hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er du en psykopat?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Er du en psykopat?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:30:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Her har dere den optimale test

Les spørmålet, kom med et svar og scrolle ned for resultatet. Dette er
ikke et lurespørsmål, faktisk er den er utarbeidet av en psykolog.

En kvinne deltok i sin mors begravelse. Der traff hun en mann hun ikke
kjente. Hun synes mannen var fantastisk, rene drømmemannen, hun ble
forelsket i ham øyeblikkelig! Da begravelsen var over forsvant han
uten at hun hadde klart å få telefonnummeret hans. Ingen visste hvem
han var og hun kunne ikke kontakte ham. Noen dager senere drepte hun
søsteren sin.

Spørsmål: Hva var motivet for at hun drepte søstera?
Tenk litt før du svare, etterpå scroll ned.

SVAR: Hun håpet mannen ville dukke opp i begravelsen igjen!

Hvis du svarte riktig, tenker du som en psykopat. Dette var en test av
en kjent Amerikansk psykolog som ble brukt for å se om man tenkte som
en morder.

Mange serialmordere som deltok i testen svarte riktig på spørsmålet.

Hvis du svarte feil kan du prise deg lykkelig. Hvis du svarte riktig
vennligst si fra så jeg kan fjerne deg fra mailinglisten min, med
mindre du blir sur, i så tilfelle skal jeg være ekstra snill med deg.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:33:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Først tenkte jeg at hun gjorde det fordi hun var sjalu, på et eller annet vis... At søsteren hadde mer draget eller et eller annet...

Så ble jeg tenkende litt mer på og kom opp med dette svaret:
Hun håpet mannen ville dukke opp i begravelsen igjen!

Så jeg er visst en psykopat...!![:0

Ble seriøst redd jeg... Så nå er jeg litt redd meg selv!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:35:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
I så fall er jeg også psykopat :P Men tenker mer som det som en vits og ikke en reell situasjon da
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:53:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke det går noen konstant parallell mellom diagnosen psykopat, og gjerningen mord....
Til opplysning så svarte jeg ingenting av den grunn at jeg syntes testen var litt søkt, får jeg da diagnosen paranoid?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:58:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, og jeg som trodde søsteren hadde et forhold til denne mannen. At denne damen hadde funnet det ut og ble sjalu...
Dusten meg

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  00:09:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Denne testen skal du ikke ta så seriøst, Roxira. Bare juks og fanteri. Å være psykopat er ikke noe man styrer selv, det er en sinnslidelse, som dersom du er på feil sted til feil tid kan gjøre stor skade for deg og din familie (dersom du møter på en, har en i familien eller lignende). Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  00:18:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Å bli diagnosert som psykopat skal ufattelig mye mer arbeid til enn å ta en test man har fått over mail, eller funnet et sted på nett. Tviler ikke på at denne undersøkelsen er blitt gjort på psykopater, og at de har fått resultatet som er presentert, men tviler heller ikke på at denne testen ikke er grunnlag nok for å diagnosere (?) noen som psykopat.

Det finnes tre typer løgn, svart løgn, hvit løgn og statistikker. Det er mye som kan manipuleres for å få det til å fremstå slik man vil :)

Selv tenkte jeg omtrent som jeg alltid gjør når jeg får sånne "tenk, også les svaret", jeg syntes det er litt tåpelig, og leser svaret med en gang. Hva er da jeg? Utålmodig, nysgjerrig? :)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  00:27:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ragnhild: Da er du helt klart en potensiell seriemorder med hang for brødristere.
(Jeg måtte bare ;-)
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  00:34:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Vi tok denne ferdig på msn vi..
*ta en telefon til Gaustad og si at Formosissima trenger sårt en plass* ;)
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 31/03/2005 :  16:02:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg trodde hun var så lei seg for at hun ikke fikk se mannen igjen så hun ble så sint at hun drepte søstera. Men hadde jeg tenkt som en "psykopat" som du sier, så hadde jeg sett på testen som en vits. gjør det nå også...
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  12:58:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
jeg trodde som flere over her at denne mannen hadde et forhold til søstra, så da kan jeg jo prise meg lykkelig for at jeg ikke er psykopat men tok jo denne testen for spøk da, så utfallet spiller jo ingen rolle...

Helle

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 01/04/2005 :  18:22:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei jeg er vist ingen psykopat, jeg er nok bare dum... Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 01/04/2005 :  20:38:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe, og jeg som trodde søsteren hadde et forhold til denne mannen. At denne damen hadde funnet det ut og ble sjalu...
Dusten meg

Samme her
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/04/2005 :  12:37:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Da er jeg en psykopat.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

silje-hero-embla

» VIP

Skrevet - 06/04/2005 :  11:20:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, heldigvis ingen psykopat her, nei;) tenkte på at hun var redd søstera skulle knabbe han før henne.... litt blondie, men men... det verste er at jeg har tatt denne testen før, når jeg tenker meg om... heldigvis går de bare inn og rett ut igjen:) Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 22/04/2005 :  16:18:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tviler ikke på at denne undersøkelsen er blitt gjort på psykopater, og at de har fått resultatet som er presentert, men tviler heller ikke på at denne testen ikke er grunnlag nok for å diagnosere (?) noen som psykopat.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Du har så alldeles rett. Det finnes mange diagnoser som faller innenfor psykopatibegrepet. Jeg kan nevne antisosial personlighetsforstyrrelse, dyssosial personlighetsforstyrrelse og psykopat. Disse har noe ulik vektlegging og kriterier.

Sentrale kjennetegn for "psykopaten" er likevel at han /hun har en atferd som avviker fra samfunnets normer og regler, de kjennetegnes blant annet også av manglende evne til empati, dvs evnen til å leve seg inn i andres følelser. De er ofte manipulerende og mangler evnen til å føle skam.

Når det gjelder diagnosesetting så er det en lang prosess og mange tester og kriterier som må oppfylles før en kan sette diagnosen psykopat. Jeg kunne ramset opp i d uendelige, men det skal jeg altså ikke gjøre her ;)

Poenget er at en slik test som denne nok viser at hos en gruppe psykopater så vil tendensen nok være at mange vil svare slik som nevnt over. MEN det vil også være psykopater som IKKE svarer slik, og selvføelgelig "normale" som svarer slik. Poenget er at det skal så utroolig mye mer til før en kan si at noen er verken det ene eller det andre ut fra ett enkelt spørsmål. Så folkens, bare slapp av :)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.