hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HJELP Rideknappen!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 HJELP Rideknappen!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

calmcasil1
» VIP

Skrevet - 23/04/2005 :  18:49:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal ta rideknappen 3, og lurer på svaret på noen spørsmål.
Hvor ofte bør en hest fores og vannes?
Nevn et par ting som kan skje om hesten er feilaktig foret.
Vet rytteren hva det vil si å vise hensyn til ander brukere av "turterrenget" der de rir?
Hva må jeg svare på disse?

En by - Et lag
Det handler om stolthet

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  00:58:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Det finnes en bok, eller rettere sagt et hefte man kan få kjøpt i bokhandleren. Hefte heter "Rideknappen" og handler om ja, rideknappen. Hva du bør kunne og skjemaene. Kjempekjekk å ha!!
Hør med nærmeste bokhandler/hesteutstyrsbutikk om de har noe slikt. Kan anbefales til alle som tenker på rideknappen(alle gradene)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 26/04/2005 :  12:10:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant dette på nettet:

1. Litt om fôring:
Hvor ofte bør en hest fôres og vannes?
Hvor mye fôr og vann trenger en vanlig ridehest daglig?
Hva slags fôrslag brukes vanligvis?
Nevn et par ting som kan skje hvis hesten blir feilaktig fôret.
2. Ridning i skritt, trav og galopp på rette linjer og bøyde spor (ca 15 min.). 3 travbommer samt et lite krysshinder skal forseres i trav. Dommeren står på ridebanen og kommanderer øvelsene.
3. Ridning i skritt og trav i moderat trafikkert område og / eller i tur/ skogsterreng med leder (dommeren skal være turelder). Maks antall ryttere er 8. Rytterne skal kjenne og vise kjennskap til regler i trafikken og og i skog og mark. Rytterne skal vise god fremtreden til hest.

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  12:23:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hvor ofte bør en hest fores og vannes?
Her burde du gjerne få fram at hesten har liten mage og bør fores lite og ofte. Hesten burde ha fri tilgang på vann.
Nevn et par ting som kan skje om hesten er feilaktig foret.
Diverse sykdommer, kolikk, diare, forfangenhet, ol, blir veldig sprek/sløv, tynn/tykk, osv.
Vet rytteren hva det vil si å vise hensyn til ander brukere av "turterrenget" der de rir?
Ta hensyn til gående og syklende, og andre ridende. Ta hensyn til biler, kunne trafikkregler, ol.

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 26/04/2005 :  12:24:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke for å kritisere deg personlig, men jeg synes heller du bør gå ned en grad dersom du ikke vet svarene på de spørsmålene du kom med. Synes det er en "selvfølge" at rytteren har påpass med forkunnskap når man skal ta den og den graden.

Men dersom du tar en titt og leter på hest.no og her på hestemarked og sjekk i spørrepanelet, så vil du finner de svarene du er ute etter.
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 26/04/2005 :  13:34:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som er lurt er å kjøpe en bok som heter "rytterens ABC" da får du med en liten nok som heter "veien til rideknappen".

Der står alle "kravene" til rideknappen (alle gradene) og bedømmingssjemaet står der også.

Denne boka brukte jeg da jeg øvde til rideknappen grad 5, og det gikk fint;)
Fikk faktisk 3 poeng (man kan få 1, 2 eller 3 på alle øvelsene) på alt vi gjørde;)
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 26/04/2005 :  13:35:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
På landbruksforlaget (på nettet) kan du kjøpe den boka.
Det gjorde jeg (på nettet)
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2005 :  20:31:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
meg selv 2: det var navnet på heftet jeg mente. Har ikk eufnnet det igjen, så jeg kom ikke på navnet. Bra det er noen som husket det :-)
Innmari grei bok å ha. Spesielt hvis man har med begge heftene.

Calmcasil: lykke til!! =)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 28/04/2005 :  20:52:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig;) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.