hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - transportsokker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 transportsokker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 13/04/2005 :  18:47:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei!!
skal da frakte en het nokså langt, og da er jeg kommet inn på beksyttere. har dere noen forslag til transportbeskyttere?
har sett på hooks og noen andre butikker...
men er greit å høre hva andre anbefaler...
det jeg ser etter er høye transportsokker... og prisen burde ikke være slik at jeg svimer av bare jeg ser den =)

håper på tips

Opal

» VIP

Skrevet - 13/04/2005 :  22:40:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå vet jeg ikke hvor "svime av" terskelen din ligger, men tror du skal slite for å finne noe brukelig til under 500 kr. Disse fra Heimer koster tett opp mot 500. (så de samme på en annen nettbutikk til 650,-...)
http://www.brumby.no/html_plain_items?items_id=181423

Dette settet fra Alpha Horse kommer på 725,-
http://www.brumby.no/html_plain_items?items_id=182758

Pessoa sine koster 808,-
http://minhestebutikk.no/mhb/produkt.asp?kat=17&pid=3405

Bucas sine koster 840,-
http://www.hestesport-centeret.no/?itemID=1155

Er hesten så urolig at den trenger transportbeskyttere?
For en hest som som ikke er vant med transportbeskyttere kan det bli en vel så stor "stressfaktor" som selve transporten...
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2005 :  22:53:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Å ha på seg transportbeskyttere er vel ikke akkurat noe å stresse seg opp for, med mindre man har en hyperstressa hest. Kan vel la hesten prøve dem på noen dager i forveien for å bl vant til dem, verre burde det ikke være- Det er vel bedre å være på den sikre siden å padde litt ekstra opp på lange reiser for å unngå skader. Kan jo forsåvidt også bruke bandasjer; men det kan gå galt hvis bandasjen løser under transporten og hesten begynner å fikle seg inn.. :/

De som hooks har virker greie de, kommer ikke på noen merker å anbefalle selv nå (kjører bare korte turer opp til beite med ponnien nå)

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 14/04/2005 :  07:48:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg så rett, så hadde du en fjording. Den har såpass gode bein at jeg er ikke sikker på om den trenger beskyttelser. Hvis den er HELT hyper så bør du ja, men hvis ikke så trenger du ikke.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  09:13:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Vi har Høøks sine svarte Equi-Guard beskyttere, de er høye og tykke. Borrelåsene er også meget kraftige og holder utrolig godt.Prisen er kr.449.-
Disse er hvertfall vi kjempefornøyde med og kommer til og kjøpe til de andre hestene når det blir behov for dette til dem :)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Winnie_1

Skrevet - 14/04/2005 :  22:43:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Em.. uansett hvor rolig hesten står, trenger den beskyttelse.. har dere noen gang sett en hest som har stått skodd på henger, mistet balansen i en sving, og tramper på sine egne ben? ikke et vakkert syn!

bruk vanlige bandasjer uten stretsj, og neoprenekopper på alle fire beina. det er billigere enn transportsokker.

hvis du foretrekker sokker, har de noen høye sokker med ekstra beskyttelse nede ved hoven. fra finn tack. de er gode (har dem selv) og koster ikke flesk etter som jeg husker :) venn henne til det først, mange hester får en skikkelig hanegange med det samme de tas på, og kan stresse dem på heneren. men gå litt tur med henne noen dager i forveien. ta det over flere økter :)
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  22:47:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
simra, du vet Lidl på stange? Der har de kjempe fine transportbeskyttere til 199 kr. Kvaliteten er - tro det eller ei - fantastisk. De er ganske tykke og puster. Har sett på vipen din at du ikke bor langt unna. På Kneggen har de jo også, men der er de mye dyrere.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 15/04/2005 :  07:36:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Em.. uansett hvor rolig hesten står, trenger den beskyttelse.. har dere noen gang sett en hest som har stått skodd på henger, mistet balansen i en sving, og tramper på sine egne ben? ikke et vakkert syn!

