hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - En gjenganger - men jeg spør allikevel
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 En gjenganger - men jeg spør allikevel
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Liwi

Skrevet - 07/04/2005 :  11:52:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er interessert i informasjon om hestesenter rundt om i Norge. Opplysningene jeg ønsker er

- type sted (klubb/ privat) m/u rideskole

- pris pr mnd,

- hva er inkludert (fôr/ flis/ utslipp m.m.),

- fasiliteter (utebane/ ridehall/ treningsløyper - og tilgangen på disse)

- hvilke "plikter" man har som oppstallør til å delta på foringer/ utslipp/ vedlikehold o.s.v.

- avstander, tilgjengelighet

- eventuelt annet positivt/ negativt med "ditt" sted

På forhånd tusen takk til alle som svarer. Ta gjerne med andre steder enn der du står også, hvor du vet hva som er inkludert

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  12:13:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sander Gård/Stall Klever,
- Privat stall med plass til 7 hester.
- 2300, tror jeg.
- Alt er inkludert; fri tilgang til for hele dagen, foringer, møkking av spilt/boks, dekkenskifting o.a.
- Utebane på stedet, den er veldig bred, men ikke så lang. Superbe turforhold/treningsløyper rett utenfor døren og fri bruk av jorder høst/vinter/vår.
- Ingen plikter utenom det å bruke stallens hovslager og veterinær.
- Ligger 1,5 km. fra busstopp og/eller stasjon i Maridalen, omlag 25 minutters bilkjøring fra sentrum.
- Superkoslige folk og veldig grei stalleier :-D
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  12:32:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Norsk Fjordhestgard, stiftelse
Plass til 27 hester på 14 bokser 13 spilt. (Litt rideskuleaktivitet, tirs, ons, tors)

2550 for 2 måltid rundball 1 måltid hø og 2 kg kraftfor. Dersom berre høy (ikkje rundball) kr 2798 pr mnd. Flis inkludert.

Det blir møkka, fora, sluppe ut, bytta dekken dvs alt utenom trening.

3 bra store luftegårder med litt skog osv. 3 gruspaddocker. Dersom hesten kan gå sammen med nokon kan den gå ute stort sett heile dagen. Evt. halve dagen.

Stor utebane 65x265, lita utebane med sand/gummi underlag ca 20x40. Ridehall 25x65. Maratonhinder for køyring. litt feltrittshinder. Masse turmuligheter på skogsveger. Mest bakker opp og ned, ikkje så mykje flate turveier anna enn på asfalt.

Ingen plikter utenom å sørge for hovslager og dyrlege og slike ting.

Ligger 4-500 m frå bussstopp.

Svært trivelig miljø.

Redigert av - Lucinda: den 07/04/2005 13:02:36 Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 07/04/2005 :  12:38:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rotnes Bruk i Nittedal (www.rotnesbruk.no).

-privatstall med plass til 14 hester.

-galoppstall med plass til 9 hester.

-stedet er privat og uten rideskole, men oppstallørene samarbeider og leier inn en god instruktør en fast dag i uka.

-Prisen ligger på rundt 3500,- i mnd.

-det er da inkludert all fòring + møkking på hverdager og evnt dekkenskift.

-forplikter seg til å dele fòring med de andre oppstallørene annenhver helg. Det samme gjelder i ferier og div. helligdager. Men siden det er såpass mange er det ikke noe problem, blir bare en sjelden gang på hver. Oppstalløren må møkke selv i helgene.

-stallen har egen ridebane 20 x 60, og har (muligens) planer om å bygge ridehus dersom etterspørselen er stor nok. Longeringsring, tørkerom, oppholdsrom, store lyse bokser, eget galoppspor på 1.5 km og andre egne rideveier i skogen. Kort vei til Nordmarka og Romeriksåsen. Hver hest har egen paddock og de er ute hele dagen og kvelden om ønskelig.

-stallen ligger svært tilgjenglig til, rett ved R4 (tror jeg den heter..) er enkelt å finne fram der allefall! Toget går rett oppi skogen der, og bussen går 100 meter unna stallen.

-miljøet er svært godt, voksne mennesker og 2-3 fòrryttere på 13-15 år. Eierene av stallen er svært nøye på godt forhold i stallen, og de leier ikke ut til hvem som helst. De har et veldig godt forhold til oppstallørene selv, og er med på stallmøte hver eneste mandag og tar opp ting og tang som oppstallørene lurer på, og andre ting som skjer i stallen.

