funnet ut at vi vil prøve oss på distanse for første gang!

Vil gjerne få greie på litt av dere her som har noe erfaring med distanseritt!

Skal starte LD(1.5 km), regner med at det er Clear round da.
Når jeg skal melde meg på, bør jeg oppgi at jeg er Debutant da? Som i sprang ved første gang f.eks.. Pleier vel å få ei sløyfe også da når man er debutant?

Er det lett å ri seg vill på en slik kort løype?(min største bekymring!!!)

Rir henne hver dag(en dag fri i uken), ca 40 min per gang. Vi veksler mellom skritt, trav, galopp, litt intervaller innimellom, og pleier å ta noen gode oppoverbakker med på treningen som regel. I tillegg til dette trener vi en del dressur, bøyer og myker henne opp! Noen flere tips for at vi skal komme ut i best mulig form til stevnet? :)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 25/04/2005 :  11:02:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du mener vell 15 km, ikke 1.5 km
Pleier å være clear round opptil 20 km, vist jeg ikke tar feil. Når du er debutant skal du ha debutant sløyfe. Bare oppgi at du er debutant når du melder deg på.

Tror ikke du rir deg vil, løypene er som regel godt oppmerket, og så er det lett å følge sporene etter da andre hestene.

Hesten trenger ikke være i super form for et såpass kort løp, helt vanlig god form holder. Min erfaring med rittene heromkring er at det er mye tøft terreng (stein, lyng , myr osv). tren opp senene til hesten med mye ridning i terrenget.

Hvor er dette rittet?
Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  11:58:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
LYKKE TIL (^^,)
<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  12:37:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tenkte bare at jeg skulle tilføye at du må holde sløyfen selv, de har ikke som de deler ut på stevnet.
Lykke til, håper du vil trivest :) Selv syntes jeg ikke det er vanskeligt og finne frem i løypene, som regel blir du ridende sammen med andre også :) Mange debutanter på 15-20 km.løypa, så ryttere pleier som regel alltid vise hensyn :)
(clear round er der også på 40 km. av og til ).

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  17:50:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
holde sløyfen selv? forstod ikke helt tror jeg.. Mener du at en må kjøpe inn sløyfe til seg selv? blir ikke det litt rart isåfall, en kan jo ikke vite om en klarer clear round eller ikke.. Tror jeg driver å misforstår kraftig her nå! hehe..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  17:52:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
bruna33: Rittet er på Bokn ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  18:13:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, tror jeg også missforstod litt her... Jeg tenkte på den en setter i halen på hesten som viser at en er debutant :) Mens jeg tror du tenkte sikkert på den rosetten en får når en har gjennomført, stemmer det?
Huff, ikke meningen og forvirre deg altså.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  21:00:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe ;) nåååå skjønner jeg! hehe.. Visste ikke engang at man måtte ha noen sløyfe i halen som viser at en er debutant jeg! Så det er bra at du fikk med! Er det noen spesielle krav for hva slags sløyfe det skal være? farge eller hvordan den skal festes? hehe.. :)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  21:14:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hmmm... nå måtte jeg spørre min datter før jeg kunne svare på det.. Men det altså rød sløyfe i halen om hesten sparker, blå søyfe om det er en hingst og grønn sløyfe om du er debutant.
Men den røde sløyfen pleier ikke hjelpe så mye syntes jeg :( En del ryttere som ikke gidder bry seg, jeg sier fra at de må passe på for hesten sparker men det skjer ikke noe før han langer ut.. Og han sparker ikke bare med en fot om gangen.. Han smeller likesågodt til med begge samtidig :( Jaja, de lærer etter en slik karamell ;)
Ellers så syntes jeg rytterne er meget flinke til og ta hensyn til hverandre i løypene, vi pleier og ha det meget hyggeligt, prater og har det kjekt.
Håper du også vil trivest :)

Jeg pleier ta en manstrikk og feste sløyfen med. Så sitter den bedre i halen. Pleier la den henge fritt ned, ikke med sløyfe da den blir mindre synlig da.

Ellers så syntes jeg du har et meget variert og bra treningsprogram, viktig med noe dressur/mykgjørende øvelser.Så det er bra du holder på med det også :)
Kom på at det kan være greit og trene på forbipasseringer og det og bli passert av andre, ta avstikkere fra andre ekvipasjer for så og møte dem igjen lenger fremme på turen deres.

Pulsen skal være under 64 for og få gjennomført løpet. Men du har 30 minutter på deg til og roe hesten din ned, etter at du er kommet i mål, så det går nok helt fint :)
(Godt de ikke sjekker puls på oss ryttere, hihi)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 25/04/2005 21:18:42 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  18:09:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Takk for infoen! nå føler jeg meg litt mer kunnskapsrik om dette her! :)
Har fortsatt en måned på meg før rittet skal være. Håper bare at jeg får tak i de jeg skal melde oss på til, så at rytter.no har ikke lagt ut proposisjonene(eller no sånn)for akkurat det rittet! Men det kommer vel nok ;)

Ja, takk og lov for at min puls ikke skal måles! kjenner jeg meg selv godt nok, så kommer jeg nok til å være like nervøs som distanse, som i sprangen! eier ikke kontroll på nervene mine når det gjelder slike ting!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  19:10:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Proposisjonen pleier også og stå i "Hestesport" og "Ridehesten" :)

(Da har vi det likt ja, ang.nervene! Mine nerver løper helt løpsk med meg også.*grrrr*)

MIX

Skrevet - 26/04/2005 :  20:52:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Edit: Flyttet fra forumet "diverse" til "distanseridning".
MIX, administrator Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.