Opprinnelig postet av Winnie_1

....Kjører man på en slik måte at man utsetter hesten for dette bør man finne på noe annet enn å kjøre hest med henger i!

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  08:11:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg forstår ikke hvorfor en ikke bare kan sikre seg at det ikke skjer noe skade på hestens bein?... Det trenger ikke være sjåførens feil at hesten har tråkket på seg og blitt skadet.
Det koster ikke så mye ekstra tid og legge på noen bekyttere eller noen bandasjer evnt og da være sikrere på at hesten kommer fram skadefri.
Ingenting er kjipere enn og komme fram med en hest en likevel ikke kan starte med. Noe jeg aldri har opplevd siden jeg alltid beskytter beina hans.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  09:01:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Uansett kor fint man køyrer så kan man bli nødt til å bråbremse eller annet. Det kan skje alle. Her hos oss har vi mykje smale kronglete veier å køyre på. Og dei store vogntogene tar ikkje hensyn. Har vore med på ein slik tur sjølv der vi virkelig måtte stå på bremsene, men vogntogsjåføren gav blaffen og køyrde. Alt gjekk fint den gangen men man kan aldri forsikre seg 100% mot uhell.

Eg har fjording, men eg bruker transportsokker fordiom. Uten bein ingen hest, så spiller ikkje noko rolle kva slags rase det er. Kan skje skader uansett.

Sjølv bruker eg transportsokker av lær med tjukk filt inni. Desse er litt sterkere enn mykje av dei transportsokkane man ellers får på markedet. Men har ikkje sett så mykje av dei i salg lenger. Kjøpte mine for rundt 1200 kr for fire stk i 1999. Dei er like fine endå. Forholdsvis dyrt i forhold til mykje av dei transportsokkane man får kjøpt for tida, men ei investering som holder i årevis berre dei blir stelt skikkeleg.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  09:07:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Enig med Bente77, hvorfor ikke bare ta forhåndsregler?

Uansett om det er en fjording,fullblods eller en shettis.. Jeg ville tatt på beskyttelse! De er mye som kan skje under transporten som ikke var planlagt, og beskyttelsene kan hindre skade.
Hvorfor IKKE bruke transport- sokker/beskyttelse??

Når vi mennesker først skal ha hest synes jeg vi kan passe så godt på dem som mulig.

Edit:

Lucinda:
Du kom meg akkurat i forkjøpet

Jeg har faktisk også transportsokker i lær med masse filt inni. De er noen år gamle ja, og har heller ikke sett de i salg. Det er synd hvis de har sluttet og selge de, utrolig gode!!

Therese

Redigert av - Eikdokka den 15/04/2005 09:15:04 Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  17:15:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
akkurat det jeg mener!! vi bruker jo trnasport beskytter dølen på stallen,. hvofor ikke en fjordhest? den hesten er redd for transporten pga et uhell, og det skader ikke med transport sokker...
lidl på stange blir vel et stykke men =)
har ikek bestemt meg for noen sokker enda, men er godt å høre hva andre har å anbefale =)

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  17:52:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Håper du finner noen bra da :-D
Therese
Gå til toppen av siden

Winnie_1

Skrevet - 15/04/2005 :  22:01:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leste at det "bare" var å kjøre som om man har en hest baki. Da tenkte jeg at dette kom ikke fra noen sjåfør :P så så jeg at flere var enige med meg i min tanke (eller det var vel jeg som var enig med dere) at det er ikke "bare" å ta hensyn. Klart man skal ta hensyn, ikke ligge på to jul i svingene å sånn. Men SÅ mye uforutsett kan hende. Jeg skjønner ikke helt hvorfør det skal være "flaut" å buke beskyttelse på de trauste hesterasene.. En fjording trenger transportbeskyttelse akkurat like mye som en araber. For et par istykketåkkede bein er ubrukelige uansett om det er snakk om fjordingbein eller araberbein. Vil si det er rimelig uvitende og gammeldags å ikke beskytte hestebeina på transport. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.