Nå kjenner jeg ikke denne stallen så godt ennå, jeg begynner å jobbe der som lærling i august i år, men inntrykket mitt er at det er en veldrevet stall som tar godt vare på både hestene og oppstallørene sine.
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  15:09:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Sotra hestesportsenter:

2700 kr i mnd i stalleie, som inkluderer høy, kraftfòr, møkking flere ganger for dagen, ridebane 20x40 m, flis, inn- og utslipp av hester, skoing, dekkenskift etter avtale, samt at hesten blir tatt hånd om om man ikke har mulighet til å stille selv.

Et godt, voksent miljø, med masse forskjellige intresser. Søknad for rideskole inne, men dette vil ikke gå ut over privathestene.

Det er kapasitet til 17 hester om jeg ikke tar feil, hvorav fire av boksene er store og luftige utebokser.

Dette er rett utenfor Bergen.

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  16:40:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
De jeg har vært mest borti:
Øvre Hinden Gård er det vel det heter, en liten privatstall på eiers tomt. Hus til eier og en av oppstallørene er ca 5-10 meter fra stalldøra. Liten "gård" midt i et boligfelt.
2850kr/mnd for ponni, 3000kr for hest.
Inkluderer boks, bruk av fasiliteter, for, høy, 5sponsekker i mnd. Eier sørger for regelmessige besøk av hovslager og veterinær og markkurer til alle hestene, men disse utgiftene kommer i tillegg.
Stallen har 8 bokser, en av de er ponnistørrelse, og 1 vaskeboks. Den har en ridebane som også brukes som paddock om vinteren. Vi har også avgang til 3 gresspaddocker på kommunens tomt, men disse er temmelig ubrukelige om vinteren.
Oppstallører sørger selv for møkking, lage for, mosjonere og slippe ut hesten (men dette kan jo selvfølgelig avtales med andre oppstallører). Oppstallør har noen helgeforinger i året, da det er snakk om å fore 8 hester frokostmåltid i 8-9tiden en helg.
Stallen er rett ved Rogaland Rideklubb så det er greit å komme seg til treninger/stevner og kunne bruke ridehus. Ridestier er også like ved og flere bussstopp i nærheten. Siden det er "i byen" er utslippsmulighetene ganske dårlige, så om sommeren sender vi hestene ut på landet i et par måneder.

Rogaland Rideklubb. Rideklubb med mest fokus på sprang, tilbyr privattreninger og ridetimer.
1500kr/mnd inkludert kun boks og bruk av fasiliteter + foring kl 7-8 og kl 12.
Stallplass til 40-50hester, 7 små paddocker (altfor lite), utendørs ridebaner på ca40x80 og ca30x40, ridehus ca20x40, kommunale ridestier, rytterstue, hesteutstyrsbutikk, kiosk, høylåve og toaletter.
Oppstallør møkker/lager for/sørger for utslipp og mosjon selv. Må selv fore kvelsmåltider. Regelmessige obligatoriske dugnader.
Det pleier å være fellesvaksinasjoner og markkur.
Klubben ligger utrolig leit til idag, rett under motorveien omtrent. Den ligger midt mellom byene Sandnes, Sola og Stavanger og rett ved ridestier og naturområde, så ellers er beliggenheten grei. Det går flere busser og er som sagt rett ved motorveien så ikke noe problem og komme seg til.
Klubben skal flyttes til et bedre egnet område snart. Ettersom de ikke eier tomta klubben ligger på (eid av universitetet) virker hele sentere som en midlertidig løsning.

Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 08/04/2005 :  12:39:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar hittil... Noen flere....

Man trenger ikke nødvendigvis stå på denne stallen, jeg ønsker bare info om hvordan det er rundt i Norge...
Gå til toppen av siden

*Marit*
» VIP

Skrevet - 08/04/2005 :  13:05:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
På min egen stall, hvor jeg leier ut stallplasser, er det slik;

