hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har hoppa mi bra stamme?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Har hoppa mi bra stamme?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sarahk

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2005 :  17:28:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har ei varmblodshoppe som jeg gjerne vil sette føll på, men vet ikke om hun har bra nok stamme.. Har lite peiling på avl av travere.. håper at noen kansje kan hjelpe meg

Far: Tamin Sandy. FF: Speedy Tomali. FM: Princess Anita.
Mor: Eno Rosita. MF: Top Setra. MM: Mary Eno.

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 28/03/2005 :  18:44:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Har ikke mye greie på travavl jeg heller, men kanskje det er noen som holder på med travere i nærheten av deg du kan spørre? Eller evnt ta kontakt med DNT?

Farssiden til hesten din har jeg hørt om :) Han har tjent masse penger han!
Mora er heller ukjent, og etter hva jeg kan se har hun ikke tjent noe av betydning heller..

I trav handler jo mye om hvor mye foreldrene til hesten har kjørt inn...og hvor godt de har avlet fra før. Så når du skal velge hingst til hoppa di (som ikke har startet noe etter hva jeg kan se...?), så bør du uansett ta en prat med noen som kan trav, og som kan hjelpe deg å velge riktig hingst. Det finnes faktisk egne programmer som finner den perfekte "matchen" til din hoppe...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 29/03/2005 :  16:22:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Innbarka" travfolk jeg kjenner ville nok sagt at hoppa di ikke er noe å avle på siden hun ikke har løpt bra og etter hva jeg kan se på travsport.no har verken moren eller noen av hennes øvrige avkom (altså 1/2 søsknene til din hest) vist noe av betydning på banen.

Jeg lever i den tro at trivsel, trening og stell også er en medvirkende faktor for eventuelle resultater på banen.

Gå til toppen av siden

Balge i lia

» VIP

Skrevet - 11/04/2005 :  14:12:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..
jeg ville nu tru at d er noe å avle på.. har litt erfaring innen trav fordi venninna mi driver med d.. Faren til hoppa di er jo bra.. hoppa di trenger ikke å være rask for å avle på ho, men hvis du bruker en hingst som er rask, og dær avkommene hannes har arvet hannes raske egenskap.. kan føllet bli et bra avkom..
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 11/04/2005 :  15:36:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
....Er jo veldig vanskelig på forhånd og bestemme at det er farens "raske gener" som skal ha mest innflytelse på avkommet..... Gå til toppen av siden

Balge i lia

» VIP

Skrevet - 11/04/2005 :  21:36:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
selvfølgelig kan man ikkje vite d på forhånd... men d spiller en rolle om hoppa vidreformidler mest sine egenskaper til føllet eller om hingsten sine egenskaper gir utslag på avkommene i større grad en hoppene.. denne egenskapen sitter hos hoppa, og er høyt verdsatt. dette er noe såm gjør hoppa til en god avlshoppe, men dette vet man ikke før man har prøvd. Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  15:17:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Jeg ville nå sett på hva faren og morfaren har prestert jeg da. Det er ofte de som blir brakt frem, da hoppene ofte bare blir brukt til avl!
Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.