hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kan noen se hit???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 kan noen se hit???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sjarmson og Trine

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  11:33:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSjarmson og Trine  Svar med kopi av melding
Heisann!
Hvor mye reflekser bør man ha???
Jeg her ei tante som sier at jeg ser ut som er juletre når jeg rir....

jeg har refleks ridedekken, hodelagreflekser, fortøyrefleks, beinreflekser og refleksvest.... er det for mye???? eller man kan jo aldri få for mye relflekser... men hva syns dere??

klem

TRINE

Opal

» VIP

Skrevet - 15/04/2005 :  11:55:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er du ute å rir i mørket synes jeg ikke det du nevner er for mye. Er det snakk om å ri i dagslys holder det med refleksdekken.

Viktig å huske på at i mørket er det bare de påsydde refleksene på dekkenet som reflekterer lys så man er ikke så godt synlig som man kanskje tror.

PS: Fint om du i overskriften din antyder hva spørsmålet ditt dreier seg om...et lite hint iallefall...
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  12:33:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Husk at selv om man rir ut i dagslys, så kan mørket komme fortere enn man tror, eller turen bli litt lengre enn planlagt. Å gå på tabben at det ble mørkt før man kommer hjem er jo typisk nå på våren og særlig høsten.

Jeg synes faktisk beinreflekser er viktigere enn dekken. Om man skal si at noe er viktigere. Dette fordi beinreflekser er i høyde med lysene på bilene, og godt synlig fra alle kanter om du har beinreflekser på alle fire bein.

Apropo refleks.. Noen tidligere debatter:

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 15/04/2005 22:36:20 Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 15/04/2005 :  22:13:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ettersom jeg kjører bil, vet jeg nøyaktig hvor lite synlig en hest og rytter uten refleks er. Derfor sier jeg: Det kan aldri bli for mye! :) Så mye man gidder.. (Men MINST beinreflekser og vest.) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  23:53:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har lest en plass at refleks på hodet til rytteren er det første en billist ser?..
Men jeg mener også at du ikke har for mye reflkeser på deg, er bedre med mye enn lite :)
Ikke ta deg nær av om din tante sier du ser ut som et juletre når du kommer ridende, tenk sikkerhet ;)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  10:31:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvorfor skal hoderefleks være det billisten først ser? Jeg har lært det samme om beinreflekser, og synes vel også at det passer beder i samsvar med hva jeg ville tro ut fra hva som bør være realistisk også.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  11:38:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har letet og letet, men såklart skal jeg ikke klare og finne skrivet
Men husker bare at det var en undersøkelse som var gjordt, der resultatet var at det øverste punktet ble sett først., deretter vesten, fortøy/hodelagsreflekser o.s.v.

Bare såå typisk når en skal finne noe altså!!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  11:38:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Når jeg kjører på landevei i mørket og møter hest er det refleksvesten jeg ser først, så beina. Hoderefleksen legger jeg ikke merke til før jeg er helt nærme og dekkenet ser jeg sjelden fordi det ofte bare er en liten stripe bak som faktisk har refleks.
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  12:05:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også forstått det sånn at det er reflekser midt på hesten som er først synlig,iallefall på medium/stor hest...
Men er da uansett viktig med reflekser lavt(bein),midt på(evt bryst,dekken,vest) og oppå(hjelm,hodelag).
Så er man iallefall dekket :)

Kan vel egentlig aldri bli for mye reflekser/sikkerhet.....

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Sjarmson og Trine

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  11:17:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSjarmson og Trine  Svar med kopi av melding
TUUUUUSAN TAKK FOR ALLE SVARAN:D
TRINE Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  11:34:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
reflekser på deg og hesten! er vel vitigst?
men syns ikke du skal slutte med så mye refleks, selv om tanten din sier at du ser ut som et juletre!
(har fått høre det en del selv)
det er bedre med for mye enn for lite..
og en gang kan det skje et uhell.(uten refleks)
så viktig med refleks sier nå jeg!

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 25/04/2005 :  19:42:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man skal ha minst 7 reflekser har jeg hørt. Men det er for at du ikke skal få skylden om du blir påkjørt. da er det bilisten sin feil.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/04/2005 :  13:25:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Er det ikke slik at det er billisten sin feil "uansett"?

Bruk så masse refleks som mulig, kan aldri bli for mye (med mindre hesten ikke klarer å gå ).

Therese
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 26/05/2005 :  08:12:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
heija..

Høres itj så alltfor my ut d nei..
Bedre å ha for mang enn før lite si æ..

koz ina

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.