8 bokser, 4 til mine hester, 4 til utleie. Store bokser i en forholdsvis stor stall med kosestue, forrom, salrom, stallkontor, vaskespilt og et "lagerrom". Det foregår lit undervisning, men kun privatundervisning av meg selv. Ikke så mye da jeg jobber som sykepleier i tillegg. Vi har stor, opplyst ridebane på 25*65, opplyst rundpaddock, sandveier, ridestier og snart et ridehus. Vi har 2 store beiter, 2 mindre beiter og 2 luftegårder\paddocker. Hestene står på de mindre beitene ute daglig fra mars-mai\juni og august\september til oktober\november. I vintermånedene står de ute en stund i paddockene, som er ganske store. 4 hester går fint i en paddock. Mens de på sommeren står ute hele døgnet på de store beitene. Så mye utegang SKAL alle hestene som står hos meg ha, fordi det er trist at en hest må stå inne hele dagen uansett vær.
Jeg tar 2600 pr måned for hestene. Det er inkl. bruk av alle fasaliteter. Da slipper jeg ut hestene og forer 3 ganger daglig, jeg møkker også en gang daglig. Det er inkl. høy, men de må kjøpe sitt eget kraftfor. Det er også inkl. en ridetime i uka, siden jeg er ridelærer. Dette syns jeg er en fair pris.

Stallen vår ligger ikke helt sentralt til dessverre, men alle oppstallører kjører dit på max 15 min. Buss er også en mulighet. Det som er positivt med stallen vår er at vi har et veldig godt, intimt miljø, vi ligger landlig til og kan ri på tur uten og møte trafikk på lang avstand og hestene får gå ute nesten så mye de vil...
Gå til toppen av siden

Vodla Prinsen

Skrevet - 09/04/2005 :  11:11:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stall Bakkeby i Alta

-Stalleie er 1000kr i mnd, men da må du fôre selv, 300 ekstra hvis du
vil ha noen til å fôre for deg. Det blir noen foringer, men veldig sjeldent. Nå er det 14 hester på stallen og da forer jeg hver 14 helg mao.
-Har kapasitet til å holde 15 hester, alle med romslige, flotte bokser m automatisk drikkekar
-Stor ridebane
-Høy og rundball kan kjøpes av stallen
-Ligg i utkanten av selve "byen", har gode ridemuligheter
-Veldig godt stallmiljø
Gå til toppen av siden

Vodla Prinsen

Skrevet - 09/04/2005 :  11:13:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Stall Bakkeby i Alta

-Stalleie er 1000kr i mnd, men da må du fôre selv, 300 ekstra hvis du
vil ha noen til å fôre for deg. Det blir noen foringer, men veldig sjeldent. Nå er det 14 hester på stallen og da forer jeg hver 14 helg mao.
-Har kapasitet til å holde 15 hester, alle med romslige, flotte bokser m automatisk drikkekar
-Stor ridebane
-Høy og rundball kan kjøpes av stallen
-Ligg i utkanten av selve "byen", har gode ridemuligheter
-Veldig godt stallmiljø

Opprinnelig postet av Morwen

Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 09/04/2005 :  22:46:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nord Norsk Hestesenter (www.nnhs.no)

plass til ca 50 hester. Ridehall, ridebane, travbane. helt OK turterreng..
Det rideskole på stedet (trinn 3 og trinn 1 ridelærere)

- Ganske fint miljø, ridelærerne er veldig hygglige og det samme er oppstallører og andre som er tilknytta stedet

- ca.3000 tror jeg med flis, utslipp, foring, møkking

- om foret er inkludert er jeg ikke helt sikker på

- Har egne stalljenter som får ridetimer 1 gang i uka for jobben de gjør.
+ at de har tre lærlinger som gjør endel..

- Målselv og bardu hestesportsklubb er tilknytta stedet.

Jeg har ridd på ridetimer der før og bruker å ha hesten min oppstalla i ferier osv for trening. har ikke hatt hesten min fast der..

sånn:) en litn prestasjon av NNH:)

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 10/04/2005 :  02:15:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Stall Dobloug

- Privatstall med 18 bokser

- 2500 kr pr/måned.
- Følgende er inkludert i prisen; utslipp, innslipp, dekkenskifte, fôring,
måking, høy og havre. Skal hesten ha annet kraftfôr kjøper vi dette selv.

- 20 x 60 m ridebane, 800 m til ridehus, feltrittsløype, milevis med skog og traktorveier som hører gården til

- Har ingen andre plikter enn å holde stedet ryddig og andre ¨selvfølgelige¨ ting

- Veldig gode buss forbindelser (stopper ¨rett utenfor døren¨) ellers korte avstander til div ridehus og rideskoler

- Vi har en flott stallmiljø med blandede aldersgrupper, nivå og grener. Absolutt ikke noe negativt å si om stedet - så langt!

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.