hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - jipppi snart sommer er hesten din klar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 jipppi snart sommer er hesten din klar
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

munti

Skrevet - 01/04/2005 :  17:07:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dressurhestene mine skal ut på beite så fort gresset har vokst litt
Sånn rundt 20. mai ca

De skal alikevell trenes fire til fem ganger i uka + noen stevner

De bare elsker det

Er det flere med planen klar for sommern

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  18:40:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min plan kan likne litt på din munti, ut på beite men trenes ca. fem dager i uken. Håper på å være klar til noen lave klasser i dressur med ham også. Jeg skal i alle fall ikke kaste bort den flotte årstiden og angre igjen når snøen kommer
Tenkte på et distanseritt på 2 mil i Kongsberg også, men vi får se..

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  19:16:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Mine planer for sommeren er og trene hesten min annenhver dag, slik jeg gjør nå. Bare trene muskler, kondis og litt dressur for og bygge ham opp. Mulig jeg starter noen distanseritt, men må se formen min ann litt. Er ikke helt i form for tiden, revmatsimeplager:(
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  19:32:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mine planer for sommeren er og trene hesten min annenhver dag, slik jeg gjør nå. Bare trene muskler, kondis og litt dressur for og bygge ham opp. Mulig jeg starter noen distanseritt, men må se formen min ann litt. Er ikke helt i form for tiden, revmatsimeplager:(

Opprinnelig postet av Bente71

Bli med på Knuterittet i Kongsberg da vel

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  19:58:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hadde vært kjempekjekt, men bor så langt borte:( Bor i Rogaland.
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  20:31:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Denne sommeren blir det stort sett fri ute på sommerbeite for Holter og babyen:) Er nok lenge siden hun har hatt en frisommer, vanligvis trenes hun stort sett hver dag (dressur, kjøring og tur) hele sommeren, men går selvsagt ute på beite resten av døgnet:) Koser seg om sommeren ser det ut til:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 01/04/2005 20:32:42 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  22:37:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hadde vært kjempekjekt, men bor så langt borte:( Bor i Rogaland.

Opprinnelig postet av Bente71

Det ble litt langt ja...

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  23:02:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja, uheldigvis. Men kanskje senere en gang, når jeg har fått (forhåpentligvis) noen medisiner og kan fungere bedre over distanser med bil også, så mulig jeg og en veninne av meg kan ta en tur bortover ;)
Den store drømmen er jo Dubai da, så om jeg skulle bli bedre burde Kongsberg være innen rekkevidde med tiden :) ( *drømme drømme* )

Ellbell

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  23:59:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding

Dyret mitt skal ut på beitet så fort det tørker opp! Sannsynligvis i slutten av April, begynneslen av mai, hvis vi ikke får en skikkelig lavtryksperiode med masse minus. Hun skal såklart få høy til gresset kommer da, men ut skal hun. Nå bor hun jo ute likevel...
Ellers skal jeg og hesten på sommerferie på hytta til vennina mi, som vi gjør hvert åt. I fjor var det 6året på rad og jeg var der i fem herlige sommeruker!
Gleder meg noe sinnsykt til sommeren ja! Skal keep up the dressage i hvertfall, men no hardtrening blir det ikke. Bare lange turer under en sommerblå himmel i t-skjorte (ikke termo)!!

Ellbell&Þyrladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2005 :  01:21:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Herlig vær, har allerede begynt å hive ponniene ut nakne i de små gressbeitene, selv om det ikk er særlig med gress ennå. Regner egentlig med dårlig vær snart; så lenge holder ikke finværet på Vestlandet! Men gleder meg utrolig mye til friskt gress og sommerpels :) Vet ikke hva som kommer til å skje i sommer ettersom ponnien skal selges :(
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 02/04/2005 :  08:51:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi (treneren min og meg) har plan ut resten av året, såfremt helsa og humøret på hesten fortsatt er bra.

Hesten skal ut på første 2 dagers-stevne om 14 dager i Sverige.
Så er det ihvertfall 1 stevne hver mnd. frem til Juli (noe i Sverige og så 1 i Norge). Etter stevnet i slutten av Juni blir det nok en roligere mnd. i Juli.

Hun skal ikke på beite, men litt gress skal hun da gå på her hjemme.

Så kommer de neste stevnene i midten av August,September og Oktober før hun får velfortjent "sommerferie" i November og Desember.
Begynner å ri pent opp igjen i Januar 06 for å få opp kondisen/galoppen.
Så skal hun stå hos treneren min fra ca. i midten av Februar til begynnelsen av April for å finpusse på øvelsene hvor det er skikkelig underlag og riktig størrelse på banene.
Første stevne er da i April igjen og så fortsetter det.

I full trening ris hesten max 5 dager i uken, vanlig med 2 dager fri i tilegg til fullstendig fri i ca. 2mnd. på vinteren.
Harde øvelser i Reining og gangarten er kun galopp, så det gjelder å ha en fornuftig langsiktig plan/målsettning så hesten holder så lenge som mulig.

Blir en spennende sesong.

Redigert av - xxxx den 02/04/2005 09:07:45 Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 02/04/2005 :  10:18:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min shagy (1års hingst) skal gå sammen med likesinnede i telemark fra slutten av april og ca 1 år fram. Ellers har jeg en Lipizzanerhoppe som skal følle i April, så hun skal få gå å kose seg det meste av sommeren. Såklart trene henne litt så ikke ryggen faller helt "under". Men hun skal gå i Vestfold sammen med 3 andre hopper som føller ca samtidig med min.. Så det blir en venninne som tar seg av både mor,barn og trening.. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/04/2005 :  12:27:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Helfòrhesten min drar omtrent i slutten av juni. Da skal hun oppå fjellet for å gå som turhest for turister og andre folk. Dette fungerer fint, hun var delvis med på samme "opplegg" i fjor også. Der blir hun brukt nesten hver dag.
Hestene går i en flokk på 15 hester (+-) på en enormt fjellbeite.

Aner ikke hva jeg skal ta meg til. Dersom det ikke (tilfeldigvis) kommer en hest jeg kan ha, blir det til at jeg drar opp på fjellet til hestene (og turistene..).

Utenom hestlige ting blir det mye fjell, båt, soving, bading, daffing, kanskje en festival/konsert dersom det er noe "brukende" som spiller..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  00:31:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Håper å slippe mine hester på beite rundt 3. mai. Da blir dei gåandes ute til september - oktober. Den voksne (5 åringen) skal trenast, men får nok ein roleg periode i mai pga mine eksamener. Vi skal kanskje på NM Fjordhest i månadsskiftet juni/juli og starte nokre åpne klasser. Ellers blir det nok ein roleg sesong denne sommeren. Vi satser mot neste sommer.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  11:03:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hestene mine ska vel på beite i juni. Beite da mener jeg at de står ute natt og dag. Kommer til å bruke de for det, ca 5 dager i uka tipper jeg. Har jo endelig fått trener som kommer til stallen en gang i uka så da skal jeg nok satse litt på stevner i år håper jeg.

Blir vel en uke eller to ihvertfall som de får helt fri i sommer. Sånn at begge parter kan få litt fri å kose seg, det er jo tross allt sommer... Og da har jeg muligheten til å kanskje dra på ferie...

Har ikke nok gress til de gjennom hele sommeren her hjemme så derfor får de vel fri den stunden jeg må kjøre de over på et annet beite litt lengre unna.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.